24 april 2024, 11:28:14

valkparkiet op tv

Gestart door Lique, 18 oktober 2003, 16:57:56

« vorige - volgende »

Andrea


Hoi,

Ik heb de herhaling afgelopen woensdag gezien.
Wat een stom gedoe zeg.
Denk eerst eens goed na als je een dier in huis haald.
Wat is het voor een dier en welke behoeftes heeft het.
Ik wist ook niet veel van de verzorging valkparkieten voor ik Sparkle nam, toen had ik Mariska's advies om deze site te bekijken terhand genomen en er zijn ook boeken waar je info kunt krijgen. Zo is de Over Dieren reeks ook goed.
Vaak halen mensen een dier in huis en later bevalt het niet.
O, maar dan doen we hem toch gewoon weg, wordt er gedacht.
Ik vind dat dus niet kunnen, denk eerst goed na en neem je verantwoordelijkheid.

Bovendien vond ik die valkparkiet in dat stukje al behoorlijk tam.
Ik zou hem zo willen hebben met die mooie kuif.
Gelukkig kon hij naar de opa van dat meisje.


Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

Tara

Ik heb de aflevering niet gezien :(. Heb er best spijt van, als ik jullie zo hoor. Wou wel eens weten wat er allemaal is gebeurd, als ik jullie zo hoor, blijkt het best erg te zijn :-/.

Kolkkie

Hoi,

Ik vind niet dat dieren zo gebruikt moeten worden. Denk dan eerst eens na wat er allemaal bij komt kijken voordat je een dier aanschaft.
Ik vind het echt niet kunnen dat een valkje (en andere dieren) gedumpt wordt omdat het toch niet bevalt. Dat maakt mij boos en verdrietig.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Tara

Vind ik ook, ik heb ook wel 1 keer 4 grasparkieten weggedaan, maar dat was voor de bestwil van m'n valkjes :-/.

Kolkkie

Hoi Tara,

Dat heb ik ook een keer gedaan met een valkje. Het ging gewoon niet meer. Einstein en Coco konden gewoon niet meer rustig in de kooi zitten, dus het was niet anders.
Om nou zomaar een dier te kopen om het vervolgens te dumpen vind ik echt tever gaan.
Gelukkig kon het valkje naar opa toe, maar ik denk dat ze vaak genooeg er slechter vanaf komen. Daar moeten we denk ik als dierenliefhebbers niet teveel aan denken.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Tara

Hoi Mariska,

denk het ook, heb nou spijt dat ik die aflevering niet gezien heb, maar weet wel ongeveer waar het over gaat, en zoiets zou ik toch nooit doen, ik vind, als je een diertje hebt, dat je het moet verzorgen met de liefde die je in je hebt, en niet zomaar aanschaffen om er niet naar om te kijken :-/. Ik heb nog geen enkele valk weggedaan, en ben het ook niet van plan om te doen, zelfs Tazko, van 10 jaar, die nooit meer zal afleren om te bijten, vind ik lief. Maar als ik hoor, dat die valk nogal tam was, waarom deden ze dat lieve ding dan weg :-/, ik begrijp het niet, waarom schaffen ze het dan aan ... Je moet altijd eerst goed nadenken, voor je een dier aanschaft, ik denk nu niet veel meer na, als ik een valk aanschaf, behalve nu, wil ik even niet, omdat ik bang ben nou ook voor de papegaaienziekte, en ik wacht tot er weer wordt gepaard. Maar ik heb vroeger ook veel mogen nadenken, maar nou schaf ik ze aan voor het plezier dat ik er ook van heb, ik kan niet wachten om te kweken, ik ga een hobbykwekerij beginnen denk ik, dat lijkt me superleuk, en ik doe het niet voor het geld, maar puur voor de fun :).

Lique

vanavond is er weer wat op tv wat over papegaaien gaat.
Kijk om kwart over 7 naar Kat in de Zak

Kolkkie

Hoi Tara,

Ik denk dat een hele hoop mensen een valkje zien in de winkel, en dat denken: Wat een scheetje.
Maar zo'n valkje heeft natuurlijk ook verzorging nodig, maar dat schijnen veel mensen te vergeten.

Dat valkje wat ik weg heb gedaan kon gewoon niet meer samen bij Coco en Einstein. Ze pikte Coco en Einstein in de pootjes tot bloedens toe, ze konden niet eens meer bij de voerbakken komen. Hier kan je er nog iets meer over lezen: http://www.valkparkiet.com/cgi-bin/forum/yabb/YaBB.pl?board=Boek;action=display;num=1057396895;start=0
Aangezien ik ze op mijn slaapkamer heb staan, kon ik op dat moment mijn kamer moeilijk volbouwen met allemaal kooien. Dus het kon gewoon niet anders.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Kolkkie

Citaatvanavond is er weer wat op tv wat over papegaaien gaat.
Kijk om kwart over 7 naar Kat in de Zak

Op welk net is het?
Ik zal het wel op moeten nemen, want ik sta dan op het voetbalveld.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Natalie

Hoi Mariska,

Het is om 19.15 uur op RTL 4.

Groetjes Natalie

Tara

Hoi Mariska,

ow, ik bedoel helemaal niet dat ik geen valkjes kwijt heb en jij wel als je dat bedoelt, ik begrijp je volkomen en zou het ook gedaan gedaan hebben hoor, Tazko van mij is ook een erge baasmaker, maar nu is het al beter, veel beter, anders zou ik 'm vast ook wel apart gedaan hebben of weggedaan, maar ik was toen ook zo blij dat ik een witkop had dat ik 'm meteen kocht, want ik zocht al zo lang een witkop uit en nergens eentje gevonden. Maar als ie bleef baasmaken zou ik 'm ook wel weg hebben gedaan, ik wil het beste voor m'n valkjes. Ook al zijn er soms moeilijke keuzes, maar ik neem het je niet kwalijk als je denkt dat ik dat doe hoor :-/

Groetjes, Tara

Kolkkie

Hoi Tara,

Ik neem het je ook niet kwalijk hoor ;D. Als het anders kon, was ze gewoon gebleven ondanks dat Frummel ook niet tam was.
Ik was ook trots op haar, want ze was een mooie bonte pop.
Als ik buiten ook nog een voliere had, was ze daar ingegaan, maar ik heb helaas geen buitenvoliere, al zou ik dat wel willen hebben.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Lique


Mandy

Hé hé eindelijk komt de ware Dennis in beeld! >:(
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Lique

Inderdaad, het is gewoon een feit, dat hij vaak zieke vogels verkoopt.
Schandalig, en ook met die verzekeringen. Niet te begrijpen...

groetjes lique