Mijn valkparkiet wel of niet terughalen.

Gestart door Marita, 13 augustus 2013, 12:33:46

« vorige - volgende »

Marita

13 augustus 2013, 12:33:46 Last Edit: 13 augustus 2013, 12:37:02 by Marita
Ik heb even goed advies nodig over het volgende:

Mijn lieve tamme valkparkiet was sinds 2-8-2013 vermist. (uit het raam gevlogen) Nu is zij eindelijk gevonden  :) vandaag en zit ze in een opvang.
Nugget (zoals mijn valk heet) deelde haar kooi met 2 forpussen. Dit ging prima maar nu ik hoor van de opvang dat zij niet echt tam meer is en misschien heeft ze nog wel veel meer gedrags veranderingen die niet ' in huis'  gewenst zijn. ook ben ik bang dat mijn forpussen haar niet meer gaan accepteren.

ik ben nog niet naar de opvang geweest omdat ik haar dan
zowiezo zonder nadenken weer meeneem, maar heb dan geen idee wat ik in huis haal.

Heeft iemand ervaringen hiermee, en zal zij überhaupt nog tam te krijgen zijn na zoveel buiten avonturen? of is het beter om afscheid te nemen en dat zij elders in een voliere geplaatst kan worden?

alvast onwijs bedankt, Marita

smiley

13 augustus 2013, 13:33:46 #1 Last Edit: 13 augustus 2013, 13:37:57 by smiley
Hallo Marita

Het is niet zo raar dat ze ander gedrag vertoont ze heeft een heel avontuur achter de rug ...
En zit nu in een vreemde opvang ,waar niets bekend is !!
Natuurlijk is ze dan minder tam ze is daar niet op haar plaats ,ophalen dat valkje en opnieuw met haar aan het werk gaan .
Ik kom regel matig bij een vriendin die een jong valkje van mij heeft genomen en elke keer als ik daar komt dan herkent ze mij gelijk !!
Mocht het na een poosje echt niet meer gaan dan kan je altijd een voliére voor haar zoeken !!
Zet haar ook niet direct bij je andere vogels ,dat gaat niet gelijk goed .
Ze moeten eerst weer aan elkaar wennen.....

Ps. ik heb zelf een aantal jaar geleden een valkje buiten gevonden en die was tam en is dat nu nog steeds ...

Groetjes Conny

bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

Rianne

Ik heb ook ooit eens een tamme valk gehad die ervandoor was gegaan, na een week was ze gevonden. Ik vroeg wat dingen om zeker te weten of het mijn valkje was, zoals of ze tam was. Ze zeiden van niet. Ben evengoed heengeweest en het was mijn valkje, eenmaal thuis was ze weer zo tam als altijd.
Gewoon je valkje ophalen en desnoods weer even apart zetten zodat ze aan kan sterken en bijkomen van haar avontuur.

Marita

Bedankt voor het delen van jullie ervaringen en advies  :)

Heb gebeld, Morgen ochtend kan ik haar ophalen.
Zin in!