19 april 2024, 06:33:20

In bad?

Gestart door Sunflower, 6 maart 2013, 20:38:32

« vorige - volgende »

Sunflower

Hallo, ik ben dit forum al enige tijd aan het bestuderen en ben nu al bijna 3 weken zelf eigenaar van mijn valkje, Keiro (man) :)
Nu is mijn vraag even snel, ik heb net de kooi weer schoongemaakt met vers voer en water maar ik vroeg mij af, moet je een badje aanschaffen voor een valkje of is het waar dat zij nauwelijks badderen? Want soms verteld iedereen weer iets anders (als je geen badje hebt, met de plantenspuit natspuiten maar dit klinkt nogal drastisch of kan dat wel?)

Dus, een plantenspuit klinkt een beetje cru, of is dat wel een oplossing? Ik wilde het hier eerst graag even stellen zodat ik zeker weet wat goed is voor mijn valkje. En hoe lossen jullie dit op?

Alvast heel erg bedankt voor jullie reactie :)

Mandy_Zazu

Die van mij ging eerst een paar weekenden mee onder de douche! Hij moest wel wennen maar liet het uiteindelijk wel toe! Als een verzopen kat kwam hij er onder vandaan  :D

Daarnaast heb ik de plantenspuit geprobeerd maar dat vind hij niks.
Nu zet ik soms een bakje warm water neer, daar gaat hij wel in, maar word niet zo nat als onder de douche.

Ik geef dus de voorkeur aan gezellig mee onder de douche!

Larissa

Hoi,

Mijn valkjes vinden de douche dus 3keer over niks, vliegen dan ook steeds door de hele badkamer.
De plantenspuit op nevelstand met lauw water vinden ze daar in tegen helemaal geweldig.

Denk dat je vooral moet kijken naar wat jou valkje lekker vindt.

Groetjes Larissa

BiancaS

Hoi,
Inderdaad, ieder valkje, karaktertje vindt weer wat anders lekkers dus dat mensen verschillende adviezen geven is dus ook niet vreemd. Mijn valkjes vinden een douche onder de nevelplantenspuit heerlijk. Moeten niets van douche hebben.
Ik doe er wel altijd warm/lauw water in.

Suus91

Hoi mijn valkje gaat wel weer graag onder de douche.
Ongeveer 1 x per week wilt ze er echt lekker voor gaan zitten, verder zit ze vaak of op de doucherand of op mijn hand of schouden
Knufjes Sita, Eppo, Merel, Olaf, Frouwkje, Cheeky, Dobby & Pucky

Lorre


jfvhl

Zoveel verschil als je hebt bij mensen, zo heb je dat ook bij vogels. Ze vinden dit of dat wel of niet fijn. Bij ons zitten de meeste graag onder de vogeldouche (in de buitenvolière), maar er zijn er ook die voor de plantenspuit uit hun dak gaan. Gelukkig heb ik er plantenspuit die je kan oppompen (druk erop zetten) en dan met een heerlijk neveltje kan bespuiten. Maar er zijn er ook die rrrrroetssss de vleugels nemen, naar de binnenvolière en absoluut geen water op hun lijfje willen. Maar dat zijn er maar een paar. Maar even zo goed liggen ze later dan toch wel in de water/drinkbak. Gewoon er midden in en dat is ook een heel leuk gezicht. Maar badderen kan je het eigenlijk niet noemen. Beetje heen en weer rommelen, maar goed, water is er voor ze op allerlei manieren, maar verschil moet er wezen is het gezegde. Gelukkig kunnen ze kiezen, en ze leren van elkaar, nieuwsgierig als ze zijn en apen vaak veel van de andere na, dus ook douchen wordt hun voorgedaan door de anderen. Maar dwingen zal nooit lukken, als ze niet willen blijven ze alleen maar zielig zitten en dan worden ze wel nat maar je ziet dat ze er dan niet blij mee zijn, want anders gaan die vleugels in de wijd-uit stand.... en dat zijn de mooiste plaatjes.... genieten....
groeten,
Jantina