11 mei 2025, 14:11:30

Moet ik mij zorgen maken?

Gestart door Sparks Fly, 8 augustus 2013, 23:38:04

« vorige - volgende »

Sparks Fly

Hallo,

sinds iets langer dan een maand heb ik een valkparkietje. Ze was heeeel bang toen ze hier kwam, en pas nu begint ze tammer te worden. Nog steeds niet helemaal tam, maar het gaat nu zeker de goede kant op. Vandaag is ze er voor de eerste keer uit geweest. Ja, nu pas aangezien ik bezig was met haar tam maken. Ik dacht als ik haar er uit doe en nog niet tam is, is het moeilijk om haar terug in de kooi te krijgen en kan alle vertrouwen weer weg gaan. Maar oké, ze is er dus voor de eerste keer uit geweest. Het ging goed, ze vloog wel een paar keer zachtjes tegen de muur enzo aan, maar ik heb gelezen dat dat normaal is voor de eerste keer buiten de kooi. Ze heeft bij mij op het bureau gezeten en trogierrijst gegeten, ze zat zelfs op mijn schouder!

Maar, toen ze los was kwam ik erachter dat ze dunne ontlasting heeft. Waterig, met een beetje groene sliertjes. Ze zit nu weer in haar kooi en ze zit ook een beetje bol en knijpt haar oogjes steeds dicht. Ik heb de kooi even verschoont net zodat ik de ontlasting goed in de gaten kan houden. Het kan zijn dat ik mij om niks zorgen te maak en dit  gewoon normaal is voor de eerste keer buiten de kooi hoor, maar ik wil toch even horen wat jullie hier zeggen. Ze trilt trouwens ook een heel klein beetje, maar niet heel erg.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Yens

Een dag zonder mijn valkparkiet is een dag niet geleefd.
Groetjes Yens, Pino,Loko,Krokie,Candy,Falk en Piko

BroertjeLydia

Hoi,

Eet je valkparkiet nog wel goed en is ze gewoon actief?

Groetjes Lydia

Larissa

Het kan zijn dat ze gewoon wat stress heeft opgelopen, vergeet niet dat de wereld buiten de kooi voor haar heel groot is en spannend.

Het rillen en iets verandering in de ontlasting heeft denk ik te maken met het los vliegen voor het eerst.
Dus spanning, als je valkje gewoon eet en normaal doet, zal ik me geen zorgen maken

Groetjes