Help! Valkje van 8 weken blijft krijsen!

Gestart door sabke, 31 augustus 2013, 13:11:48

« vorige - volgende »

sabke

Hallo,

Wie kan mij helpen. Ik heb vorige week in Veldhoven een tam valkje gekocht van 7 weken (volgens kweker). Maar ik maak me wel zorgen. Kweker zei nog twee weken pap geven. Maar hij blijft de hele tijd krijsen.
Hij pikt wel wat trosgierst maar niet veel. Drinken doet hij niet. Hij holt de hele tijd achter mijn andere 13-jarige valkparkiet aan.
Ik ben wat beginnen lezen op dit forum en nu maak ik me heel ongerust!!!
Hij weegt maar 63 gr!!

Wie weet raad??

smiley

Hallo

Een valkje van 7 weken dat nog 2 weken pap moet eten en daarbij 63 gram weegt ??
Hier klopt iets niet , het zou zelfstandig zijn ??denk dat hij jonger is ..
Voor nu zou ik pap klaar maken 7ml en hem dat geven ...doe dit vanavond laat nog maar een keer .
Wel voor elke papbeurt wegen en kijken of die de 7 ml ook echt op heeft .
Geef hem morgen maar even 3 papvoedingen zodat hij weer iets in gewicht erbij kan eten .
Kan je een foto plaatsten van je valkje dan kunnen wij zien of hij echt 8 weken oud is ???
Met de pap moet hij weer iets gaan aankomen ..
Zet ook een schaaltje nat en droog eovoer op de bodem van de kooi ,een stuk bruin brood erbij en haal grasparkietenzaad dat is kleiner en makkelijker om te pellen .
Hij moet zelf leren eten ,maar doordat hij nu veel honger heeft doet hij dit niet ..

Groetjes Conny


bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

Rianne

Een papvalkje kan wel tot 12 weken pap nodig hebben, afhankelijk van hoe lui ze zijn met zelf eten.
Ik zou hem, zoals hierboven gezegd, op 3 voedingen per dag zetten en dat blijven doen tot hij boven de 80 gram zit. Hij heeft nu nog maar weinig reserves over om hem aan te sporen tot zelf eten.

Sanna

Ik denk ook dat hij wel eens jonger dan 8 weken kan zijn. Houd er rekening mee dat valkjes sneller afvallen dan aankomen. Waarschijnlijk komt z'n gewicht maar heel geleidelijk bij. Kan de kweker het valkje niet terugnemen tot het helemaal zelfstandig is?

Groetjes, Sanna