11 mei 2025, 02:52:07

Help! :( Rood oog, ver open.

Gestart door Azumerell, 22 juli 2013, 03:33:44

« vorige - volgende »

Azumerell

22 juli 2013, 03:33:44 Last Edit: 22 juli 2013, 12:33:07 by Azumerell
Hey!

Het viel me vandaag op dat een van mijn valkparkietjes iets raar had aan haar oog. De oogjes zijn van nature rood, maar het oog is precies te ver open, het ooglid hangt zo ver naar onder? Het is niet gezwollen, alleszins toch niet merkbaar. Ze gedraagt zich verder ook normaal en blijkt er geen last van te hebben. (Ik heb ook een foto toegevoegd van het andere, normale oog)

Iemand hier al ervaring mee gehad? Is er iets wat ik zelf kan doen, mijn ouders willen namelijk niet dat ik mijn geld "verspil" aan een dierenarts.. :-(

Ik hoop dat het niets ernstig is. :(

Verder informatie: het is een lutino (lutino vader en albino moeder), waarschijnlijk een popje en ze is nog maar een goede week of misschien twee geleden uitgevlogen.
Ze staat samen met twee anderen nu binnen, maar de kooi wordt iedere dag buiten gezet.

Alvast bedankt!

Suus91

Op de3e foto lijkt het oogje vrij normaal. Andere foto's vindt ik twijfelachtig.
Misschien kun je een vogelarts even mailen en vragen wat deze ervan vindt?
Knufjes Sita, Eppo, Merel, Olaf, Frouwkje, Cheeky, Dobby & Pucky

Azumerell

De derde foto is dan ook de foto van het andere, normale oog dat ik had toegevoegd om aan te tonen dat er toch iets vreemds is aan dat ene oog.

Is er een vogelarts die je me kan aanraden? Want de meesten zeggen via mail gewoon om langs te komen.  :-\

ManjaV

Het oogje is inderdaad abnormaal rood.
Ik zou hier niet te lang mee wachten, vaak krijg je oogdruppeltjes mee of een zalfje en dan is het probleem vaak zo verholpen.
Ik heb geen idee waar je woont, maar je zou kunnen mailen/bellen naar Dr. Bastiaansen van dierenkliniek de Baronie in Prinsenbeek, hij is heel deskundig.

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Suus91

Ikzelf ga naar Anton beijer, maar het ligt er ook aan waar je woont. Hij zit namelijk om Drachten.

http://www.parkietenfreak.nl/a-dierenartsen.php
Dit is een lijst met alle vogelartsen, dierenziekenhuis Drachten daar it mijn arts
Knufjes Sita, Eppo, Merel, Olaf, Frouwkje, Cheeky, Dobby & Pucky

carco

Het lijkt inderdaad wat ontstoken.
Klik op het plaatje voor onze site!

natasja

hallo

dat heb ik ook gehad bij 2 valkjes het gaat vanzelf over dan is er wat in het oog gekomen wat een beetje is gaan irriteren

smiley

Hoi

Niet elke ontsteking gaat vanzelf over ,ben zelf vandaag ook met een vogel naar de va geweest .
Ze heeft een oogdruppels gehad die ik haar 3x per dag moet geven de komende 3 dagen en dan weer moet bellen hoe het gaat ....
Laat er maar even naar kijken of bel naar de dieren/vogelarts en vraag om advies !!
Een ontsteking aan de ogen doet pijn en ze kunnen het niet tegen je zeggen ....

Groetjes Conny

bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht