28 maart 2024, 16:40:51

Mogelijk gebroken pootje, operatie??

Gestart door Lentemorgen, 30 juli 2013, 13:37:54

« vorige - volgende »

karinp81


Suus91

Oooo wat een supernieuws, saffier heeft vandaag dus mooi geoefend. Toevallig ga ik deze week ook nog naar de efteling hoop dat het niet megadruk is, even dagje met de schoonfamilie op stap.
Maar ik neem aan dat hij zelf ook beter op zijn medicatie reageert?

In ieder geval saffier je bent een wonder vogel!
Knufjes Sita, Eppo, Merel, Olaf, Frouwkje, Cheeky, Dobby & Pucky

Lentemorgen

De medicatie zelf gaat redelijk. Gisterochtend gooide hij na het toedienen wel zijn krop leeg. Ik gok dat hij het heel vies vind smaken, dus vandaag even kijken wat hij doet. Hij had een heel nat koppie  :-\ Maar hij lijkt wel een stuk minder pijn te hebben, dus wat dat betreft doet het zijn werk.

De Efteling zelf was erg rustig! De langste wachtrijen waren nog geen kwartier lang, ideaal! Bij sommige grote attracties als Droomvlucht en Vogelrok konden we gewoon doorlopen!


Suus91

Ahhhh wat een lieve foto, hij geniet wel van de aandacht zo te zien hihi
Knufjes Sita, Eppo, Merel, Olaf, Frouwkje, Cheeky, Dobby & Pucky

Suus91

Hoe gaat het nu met saffier?
Ben wel weer benieuwd ;)

Efteling ging trouwens niet door, schoonfamillie wou liever naar dolfinarium, ook leuk.
Knufjes Sita, Eppo, Merel, Olaf, Frouwkje, Cheeky, Dobby & Pucky

smiley

Hoi hoi

Ik ben ook benieuwd ?? hoe het met hem gaat

Groetjes Conny


bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

Lentemorgen

Veel kan ik er nog niet van zeggen. Hij blijft eigenlijk een beetje hetzelfde. Volgende week maandag weten we meer. Hij heeft in ieder geval weer veel praatjes  ::)

Suus91

In ieder geval een goed teken dat hij nog lekker vrolijk is. Mijn Olaf zit op het moment ook lekker te fluiten haha. Hij heeft het overgenomen van een andere valkparkiet, de slimmerd.
Knufjes Sita, Eppo, Merel, Olaf, Frouwkje, Cheeky, Dobby & Pucky

smiley

Hallo lentemorgen



Klinkt in ieder geval goed op naar volgende week maandag ,we blijven duimen !!

Groetjes Conny


bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

Lentemorgen

Helaas heb ik vanochtend de beslissing moeten nemen om Saffier alsnog in te laten slapen. Hij ging steeds slechter op zijn pootje staan en leek zijn goede poot ook te ontlasten. Na het geven van de pijnstiller gooide hij steeds direct zijn krop leeg en hij was opnieuw 3 gram afgevallen, waardoor hij steeds magerder werd. Van de andere pijnstillers kreeg hij maagpijn en dat kon ook niet meer. Vanochtend had hij geen rust meer en zat hij opnieuw te trillen. Ik kon het niet langer aanzien hem zo te zien lijden. Na overleg met Dr Maas en Dr van der Horst hebben we de moeilijke beslissing genomen hem in te laten slapen. Saffier is vanmiddag om 13:04 aan zijn laatste vlucht begonnen. Hij was al weg voor we het wisten, een teken dat dit de goede beslissing is geweest.

Dag lieve dappere kleine man. Je hebt gevochten als een leeuw, maar helaas wilde je lijfje niet meewerken. Ik ga je verschrikkelijk missen. Je was met je vechtlust een voorbeeld voor velen.

carco

Jeetje wat erg zeg :'(
Heel veel sterkte!
Klik op het plaatje voor onze site!




Lentemorgen

http://oi40.tinypic.com/almc6x.jpg

Hij lag er vredig bij in zijn transportboxje. We hebben hem in de achtertuin begraven. De kleine dappere vechter is weer thuis, waar hij hoort.
Mijn vriend haalt zometeen de kooi hier uit het zicht, want ik kan die lege aanblik nog niet verdragen. Thuis (we wonen nog niet samen en Saffier had hier ook een kooi) halen mijn ouders de kooi uit het zicht, zodat ik daar niet mee geconfronteerd word volgende week.

Rianne

Ach, wat een strijd heeft dat valkje geleverd... Jullie hebben er echt alles aan gedaan maar helaas heeft de natuur anders beslist. Veel sterkte er mee. :'(

Suus91

Excuus voor de late reactie vandaag maar ik wil je heel veel sterkte wensen met het verlies. Had gedacht dat hij nog sterk genoeg was om te overleven maar helaas.

Veel sterkte met het verlies, zal wel stil in huis zijn.
Knufjes Sita, Eppo, Merel, Olaf, Frouwkje, Cheeky, Dobby & Pucky