16 april 2024, 12:02:44

Valkparkieten gekocht in Zwolle

Gestart door Inger m, 4 oktober 2003, 21:53:02

« vorige - volgende »

Inger m

Hoi,
Ik ben vandaag ook naar Zwolle geweest met m'n vriend en een vriendin en wat was het daar druk, maar echt heel veel vogels!
ik heb geen leden gezien/ herkend van dit forum, maar we waren er pas om half 12 ivm files.
Ik vond het een erg leuke vogelmarkt met veel randgebeuren (kraampjes ed.). Helaas begonnen sommigen al rond 2 uur met opruimen.
Maar mijn vraag was wie is er allemaal geweest en heb je nog valken gekocht (of andere vogels?).
Ik heb er zelf drie gekocht want er zaten erg mooie mutaties:
witkop bonte man, cinnamon bonte man en een geparelde cinnamon witkop bonte pop. Alle drie erg mooie vogels. (op dit moment heb ik er 9). (en mijn vriend vindt dat ik nu alleen valkparkieten moet gaan houden, hij is weg van de albino's).
Degene met wie ik nog meer was heeft ook een koppel gekocht: een cinnamon geparelde bonte man en een cinnamon geparelde pop.

Verder heb ik nog een extra vervoerskist gekocht (ze pasten er niet meer in) en 2 grote nestkasten.
Ik vond het zelf erg leuk en ben benieuwd wat iedereen er verder van vond!

gr Inger



Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Lique

4 oktober 2003, 23:44:55 #1 Last Edit: 5 oktober 2003, 01:16:35 by Angelique
Hoi Inger,

Ja, we hebben gewacht tot later als kwart over 11, maar helaas, weinig mensen gezien, van de site.
Ron en Frans, met de kinderen waren hier al vroeg, en om 9 uur liepen wij er al rond.
Tegen kwart voor 11, ben ik naar buiten gelopen, om iedereen op te vangen.
Mandy kwam al gauw aangelopen, en even later kwamen Cobie, Daan en Irene.
Toen zijn we naar binnen gegaan, en een tijdje later belde Ans, om te zeggen, dat zij, Paul, Mariska en Henry er waren.
We zijn toch samen de beurs over geweest, maar voor ieder vrijheid.
Op een gegeven moment waren er allemaal kleine groepjes, maar het was reuze leuk.
Daarna zijn we hierheen gegaan. lekker koffie gedronken en soep gegeten.
Het was echt een reuze gezellige en geslaagde dag, alleen jammer dat ik de anderen niet gezien heb :(

Maar volgende keer beter...

Groetjes Lique

ps, we hebben een bonte pop gekocht, en een geparelde lutino.

Inger m

Hoi,
Ja dat is wel jammer, alleen het is lastig dat ik geen idee heb hoe iedereen van het forum eruit ziet (hoewel ik net vandaag foto's tegenkwam bij voorstellen). En eigenlijk liep ik blindelings op zoek naar mooie vogels. Maar ik was ook wel benieuwd naar jullie vogels en de voliere, misschien is er wel weer een keer een vogelactiviteit in de buurt...

Leuk dat jullie ook wat hebben gekocht. Een geparelde lutino ziet er gelig uit? Ik heb enkele erg gelige lutino's gezien, dat is wel apart. Ik zag ook een creme ino, een mooie vogel, maar was weer weg toen ik later weer ging kijken. En een mooie bonte witkop cinnamon werd letterlijk net voor mijn neus verkocht, maar er was verder behoorlijk wat keus.
Hoe vroeg was de markt eigenlijk al open dan? omdat je het had over 9 uur? Ik zag op de site wel 10.30 staan, maar volgend jaar komen wij ook wel wat eerder, want het is erg de moeite waard.

Wordt deze markt een keer per jaar gehouden? of ook wat vaker?

In ieder geval succes met jullie (nieuwe) valkjes!

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Henry

                          hallo allemaal

zoals jullie konden zien heb ik een weer een valkje erbij genomen van 6 weeken oud en het was weer een gezellige dagje uit met de stichting :D.en lique nog bedankt voor de gezellige dag en de valkjes die heb je nog he :D
nou heenhebben we er ruim2 uur en 45 minuten er over gedaan en terug ben ik met ron richting den haag en toen deden we er ruim 1 uur en 20 minuten over hahahaaha


henry van ellinkhuizen

Inger m

Nog even een kort vraagje..
Weet iemand of er in Nederland ook echte gele valkparkieten (fel geel) worden gefokt? Ik ken ze wel van afbeeldingen, maar ben er erg benieuwd naar.
gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Kolkkie

Hoi Inger,

Ik heb geen valkjes gekocht. Wel heb ik trosgierst ingeslagen en wat bakjes gekocht, want ik ben van plan om de voederbakjes bij elkaar te doen. Nu heb ik nl. in totaal 4 bakjes hangen, verspreidt over de voliere.
Voor de rest was het reuze gezellig.

Lique, bedankt voor de lekkere soep en de gastvrijheid.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Mandy

5 oktober 2003, 00:45:53 #6 Last Edit: 5 oktober 2003, 00:54:45 by Mandy
Hoi Inger,

Ik ben dus ook geweest en had ook een leuke dag. :)
Ik keek m'n ogen uit. ::)
Het was er erg groot en groots opgezet, er waren héél veel vogels, maar het ging inderdaad snel met de verkoop, je moest er snel bij zijn wilde je iets moois vinden.
Het is mij nog wel gelukt met een mooie bonte witmasker  ;D ;



Ik heb ook nog zo'n vervoerskistje gekocht, is toch wel makkelijker en lichter dan als je bv ergens met een TT-kooi moet lopen zeulen.
En een paar nieuwe plastic speeltjes voor Chico, het was immers ook dierendag vandaag. :P

O, ja, en Diana B heb ik nog wel gezien, althans, zij zag mij omdat ze me van foto's herkende. Ik liep ze straal voorbij tot ze m'n naam riep, ik had het ook zo druk met rond neuzen. :D

Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

moonwitch (diana)

5 oktober 2003, 01:31:48 #7 Last Edit: 6 oktober 2003, 18:34:54 by moonwitch
hoi allemaal

Jammer dat ik jullie heb mis gelopen, en zoals mandy al schreef, zag ik haar toevallig toen ik opzij keek en haar herkende van haar foto's op deze site. Ik zelf heb 7 valkjes gekocht. 3 bonte waarvan eentje lichter is, 1 witmaskerpop, 2 geparelde witmasker waarvan een ook lichter was, volgens die man was het isabel, en een hele lichte grijze witmasker. Ik had bijna een bonte witmasker maar een duitser was me net voor. Anders was ik naar huis gegaan met 8 valkjes :D. Diegene met wie ik was koopt al jaren vogels en hij voelde of ze niet te mager waren en zo.
Er was ook een bonte witmasker die had ik bijna voor 45 euro gekocht, maar hij zei dat hij wel extreem mager was en waarschijnlijk niet lang zou leven, dus heb ik het maar niet gedaan. Wie weet krijg ik uit m'n eigen nieuwe mutaties wel een bonte witmasker.
Ik heb in ieder geval een hele leuke dag gehad.
groetjes diana B
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Irene

hoi allemaal,
ook ik ben mee geweest! Het was heel gezellig! ;D Ik heb trosgierst (3 kg  :o ) en een "ultieme therapeutische stok" gekocht(zo'n "kalkstok) . Angelique en Peter nogmaals bedankt voor julli gastvrijheid en de heerlijke soep enneh...Cobie :-* bedankt voor het meerijden en het gezellige ouwe ::) ::) ::)!!!!!
Groetjes, Irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes


Stijn dc

hello

heb jij zeven valkjes gekocht? :o
waar ga je die nog allemaal kwijtraken ;D
ze zien er me allemaal wel mooi uit hoor!
en die van de rest natuurlijk ook, succes met jullie aanwinsten

SDC:D

Inger m

Hoi,
Leuk dat de meesten wel wat valkjes of wat anders hebben gekocht. Die van mij zijn de voliere al aan het verkennen...
Ik had ook bijna een mooie isabel man gekocht, maar toen zag ik dat het pootje helemaal verkeerd stond. ik mocht hem wel voor weinig hebben, maar heb het toch maar niet gedaan.

Ja bij mij was ook een duitser mij voor met de cinnamon bonte witmasker helaas, maar er zaten er ook niet zoveel.
Mandy, volgens mij zat jou bonte witmasker ook bij die van mij, want daar zaten er nog wat bij. Mooie vogel is die van jou ook! Ik moet eigenlijk ook maar eens wat foto's maken voor op de site...

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

anika_en_spirit

hoi allemaal,

zo te horen was het gisteren een zeer geslaagde dag.
allemaal nieuwe valkjes en spulletjes gekocht
en natuurlijk veel fun gehad.
allemaal veel plezier met jullie nieuwe aanwinsten !!

groetjes anika.
Liefs, Anika
Spirit, Senna, Lucky, Shine, Skye, Syara, Soë, Sterre, Sero & Sweet!


roaneric

5 oktober 2003, 16:02:10 #12 Last Edit: 5 oktober 2003, 16:06:20 by roaneric
Hoi allemaal

Ik was er ook gisteren in Zwolle met mijn zoontje van bijna 4. Ik vond het geweldig en mijn zoontje keek bijna zijn oogjes uit naar de grote papagaaien. :o   Ik zag Paul, Mariska,Ans en Henry een paar keer verbij lopen, maar voor de rest zag ik niemand bekend.

Ik had ook twee valkjes gekocht.  Een cinnomon geparelde witmasker van Leon.  Echt een pracht valk. Die is nu ongeveer 6 weken oud. :)

Toen zag ik ook een paar geparelde witmaskers bij een Duitser en er stond op het kooitje dat ze ook tam waren.  Nou ik mocht een vasthouden en inderdaad zo tam als nog wat.  Ik heb gelijk een gekocht.  De man was niet te verstaan en kon ook geen engels spreken, maar ik begreep toen dat het nog een jonkie ongeveer 6/7 weken was en dat hij zelfstandig kan eten. :-/  

Nou ja,  het is nu al 24 uur en het valkje had nog niets gegeten.  Het jonkie kan nog ook bijna niet vliegen en en lijkt wel erg mager.  Ik denk nu dat het jonkie nog maar een week of 4 moeten zijn.  Ik gaf maar nutribird pap aan hem en hij ad het heel gulzig.  
Ik denk dat die man mij gewoon belazerd had.  Die jong kan nog niet zelfstandig eten!!! >:(
Ik had het al geprobeerd met zaadjes, maar hij kan ze nog niet pellen.  Gelukkig lust hij de pap en gaan ik maar een paar keer per dag pap geven.
Gewoon wat trosgierst in zijn kooi en zaadjes op de bodem en dan komt het wel goed.  
Ja, ik heb nog niet zoveel ervaring met valkjes dat ik gelijk kan zien hoe oud ze zijn.  Dus volgende keer dan neem ik maar iemand mee die ervaring heeft. ;)

Het gaat heel goed met de valkje die ik van Leon gekocht had. :)  Hij/zij heet sneeubal en met Bobby moeten wij maar afwachten.  Bobby lijkt wel vrolijk, moet alleen een beetje gewicht aankomen en leren vliegen.  Maar het komt allemaal goed. ;)  

Ik gaan zeker nog een keer naar die beurs.  Het is heel leuk om mee te maken.  Jammer dat ik jullie niet zag Lique, ik zou je graag wou ontmoeten, maar een volgende keer beter.

Groetjes
Marijke

roaneric

En  Hier nog een foto van Sneeubal


Mandy

5 oktober 2003, 16:11:29 #14 Last Edit: 5 oktober 2003, 16:11:44 by Mandy
Wauwie, hele mooie valkjes hoor, alleen spijtig dat je voor de gek gehouden bent met Bobby... ::)
Het is eigenlijk zowieso allemaal een gok daar bij zo'n beurs en bij die handelaren. Ze zeggen vlgs mij vaak zomaar wat, als de valk een ring om heeft kan je alleen zeker zijn van het jaar waarin ze geboren zijn.
Ik moet nu ook nog ff afwachten of Wiske echt een pop is of niet... :-/
Succes met het voeren van Bobby, hopelijk is tie binnenkort zelfstandig en kan dan lekker met sneeuwbal door de kamer vliegen! ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl