18 april 2024, 13:16:18

Mogelijk gebroken pootje, operatie??

Gestart door Lentemorgen, 30 juli 2013, 13:37:54

« vorige - volgende »

Suus91

Ik heb zelf ook van die touwspeeltjes. Meestal vlecht ik deze en maak er met behulp van een elastiekje of dergelijke een knoop in zodat ze er niet in kunnen verstrikken.
Knufjes Sita, Eppo, Merel, Olaf, Frouwkje, Cheeky, Dobby & Pucky

Lentemorgen

Meneer is weer thuis en laat zich graag verwennen! De kraag is hij nog wel boos over, maar aan de andere kant gebruikt hij hem nu ook als een soort dienblad. Best handig dus!  ;D
Hij is alleen wel extreem aanhalig en alleen rustig wanneer hij bij je ligt. Hij heeft net een uurtje bij me geslapen en nu zit hij in zijn kooi met wat suikerwater, trosgierst en nog wat lekkers. Even heerlijk slapen en aansterken! Volgende week vrijdag moet hij weer op de foto voor controle.

Twee foto's!

http://tinypic.com/view.php?pic=2ppheva&s=5
http://tinypic.com/view.php?pic=316kcww&s=5

Tamara8

Wat fijn dat het goed gaat! Mijn valkje had ook ooit een kraag om gekregen en het enige wat ze wilde was kroelen en bij me zitten! Dus herken het haha!
Heel veel sterkte en beterschap! :)

Suus91

Nog nooit gezien vogel met kraag om. Maar begrijp het kroelgedrag wel, tja wat wil je met zo een kraag om dan ken een beetje kroelen er graag bij.
Knufjes Sita, Eppo, Merel, Olaf, Frouwkje, Cheeky, Dobby & Pucky

Jeroenw

Goed zeg wat een vechtertje wens hem maar beterschap

Patrick

1 reaktie............ diep heel diep respect wat je voor je valkparkiet over hebt en het is een vechter dat wel wat extra aandacht verdient nu maar daar twijvel ik niet over.

Gr,

Patrick
Lid van Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.nl

Lentemorgen

Bedankt voor het compliment! Maar ik vind het eigenlijk vanzelfsprekend om een dier een kans te geven (mits de verwachtingen reeel zijn).
De prijs van de operatie, narcose, foto's, pijnstilling, twee dagen behandelingen etc viel me ook mee. Ik ben tot nu toe 230 euro kwijt (daar komen nog wel controlefoto's bij).

Suus91

Als je om een beestje geeft hebben we dat er ook voor over he.
Hoe gaat het trouwens vanochtend met hem? ;)
Knufjes Sita, Eppo, Merel, Olaf, Frouwkje, Cheeky, Dobby & Pucky

Lentemorgen

Het gaat erg goed met hem! Hij eet flink en drinkt ook goed. Hij zit wel steeds aan zijn kraagje te peuteren, maar geef hem eens ongelijk  ;)
Ik heb het idee dat hij toch zijn zere pootje wat kan bewegen. Hij lijkt hem af en toe af te zetten tegen zijn voerbakje en hij heeft in ieder geval geen pijn meer. Dat is het belangrijkste!

Zo lag hij gisteravond heerlijk te slapen: http://tinypic.com/view.php?pic=2agluth&s=5

Suus91

Dat snap ik ook wel met zo een ding om zijn koppie zit alleen maar in de weg hihi, dat dat nog knap wilt eten met zo een kraag. Ach hor sneller het gaat hoe eerder dat ding misschien wel af mag
Knufjes Sita, Eppo, Merel, Olaf, Frouwkje, Cheeky, Dobby & Pucky

BroertjeLydia

Wat een vechtertje!
Hij ziet er zo al een stuk beter uit!
Hopelijk is hij snel weer de oude!

Groetjes Lydia

Lentemorgen

Het gaat erg goed met Saffier!  :D
Hij probeert zelfs weer een beetje te lopen! Natuurlijk lukt dat niet met een spalk en het ziet er uit als een oude man met een houten poot die hij niet kan buigen, maar hij probeert het wel en heeft weer wat meer energie! Hopelijk horen we vrijdag of hij gevoel in zijn pootje heeft. Ik hoop het wel!

Suus91

In ieder geval al een erg goed teken. Hopelijk is ie vrijdag dan van zijn kraagje af, zal ie ook snel weer een stuk vrolijker zijn
Knufjes Sita, Eppo, Merel, Olaf, Frouwkje, Cheeky, Dobby & Pucky

Lentemorgen

Nee, had het al telefonisch aan de dierenarts gevraagd, maar de kraag moet er ook na vrijdag nog even om blijven zitten, want dan mag de spalk er waarschijnlijk ook nog niet af. Die zal alleen vernieuwd worden.

jfvhl

Wat wordt je blij van zulk berichten, lees alles nu pas omdat ik een paar dagen weg was. Heerlijk te lezen dat er zoveel voor een valkje gedaan en gezorgd is. Geweldig gewoon. Hier wordt een mens vrolijk van. Het is een groot contrast, een bijna dood lijkende of een trosgierst verslindende valk. Petje af ook voor jouw doorzettingsvermogen. Heel veel succes met je valkje en als ik dat zo bekijk zit ie er heerlijk bij om lekker op te knappen. Je weet het soms niet, je probeert alle gevaren uit te sluiten, maar soms kan je er gewoon niets aan doen. Ze zijn soms ook zo onbesuisd en het meest simpele object kan een levensgevaarlijk voorwerp blijken te zijn. Dat kan je niet voorkómen, dus voel je niet schuldig en wees lekker blij dat het nu zo goed gaat. Fijn, dat je ook tegen kortwieken bent. Laat je nog eens weten hoe het met Saffier gaat?
groeten, Jantina