28 maart 2024, 11:42:18

Buddy mijn valkparkiet

Gestart door vanyascheide, 3 september 2013, 10:19:59

« vorige - volgende »

vanyascheide

3 september 2013, 10:19:59 Last Edit: 3 september 2013, 10:34:45 by vanyascheide
Ik wou al een tijdje een nieuw huisdier erbij. Ik heb op mijn kamer een aquarium met daarin twee schatten van gerbils. We hebben thuis aardig wat huisdieren. Me moeder heeft twee aquariums met daarin garnalen. Ook hebben wij een vijver in de tuin met vissen en salamanders. In de tuin hebben we ook een buitenverblijf voor twee landschildpadden. Naast dat hadden we drie honden maar daarvan is helaas eentje overleden  :'(

Nu had ik besloten dat ik graag nog een vriendje erbij wou. Vroeger vond ik vogels niks aan, ik was er toen ik klein was ook allergisch voor. Me zus heeft ook een valkparkiet gehad en die was niet tam te krijgen en heel bijterig. Ook heeft zij een grasparkiet gehad die ook totaal niet tam was. Ik had dus nooit gedacht dat ik een vogel zou nemen.

Op marktplaats vond ik een advertentie van een jonge valkparkiet uit Zwaag. Ik was meteen verliefd toen ik zijn koppie zag. Ik mailde die mevrouw maar helaas was ie al verkocht. Ze had nog wel andere jonkies die over 3 weken weg mochten. Gelukkig kreeg ik later op de dag een mail van die mevrouw dat diegene hem niet had opgehaald en dat ik hem mocht hebben. Ik was zo blij en had het met mijn ouders overlegd en ik mocht hem kopen. Ik sprak een tijd met die mevrouw af en ging de kooi in orde maken. Ik kon de kooi van me zus gebruiken dus dat scheelde me een hoop geld. Toen ging ik naar de Ranzijn om alle benodigdheden te kopen, wat is dat duur zeg! ik was al rond de 50 euro kwijt. Voor de vogel zelf moest ik 25 betalen. Maar het was me geld van me verjaardag dus nu kocht ik er wel wat leuks van!

Toen ik de valkparkiet ging ophalen werd ik heel hartelijk ontvangen. Die mevrouw had meerdere vogels waaronder een gehandicapte, ik vond het knap dat iemand toch zo beesie dan koopt! Ik was meteen gek op mijn valkparkiet toen ik hem zag. Hij was niet moeders mooiste omdat ie door ze ouders was kaalgeplukt maar de veren groeien alweer snel. Hij was meteen al super tam en ging op me hand zitten. Aaien mocht ik nog niet.

Eenmaal thuis was ie heel relaxt. Ik kon hem overal aaien en hij speelde al snel met mijn sieraden haha. Maar dan alleen met mijn goude, het is een echte golddigger! Ik heb hem buddy genoemd omdat het mijn nieuwe maatje is. Daarna liet ik hem lekker wennen aan zijn kooitje waar die meteen in ging spelen en eten en drinken.

Ik ben zo blij met hem!! het is echt een schat van een beest. Zelfs me vader vind hem leuk die niet van dieren houdt en al helemaal niet van vogels! Dit kleine mannetje heeft nu al onze harten veroverd!  :-*


smiley

Hallo

Welkom op dit forum ,hier kan je vragen stellen en een hoop informatie vinden .
Heel veel plezier met je valkparkietje Buddy ,leuke naam vind ik zelf en lekker veel over hem schrijven in je dagboekje .
En dat zelfs je vader voor hem gevallen is kan ik me goed voorstellen want valkjes hebben dat effect op mensen .
Ik ben ook ooit met 1 valkje begonnen en heb er inmiddels 13 ,wij op het forum noemen dit het valkenvirus .


Groetjes Conny


bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

vanyascheide

Heel erg bedankt! haha jaa ik had nooit gedacht dat ze zo leuk zijn! Ik zal zeker verhalen schrijven over buddy!  :)

vanyascheide

Vandaag is de derde dag dat buddy hier woont. Ik ga 'sochtends vroeg me bed uit omdat ik hem zo graag weer wil zien haha. Helaas moet ik morgen naar school dus dan zie ik hem de hele dag niet. Gelukkig kan me moeder dan lekker met hem spelen.

Buddy is echt zo grappig mannetje. Zoals nu zit ik op de computer en heb ik naast de computer een theedoek gelegd maar daarom allemaal speeltjes. Dan gaat ie lekker spelen met een paperclip of een wattenstaafje haha, zo leuk gezicht! Als ie het zat is springt ie op me hand en klimt ie naar me hals. Hij gaat dan zowat onder me kin zitten en dan ga ik hem zachtjes kroelen en met me wang over hem heen wrijven. Dan sluit ie ze oogjes en gaat ie knasperen met zijn snavel. Soms ben ik zo lang bezig dat ie ff wilt poetsen, dan gaat ie me bijten, net of ie wilt zeggen ho nu ff niet. Al is ie klaar doet ie een fluittoontje en ga ik weer verder kroelen.

Ik las veel verhalen over valkparkieten die met de hand zijn opgevoed dat die allemaal te licht zijn. Dus ik ging buddy maar even wegen want die is zelf ook met de hand opgevoed. Hij eet en drinkt heel goed. Hij weegt 94 gram en is 9 weken oud, dat is toch wel goed?

Op dit moment zit ie ook weer lekker in me hals. Ik heb alleen daar een sproetje en die probeert ie de hele tijd te pakken haha. Gek beesie :-*

mermaiddream88

Leuk dat je zown mooie band heb je met je valkje ! :)
En wat een geluk dat je hem nog kon krijgen zeg.

Ik heb nog nooit gehoord dat handopfok valkjes lichter zijn,
ik denk dat dat gewoon verschilt per vogel, mijn Kapie was namelijk ook gewoon goed op gewicht en is ook een papvogel geweest.
94 gram voor een valkje van 9 weken is hartstikke mooi !
Gemiddeld wegen valkjes 100 gram, en daar zitten natuurlijk ook wel kleinere of grotere tussen.
Jouwnes heeft iniedergeval een prachtig gewicht.

Geniet ervan !  ;D