18 april 2024, 15:39:01

mijn valk wil niet douchen

Gestart door Elijah66, 15 september 2013, 14:52:40

« vorige - volgende »

Elijah66

Hallo
Mijn valkje wil niet douchen,hij wil niet met de plantespuit besproeit worden,hij wil ook niet de douche proberen en als ik een badtje neer leg dan drink hij er alleen maar uit.ik denk dat hij niet van water houd maar hij moet wel ooit een keer een douche nemen.
Als je een oplossing weet hoor ik dat graag.
Groetjes
Elijah66

Suus91

Misschien schaal met een bodempje water en onderin een blaadje sla/andijvie. Soms vinden ze het fijn om daar wel eens in te badderen en anders gewoon heel licht sproeien in de nevelstand. Gewoon kleine sproeitjes anders vinden ze het soms wel eens te nat. Die van mij moeten ook even aangewakkerd worden, maar als ze eenmaal door hebben hoe lekker dat ook al weer is gaan ze er hier alle 6 voor zitten
Knufjes Sita, Eppo, Merel, Olaf, Frouwkje, Cheeky, Dobby & Pucky

Elijah66


Nadiine

Hoe oud is je valkje?
Jonge valkjes snappen het vaak niet zo goed.
Waarschijnlijk als hij wat ouder is gaat hij het wel lekker vinden.

De schaal met water is een goed idee ;)

Xxx, Nadiine! ♥

Kijk ook eens in ons dagboekje!
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,39065.0.html

Suus91

Die tip geven we ook regelmatig op parkietenweb. Daar zit ik ook, afgezien ik zowel grasparkieten als valkparkieten heb. Beiden immers erg leuke diertjes.
Knufjes Sita, Eppo, Merel, Olaf, Frouwkje, Cheeky, Dobby & Pucky

Elijah66

Mijn valk is 7 bijna 8 maanden oud.

.Alexandra.

Een klein schaaltje met water blijven aanbieden. Hopelijk snapt hij het vanzelf  ;)
Of misschien wordt hij liever gesproeid. Dus af en toe laten 'douchen' met de plantenspuit. Mijn valkjes hebben overigens niet altijd zin om te badderen, maar toch worden ze zeker 1x in de week nat gesproeid met een plantenspuit  :)
Gewoon blijven proberen dus.

karinp81

Mijn valkje wil alleen besproeid worden als het echt warm is....

jfvhl

Wij hebben een paar valken hier die een absolute pest-hekel hebben aan alles water is. Soms krijgen ze met de plantenspuit, nou nou nou......vinden ze niet leuk. Er zijn er ook die niet onder de vogeldouche vandaan willen komen. Die blijven met de vleugels wijd zitten en het kan ze niet lang genoeg duren. Omdat het buitenvogels zijn worden ze in de koude(re) maanden niet met de vogeldouche verwend, ze zouden te veel afkoelen als er wat gemene wind staat. Wel staat er altijd (behalve als het vriest) een drink-badderbak waar ze soms helemaal in liggen en heel parmantig doorheen stappen. Maar ook dat mogen ze helemaal zelf weten. Maar er wordt dan niet geneveld en gesproeid en gedouched. Soms moet je beslissingen nemen die niet leuk zijn maar voor het welzijn van de jongens en de meiden beter zijn. Ach, en het gaat al jaren zo en het lijkt eigenlijk wel prima te gaan.
Maar het kan geen kwaad een binnen-valkje aan water te laten wennen. Trouwens ook vreselijk leuk gebeuren, kliederen met water.
veel plezier.
Jantina