29 april 2024, 17:59:45

Rare tic, of ziek?

Gestart door Xristel, 28 juli 2013, 00:31:10

« vorige - volgende »

BroertjeLydia

Hoe gaat het nu?

Groetjes Lydia

Xristel

Hoi Lydia,
Dank voor je interesse!
Het wisselt. Soms heeft hij nergens last van, soms doet hij het nog wel. Gisteravond leek hij nergens last van te hebben, de avond ervoor wel. Ik kan er geen verklaring voor vinden, dus probeer het maar vooral goed in de gaten te houden...
Filmen is me overigens nog niet gelukt. Hij doet het alleen voor het slapengaan, in ontspannen toestand, en als ik te actief ga doen of het licht aan doe komt hij kijken wat ik aan het doen ben. En dan stopt hij dus met die 'tic', of wat het ook mag zijn.
Kortom, ik hou het in de gaten, en ben er nog niet uit of ik me hier nu heel ongerust over moet maken. Maar het zit me niet helemaal lekker. Dus als iemand nog ideeën heeft... Ik hoor het graag.
Groetjes,
Cristel

BroertjeLydia

Hoi Cristel,

Hoe oud is je valkparkiet?
En voor een goede dierenarts zou je misschien even kunnen kijken onder het kopje dierenarts!

Groetjes Lydia

Yens

Als hij het alleen in de avond doet is geen tic meer.
Een dag zonder mijn valkparkiet is een dag niet geleefd.
Groetjes Yens, Pino,Loko,Krokie,Candy,Falk en Piko

BroertjeLydia

Je bedoelt omdat hij het dan vaker zou moeten doen? (als het een tic is)
Dat is idd waar, je bent goed wakker  ;)
Maar zou het bijv. niet kunnen liggen aan de stok waar de valkparkiet
's avonds altijd opzit?

Groetjes Lydia

Yens

Ja, hij zou het vaker moeten doen dan. Als het een tic was
Een dag zonder mijn valkparkiet is een dag niet geleefd.
Groetjes Yens, Pino,Loko,Krokie,Candy,Falk en Piko

Xristel

Hoihoi,
Ben ik met jullie eens, dat hij het vaker zou moeten doen als het een tic was. Gisteravond deed hij het wel weer. Filmen is niet gelukt, te donker. En als ik het licht aan deed werd het minder, kwam hij kijken wat ik deed.
Ik denk niet dat het aan de stok ligt, maar zal er eens naar kijken.
Hij is verder nog steeds actief en vrolijk. Hij is trouwens 4 jaar, wordt in het najaar 5. Hij woont samen met mijn valkje van 12 jaar.
Ik kan echt geen verklaring vinden... Gisteren waren ze in de avond wel nog vrij druk (overdag zijn ze nu rustig vanwege de warmte), heb zitten denken dat hij zich misschien een keer bezeerd heeft en dat dat nu weer opspeelde? Maar dat verzin ik ook maar. Hij trekt dan dus met zijn ene pootje, vleugel, en dan met zijn andere. De laatste paar dagen om de dag wel of niet.
Ik ken een goede vogelarts, maar Iggy komt niet graag de kooi uit en aangezien hij dit alleen 's avonds laat zien vroeg ik me af of het de stress van die reis wel waard was... Dus toen iemand opperde dat ik misschien een arts kon mailen leek me dat een goed idee, als eerste optie. Dat bedoelde ik eigenlijk.
Nogmaals bedankt voor het meedenken hoor, en ik kijk nog of het filmen lukt!
Groetjes,
Cristel

BroertjeLydia

Heey,

Ik denk dat dat inderdaad een heel goed idee is!
Succes er mee.
Laat je nog even horen hoe het is afgelopen?

Groetjes Lydia

Xristel

Doe ik, dank je!

Groetjes,
Cristel