19 april 2024, 01:26:54

Hoe zit het met schreeuwen

Gestart door borgqueenx, 14 juli 2013, 12:56:59

« vorige - volgende »

borgqueenx

 We zitten hier nog steeds flink na te denken over de aanschaf van valkparkieten maar we zijn benieuwd of we niet teveel last zouden krijgen van geschreeuw.
ik heb al begrepen dat dit minder is in een paar.

Fluiten en af en toe geluid maken mogen ze wel, maar als het de hele dag schreeuwen is vinden we het waarschijnlijk minder leuk.

We hebben wel zebravinken gehad die de hele dag door kwetterden en daar hadden we totaal geen last van.

carco

Tja, ik denk dat dat per vogel verschillend is.
Ze hebben allemaal hun schreeuwuurtjes en geen 1 valkparkiet is de hele dag stil. Maar meestal hoor je ze in de ochtend een poosje en in de avond.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




borgqueenx

het is natuurlijk ook lastig in woorden te brengen denk ik....
hoeveel luider zijn ze als zebravinken?

carco

Ik heb geen ervaring met zebravinken, maar luider zijn ze vast
Klik op het plaatje voor onze site!




sepke

Zoals gezegd is het per valkparkiet verschillend. Ik heb er enkele bij zitten die je bijna nooit hoort maar daar tegenover zitten er ook tussen die zich regelmatig laten horen. Het viel mij wel op als de groep groter is dat men minder gaat schreeuwen.

Maar dat kan toeval zijn. Misschien hebben andere ook deze ervaring? Maar ook hier is het s'morgens en tegen de avond even het luidruchtige uurtje.
Daarom gaan ze bij mij altijd s'nacht naar binnen en s'morgens gaat om 10:00u het luik pas open. Hierdoor krijg ik geen problemen met de buren. De meeste mensen zitten niet te wachten op luidruchtige valkparkieten s'morgens om 5:00u. als het net licht wordt.
M.v.g. Sepke

Kijk ook even op onze site.
http://houtsevalkparkiet.webklik.nl/page/houtse-valkparkiet

BvZwolle

Citaat van: borgqueenx op 14 juli 2013, 18:53:34
het is natuurlijk ook lastig in woorden te brengen denk ik....
hoeveel luider zijn ze als zebravinken?

Ik heb ook zebravinken en kan je verzekeren dat valkjes veel luider zijn, maaaaaaar: zebravinken maken de hele dag geluid en valkjes voornamelijk in de ochtend en bij het invallen van de avond.
Bedenk goed of je het geluid leuk vindt, want het kan je trommelvliezen doen klapperen. Misschien dat je een keer bij iemand met valken kan kijken in de ochtend (vroeg!!!).
Het zou zonde zijn als je na een half jaar weer van de vogeltjes af wilt...

Succes met je keuze!

jfvhl

11 augustus 2013, 16:37:30 #6 Last Edit: 31 augustus 2013, 07:27:41 by jfvhl
Ben nu een beetje nieuwsgierig of je valkjes aangeschaft hebt? Ben jij bij iemand wezen kijken met valken, gaat het bij jou om valkjes voor in een buitenvolière of houdt je ze altijd binnen? Laat het eens weten? gewoon, omdat ik benieuwd ben. Je hebt wel gelijk dat je eerst heel goed nadenkt voordat je er aan begint, maar misschien heb je de keus al intussen gemaakt.
groet,
Jantina