28 maart 2024, 22:02:16

Mogelijk gebroken pootje, operatie??

Gestart door Lentemorgen, 30 juli 2013, 13:37:54

« vorige - volgende »

PeterT


jfvhl

Ook ik heb een aantal dagen verstek laten gaan en ik moet zeggen dat het me verschrikkelijk spijt voor je en dat lieve manneke. Saffier was een fier diertje met moed voor twee, maar soms moet het ophouden. Je hebt juist gehandeld. Het is heel moeilijk maar je zal ook rust krijgen nu, in de wetenschap dat je alles maar dan ook ALLES hebt gedaan voor Saffier. Een groot compliment verdien je. Hij had geen beter baasje kunnen hebben, dat maakt het gemis niet minder, dat duurt even. Verdriet hebben mág!!! Heel veel sterkte, helaas kunnen we meer niet zeggen.
Hou je haaks.
Jantina

Suus91

Ook ik sluit me hier bij aan je hebt gedaan wat je kon. En ik heb hetzelfde meegemaakt toen mijn grasje ziek was, op een gegeven moment was hij echt op. Hoe veel je ook van een dier houdt soms moet je die moeilijke keuzes maken al wil je het liever niet
Knufjes Sita, Eppo, Merel, Olaf, Frouwkje, Cheeky, Dobby & Pucky

Lentemorgen

Bedankt voor de reacties.
Ik heb de hele nacht niet geslapen. Ik mis hem zo... Ik ben zo gewend om de hele dag tegen hem te praten en zijn geluidjes te horen. De stilte in huis is oorverdovend..

smiley

Ik lees net je verhaal en de tranen stromen over mijn wangen ,wat een ontzettende tegenslag is dit na alles waar jullie samen doorheen gegaan zijn .
Beide hebben alles gegeven en daar zal nog lang over nagedacht worden bij vele mensen op dit forum ...kan maar 1 ding zeggen je bent een kanjer !!!
En je kleine man zal er in je hart altijd zijn ,heel veel sterkte ..
en een dikke knuffel van mij .

Groetjes Conny


bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

Lentemorgen

Bedankt voor de lieve berichtjes!

De stilte valt me iedere dag steeds zwaarder. Ik raak er een beetje depri van en heb last van enorme eetbuien en soms ook huilbuien.
Daarom zijn we -ondanks het enorme schuldgevoel- toch een beetje aan het kijken voor een jonge vogel. (Het moeten er uiteindelijk twee worden). Ik weet dat hij nog maar pas overleden is en het is absoluut niet bedoelt ter vervanging van Saffier, maar ik mis de vogel en scharrelgeluidjes zo om me heen ;( Ik werk ook nog eens thuis, dus de stilte is enorm.
De afgelopen tijd hebben we ook nogal veel slecht nieuws gehad, dus ik ben echt toe aan wat positiefs en afleiding.

Ik doe het rustig aan, maar ben er dus wel mee bezig. Het moet ook een vogel zijn die absoluut niet op Saffier lijkt. Ik heb altijd een mooi getekende bonte witmasker gewild of een lutino opaline popje, dus daar gaat de voorkeur naar uit. Dus als iemand nog een mooie handtamme jonge vogel heeft zitten...

Maar pfff, ik voel me zo schuldig..

Suus91

Het is inderdaad echt gelijk anders zonder parkiet, had het ook toen 1 van de grasjes overleden was zelfs al had ik er nog 2. 1 tot 2 weken later kreeg ik sita in haar heb ik troost gevonden al dacht ik nog steeds veel aal mijn grasje floppy. Heeft mij desondanks bijna halfjaar gekost voordat ik het heb af kunnen sluiten.

Lutino is ook een mooie mutatie, ondanks dat ik 6 valken heb met elk en andere mutatie vindt ik sita de mooiste om te zien
Knufjes Sita, Eppo, Merel, Olaf, Frouwkje, Cheeky, Dobby & Pucky

Lentemorgen

Allemaal heel erg bedankt voor de lieve reacties en de steun!
Inmiddels zijn we weer even verder en ik kan echt niet aan de stilte wennen. Ik werk dus thuis en ben gewend aan de scharrel en brabbelgeluidjes op de achtergrond. Het gemis van een vogel valt me echt heel zwaar en tesamen met andere tegenslagen momenteel voelde ik mezelf een beetje depressief worden.

Daarom hebben we besloten toch al uit te kijken naar een nieuw valkje. Ik heb rustig rondgekeken en uiteindelijk uitgekomen bij Linda uit Lommel. Zij had een mooie albino dame van 6 weken zitten en wanneer zij zelfstandig is, zal ze deze kant uitkomen  :) Linda heeft ook nog wat jongere vogels net uit het ei en wanneer we bij deze valk gaan kijken, neem ik mogelijk ook meteen een optie op een tweede vogel, zodat ze niet alleen zal zitten.

Ze zal Saffier nooit kunnen vervangen en dat hoeft ook niet, maar ik zal toch wel blij zijn wanneer er weer wat leven in huis is  :)
Omdat we weer toe zijn aan wat vrolijkheid en geluk, zal ze Joy gaan heten.

Hier een foto:

carco

Hé leuk!
Deze dame heb ik zien zitten, want ik ben daar vrijdag geweest en heb de andere albino meegenomen.
Waren beide ontzettend lief  :-*

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




BvZwolle

Hey Lentemorgen,

Ik weet dat ik niet in de buurt woon (Zwolle), maar je verhaal sprak me zo aan, dat als je dat zou willen, je een valkje voor niks mag komen halen. Ik heb 3 jongen zitten van ongeveer 3 maanden oud, zelfstandig en vol geluid  ;)
De foto die ik erbij heb gedaan is alweer wat ouder, dus ze zitten nu mooier in de veren... :P

Ik weet zeker dat het valkje goed terecht zal komen en dat vind ik ook iets waard. Het zijn de jongen van Kjani en ik heb hem gekregen van Disney uit Leeuwarden.

Ik hoor het wel!

Groetjes Martijn

Lentemorgen

9 september 2013, 16:09:20 #85 Last Edit: 9 september 2013, 16:12:11 by Lentemorgen
Jeetje BVZwolle, wat een lief aanbod zeg! Ik ben er stil van!  :o
Ik ga het even overleggen met mijn vriend en dan laat ik het je nog even weten. Nogmaals bedankt! Wat zijn er toch lieve mensen op de wereld!

Carco, ah, dat was jij dus  ;D Ze vertelde dat er nog iemand kwam voor een albino en daarna zou ze van de ander foto's maken. Dat was deze dus. Ik ben wel benieuwd waarom je voor de ander hebt gekozen en niet voor deze. Sprak ze je niet aan?
En wat vond je van haar? Maakte ze een redelijk tamme indruk?
Mag ook via persoonlijk bericht als je dat liever hebt!  :)


carco

Nee hoor, ik wil het best zo doen.
Ik zal heel eerlijk zijn dat ik jou as. de mooiste en de forste vond, dus wilde eerst haar meenemen ;)
Maar... ik heb al aardig wat vogels van Linda zitten en de albino die jij ''krijgt'' is familie van een man van de mijne. En er zit een kans split bronze fallow in, waar het me dit keer niet om ging maar de combinatie van besloot me toch de andere te nemen.

Wat de tamheid betreft waren ze beide ontzettend lief!

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Suus91

Hoi hoi, wat een mooierd zeg. Heb hier ook een albino man, af en toe ook zo een lekker ding. En de naam hoe toevallig zo heet mijn hond ook geweldig!

In ieder geval alvast veel plezier gewenst met je nieuwe valkparkiet, hopelijk helpt dit wat met het verdriet van saffier te verwerken. Het heeft mij met mijn eerste valkparkiet wel geholpen. Heb er inmiddels 6 en geniet elke dag van hen.
Knufjes Sita, Eppo, Merel, Olaf, Frouwkje, Cheeky, Dobby & Pucky

Lentemorgen

Bedankt voor je antwoord Caroline! Ik was op slag verliefd op haar foto. Hopelijk is ze snel zelfstandig en dan kunnen we haar ophalen. Linda woont vrij ver bij ons vandaan, dus we kunnen helaas niet zomaar even gaan kijken, maar ik kan niet wachten!
Ik hoorde idd dat er een kans is op split voor bont of split voor bronze fallow. Ik zit nu na te denken over een maatje voor haar en welke mutatie ik daar tegenover zou kunnen zetten in de hoop op zoveel mogelijk mutatiemogelijkheden, mochten ze ooit kleintjes krijgen. Op die manier zorg ik voor een beetje afleiding van het verlies van Saffier.
Fijn om te horen dat ze zo lief was! Ik ben helemaal niet nieuwsgierig ofzo ;) maar jij wil geen kans split voor bronze fallow?

Bedankt suus! Mijn grootste droom is nog altijd een voliere vol valkjes, maar ik weet niet of vriendlief dat ziet zitten ;)

carco

Haha die van mij is dus kanssplit bronze fallow, de jouwe is bont of split bont  ;)
Klik op het plaatje voor onze site!