28 maart 2024, 14:41:43

Koekie,Scooby,Boris en..? Foto's

Gestart door Tessa1986, 5 augustus 2013, 13:21:25

« vorige - volgende »

Tessa1986

5 augustus 2013, 13:21:25 Last Edit: 6 augustus 2013, 12:50:59 by Tessa1986
Hoi allemaal,

Na een tijdje niet actief te zijn geweest op het forum toch besloten om weer een dagboekje te openen.


Ik zal eerst mijn valkjes weer even voorstellen:

Koekie is mijn geparelde witmasker pop ik heb haar nu bijna 2,5 jaar.  Ik kreeg haar toen ze zelfstandig was. Ze houd van kroelen en zit het liefst de hele dag op je schouder en gaat graag mee onder de douche.
Koekie komt nog bij Gerdy vandaan.

Ze had een partner Rambo, een witmasker man(ook bij Gerdy vandaan) maar die is 2 jaar geleden ontsnapt en we hebben hem ook niet meer gevonden helaas.  

We hadden een jong zelfstandig valkje erbij gehaald en die hadden we Goofy genoemd maar die bleek epilepsie te hebben en na een aantal keer een aanval te hebben gehad bleef hij er in.
Uiteraard mee naar de vogelarts geweest maar die kon er niets meer aan doen.

Scooby is een geparelde lutino pop van 1,5 jaar. We kregen haar toen ze 7 weken was. Is echt een enorme kroelkont en houd ook van douchen.

Het was eerst niet zeker of we de valkjes konden houden en ze hebben ook even op het herplaatsingsforum gestaan maar ik kon het gewoon niet en we hebben er een oplossing voor gevonden.
We hebben nu een mooie volière in de tuin. niet zo heel groot, maar groot genoeg voor 2-4 valkjes.

Sinds gisteren hebben we er een mooie lutino man bij.
Zijn naam is Boris en komt bij de vogelopvang vandaan.
Hij is redelijk tam, komt wel op je schouder en vinger zitten maar kroelen mag nog niet. Hij kan het ontzettend goed met Scooby vinden en is steeds naar haar aan het fluiten en loopt achter haar aan.Ik hoop dat het een koppeltje word.
Ik denk dat zijn vorige eigenaar zebravinkjes heeft gehad want hij doet dat gefluit precies na.Het is echt heel komisch.

Aankomende woensdag avond gaan we een witmasker man ophalen. We hopen dat dat gaat klikken met Koekie. Zou leuk zijn als ze ook een maatje heeft.Dus ik ben heel benieuwd.

Ik zal zodra ik tijd heb even foto 's maken van de volière en van onze valkjes.


Groetjes Tessa


*Esther*


Tessa1986

Zo hier alvast wat foto's

1e foto : Scooby op het rode blok en Boris op het groene blok.
2e foto : Koekie
3e foto : Boris

Groetjes Tessa

Tessa1986

Oja op foto 3 zie je bij Boris op zijn kop een soort streep?
Geen idee hoe hij eraan komt en bij de opvang wisten ze het ook niet.

Tessa1986

Nou hebben we dus het witmasker mannetje opgehaald woensdag avond. We hadden hem Sylvester genoemd.
Zit hij vanmorgen heel zielig bol in een hoekje op de bodem van de kooi. Kom ik terug van boodschappen doen ligt hij dood onderin de kooi!!! Hoe dat nou kan? Misschien de stress van de verhuizing?
Is geen jong valkje, Hij was een jaar of 3 ongeveer.
Maar t scheen altijd een zorgenkindje te zijn geweest.Kon ook niet goed vliegen vanwege zijn staart.
O ik vind het zo erg. wat hecht je je toch snel aan zo'n diertje.
Voel me ontzettend verdrietig.

Suus91

Misschien was het beestje al ziek.
Maar als je de oorzaak wilt achterhalen zou je sectie kunnen laten verrichten
Knufjes Sita, Eppo, Merel, Olaf, Frouwkje, Cheeky, Dobby & Pucky

Tessa1986

ja daar zat ik ook al aan te denken.
Aan ons heeft het echt niet gelegen.
Erg jammer dat het zo gegaan is.