8 mei 2025, 22:09:19

Graag een mening nodig

Gestart door RobbertProost, 6 augustus 2013, 13:15:36

« vorige - volgende »

RobbertProost

Hoi allemaal,

2 weken terug is mijn meest trouwe en tamme popje overleden, daardoor hield ik alleen 2 dochters (beide 3 jaar) van het popje over die niet tam zijn. Nu heb ik afgelopen zaterdag een nieuw valkje aangeschaft, mijn eerste (jonge) mannetjes valk. Hij is tussen de 6 en 9 maanden werd me verteld in de dierenwinkel en het is een erg nieuwsgierig valkje. Bij aankomst thuis heb ik hem in een aparte kooi gezet een verdieping lager dan waar de 2 popjes zitten. Het nieuwe valkje stapte zelfs al per direct op, was niet bang en floot zelfs al meerdere deuntjes bij het zien van zijn eigen spiegelbeeld. Dit had ik niet direct verwacht en omdat het zo goed ging heb ik hem de volgende dag en de dag erop een minuut of 10 boven op de kooi gezet van de vrouwtjes zodat ze kennis konden maken en hij liep ze vollop te verleiden. Maar sinds dat ik dat gedaan heb is hij constant boos op mij. Hapt constant naar me als ik in de buurt kom of zelfs langs zijn kooi loop (niet pikkend maar echt bijtend). Hij reageert nergens meer op alleen maar op de kreten van de 2 popjes boven.

Ik weet dat ik hem pas een aantal dagen heb en dat ik niks moet overhaasten. Maar ik vroeg mij af of ik hem nu gescheiden kan houden en proberen hem verder tam te maken of dat ik hem nu al beter bij de popjes kan zetten. Ik ben bang dat als ik hem nu al bij de popjes zet dat ie een koppeltje vormt en niets meer met me te maken wil hebben.

Suus91

Persoonlijk lijkt het mij beter er nog een man bij te doen. 2 popjes en 1 man ken namelijk leiden tot vechten.
Knufjes Sita, Eppo, Merel, Olaf, Frouwkje, Cheeky, Dobby & Pucky

BroertjeLydia

Heey,

Ik zal nog even een antwoord geven op je eigenlijke vraag...
Nou je valkparkiet ontdekt heeft dat er 2 mooie dames aanwezig zijn heeft hij natuurlijk geen zin meer om in zijn eigen kooitje te zitten...
Dus waarschijnlijk vandaar zijn gedrag...
Maar wat Suus91 al zei... 2 vrouwtjes, 1 man, dat wordt waarschijnlijk ruzie en dat lijkt me niet goed voor een valkparkiet die je nog maar een paar dagen hebt... (en eigenlijk sowiezo niet...)
Dus als je ze bij elkaar wil kan je beter een tweede mannetje nemen!
Succes ermee!

Groetjes Lydia