valkje van 10 maanden nog steeds kale plekken

Gestart door Selene1, 17 juli 2013, 21:59:48

« vorige - volgende »

Selene1

Hallo allemaal,
Ik heb een witmasker valkparkiet gekocht van een kweker (toen was ze al best kaal, maar ik dacht dat komt wel goed).
Ze is nu nog steeds kaal, haar hele nek is kaal, vooral als ze dr nek strekt zie je het heel erg en ook bovenop haar hoofd een kale plek.
Tevens op haar buik ook nog een gedeelte.
Op haar rug lijken gewoon nog donshaartjes te zitten.
Ze eet en drinkt altijd goed, wel een poos last gehad van slijmerige ontlasting wat dan ook wel eens aan dr bleef hange .
Ze heeft al 2 keer een wormen kuur gehad, ik heb haar druppels gegeven om de rui makkelijker door te komen en geef dr eivoer.
Verder is ze gewoon erg actief en lijkt ze er ook geen last van te hebben. Maar ik merk dat me andere valkjes niks van haar willen weten en ik denk dat dat door die kale plekken komt.
Heeft iemand enig idee waarom die kale plekken niet weggaan en wat ik eraan kan doen? Hier een foto van haar, als je naar dr nek kijkt zie je de kaalheid al een beetje.

Groetjes Selene

Selene1

Ik ben zojuist terug van de vogelarts.
Zino ziet er niet goed uit, ze hebben bloed afgenomen om haar te testen op  PBDF, als dat het niet is denkt de vogelarts dat Zino is voortgekomen uit inteelt.
Dr borst klopt niet, ze zit nooit goed rechtop maar altijd in 1 gedoken, haar borst ligt als het ware ipv dat het omhoog loopt.

In beide gevallen is het volgens de vogelarts haar te laten inslapen.
Uitslag van het bloedonderzoek komt volgende week.
Heb ik nog een week om na te denken.

Erg moeilijk :(

Yens

Het zou jammer zijn dat je je valkje zou laten inslapen. Ik ken die ziekte niet maar als het niet levensbedreigend is dan zou ik die niet laten inslapen of heel veel verzorging nodig heeft.
Een dag zonder mijn valkparkiet is een dag niet geleefd.
Groetjes Yens, Pino,Loko,Krokie,Candy,Falk en Piko

Selene1

Dat zou idd zeker jammer zijn. Echter als ze deze ziekte heeft is het besmettelijk en zou ze altijd in haar eentje moeten zitten. Dit is gewoon te zielig voor haar.
Als ze de ziekte niet heeft, ga ik nog is navragen of deze gebreken haar veel pijn doen, als dat niet zo is, hou ik haar gewoon :)

Yens

Als die niks heeft en een paar plekjes kaal zou je haar zeker moeten houden zoals je zegt.
Een dag zonder mijn valkparkiet is een dag niet geleefd.
Groetjes Yens, Pino,Loko,Krokie,Candy,Falk en Piko

mariannenl

Heb je de "kweker"waar deze vogel vandaan komt al gewaarschuwd ?
Het is toch net van een "winkel"?
Gewoon aangeven dat je bij de d.a. bent geweest en dat je geen gezonde vogel hebt meegekregen, en trap er niet in als hij aanbiedt je een andere vogel te geven

Ik hoop voor jou dat het geen bek- en veerrot is,(PBFD) dat is zeer besmettelijk , dus via jou kun je nu besmetting overbrengen, maar alle vogels die bij die kweker in de buurt zijn geweest, kunnen het virus dragen met alle gevolgen van dien
Via huid, haren,kleren, schoenen  enz kan dit worden overgedragen
Laten we hopen dat het dat niet is , er kunnen heel wat ziektes meer zijn

Ik hoop dat hij erdoor komt en raadt je aan nog even te wachten met het aanschaffen van een tweede, en dus ook met deze bij eventuele andere vogels als die hebt te zetten

Wacht nog even op de uitslag en ik hoop dat het meevalt ..

Als je dat wilt vertellen waar komt de vogel vandaan ???
( de meeste lezers zullen wel begrijpen wie en wat ik bedoel )

Selene1

26 juli 2013, 18:12:46 #6 Last Edit: 26 juli 2013, 20:31:15 by Selene1
Hallo allemaal,

bedankt voor de reacties.
Ik heb zojuist de uitslag van het bloedonderzoek gehad en deze is gelukkig negatief.
Ik ben zo blij!! :D :D :D
Er is dus sprake van inteelt, ik heb met de vogelarts overlegt, zolang ze actief blijft zal ze er niet te veel last van hebben, dus ze kan gewoon blijven leven! :D

Ik heb haar in Baarn gekocht, bij ene Peppie (patrick geloof ik) op de lepelaarstraat.

Groetjes Selene

Johny en Evelien

Hoi hoi!

Dat is goed nieuws! Nou bedoel dat de uitslag negatief is! Je zou met de DA kunnen overleggen of het geven van extra calcium nog iets kan doen. Het maken van veren kun je vergelijken onze haren en nagels, vandaar mogelijk extra calcium.

Wat die Patrick betreft, ik wil niet lullig doen maar denk niet dat je antwoord krijgt. Dit is een typische broodkweker! Koop hele nesten op, kweekt er continu mee en let nergens op! Wanneer er omvoldoende jongen worden geproduceerd verkoopt hij ze als koppel. Hij heedt ze dan wel eerst leeggekweekt!!!Op een ander forum wordt volop gewaarschuwd voor hem!

Let op! Ik heb het over Patrick uit Baarn.

Hoop dat het goed komt met je valkje

Liefs Evelien
Funky, Lady, Bandit, Ravi, Duke, Yukiko, Layla, Zen, Angel, Charlie, Shadow, Tai, Chi, Happy, Lulu en Jewel
www.funkytownbirds.123website.nl
www.werkgroepvalkparkieten.be
www.artandjewelrybyevelien.nl

Selene1

Jeetje zeg hier schrik ik echt van, ik voel me nu best dom dat ik hem niet eerst heb gecheckt.
Wat erg dat mensen zo kunnen zijn!!

En van de dierenarts heb ik idd druppeltjes gekregen voor extra calcium.

Dankjewel voor het reageren en het waarschuwen!
Daar koop ik dus echt nooit meer wat

Groetjes Selene

Johny en Evelien

Hai Selene,

Het is niet de bedoeling om jezelf dom te vinden hoor! Op het moment dat je jou valkje kocht wist je dat toch niet?!

Nu weet je beter en is het een "mooie" aanleiding en voorbeeld om te laten zien wie die man is en te waarschuwen! Ik zou alleen , als je dat al zpu willen met dit valkje niet kweken.

Mooi dat je extra calcium geeft, hoop dat het dan goed komt en je nog lang plezier van hem hebt! In elk geval wens ik je veel beterschap met je valkje.

Liefs Evelien
Funky, Lady, Bandit, Ravi, Duke, Yukiko, Layla, Zen, Angel, Charlie, Shadow, Tai, Chi, Happy, Lulu en Jewel
www.funkytownbirds.123website.nl
www.werkgroepvalkparkieten.be
www.artandjewelrybyevelien.nl

Selene1

Hoihoi,
nee dat is waar.
Ik ben blij dat je me gewaarschuwd hebt!

Nee idd, ze is zoiezo nog te jong en ze is er duidelijk niet sterk genoeg voor. Ook kan het natuurlijk zijn dat er geen gezonde jongen uit de eitjes komen.
Ik heb een ander koppeltje wat nu eitjes heeft, als daar wat uitkomt en ze zijn zelfstandig dan zet ik Zino met een jonkie in een kooi. Want het mannetje waar mee ze nu in de kooi zit wil de hele tijd op haar gaan zitten en met haar paren. Daarom heb ik ook een ander popje gekocht, die zit er inmiddels ook bij en die is wat ouder.

Ik hoop het ook, heel erg bedankt!!
Groetjes Selene