28 maart 2024, 17:28:17

Avonturen van de 6 musketiers

Gestart door Suus91, 16 juli 2013, 09:41:09

« vorige - volgende »

Suus91

Goedemorgen, ook ik kies er voor om nu een dagboeken bij te houden afgezien ze soms zulke leuke dingn beleven.
Eerst even voorstellen voor degenen die me nog niet kennen.
Ik ben Suzanne, 22 jaar en woonachtig in Friesland.
Ik heb 6 valkparkieten en 2 grasparkieten.
Ik heb een handtamme lutino, popje genaamd Sita. Dit meisje zit graag bij me en is gek op kroelen en gaat graag mee douchen.
De 2e die ook handtam is, is een wildkleur mannetje genaamd Cheeky.
Hij is erg avontuurlijk en ook de grote durfal, hij vindt het ook prachtig als ik de kooi schoonmaak. Helemaal als het tijd is om de beukensnippers te verversen zit hij er met zijn neus bovenop.
Daarnaast heb ik nog een wildkleur dame genaamd Frouwkje, dit is de partner van Cheeky. Samen hebben ze al 1 nestje gehad.
Op dit moment is haar buikje nog aan het herstellen omdat ze last heeft gehad van parasieten waardoor haar buikje deels kaal was.
Zij is wat schuwer, maar desondanks een heel lief mooi meisje. Ze ken niet met of zonder Cheeky, en als hij wat doet zit ze er ook graag bij.
Verder hebben we Olaf een albino man. Hij is een beetje de clown van de groep naast Cheeky.
Het is een grote boef met onschuldige streken. Hij is ook hopeloos verliefd op een ander vrouwtje genaamd Merel, tegen haar zit ie vaak te fluiten.
Dan hebben we Merel, een opaline dame, deze is schuwer naar mensen door een nare ervaring met kinderen, verder is het een dotje, een prachtmeid die hier volop geniet en gek is op haar vrijheid. Ze houdt zich wel eens van de domme maar weet dondersgoed wat je van haar verwacht.
Als laatste hebben we nog een prachtdame. Een cinnamon dame genaamd Eppo, deze meid is samen met Sita een beetje een zonderling maar wel een lief meisje wat ook wat naar Sita toe trekt.
Ondanks dat ze niet handtam is, is ze nog vrij nieuwsgierig, opstappen durft ze wel. Het is dan wel me grijze muisje maar ook zij geniet, en kijkt ook graag naar buiten.

Knufjes Sita, Eppo, Merel, Olaf, Frouwkje, Cheeky, Dobby & Pucky

Suus91

16 juli 2013, 19:12:55 #1 Last Edit: 16 juli 2013, 19:23:11 by Suus91
Mijn vriendje Cheeky was vandaag lekker op de experimentele tour.
Meneertje ging vandaag lekker over de vloer wandelen, er lag nog een stoffertje op de grond, hij dacht spannend was toch iets enger dan gedacht. Zie hier het resultaat: http://m.youtube.com/watch?v=ODRLC9EY44A
Knufjes Sita, Eppo, Merel, Olaf, Frouwkje, Cheeky, Dobby & Pucky

Suuús

Gezellig!!
Ik ga jou ook volgen.
Wist helemaal niet dat je er 6 had joh.
Leuk :) Maaruhm ik wil wel foto's zien hoor haha.

Super leuk filmpje haha, hij ziet er inderdaad uit als een clowntje. Lekker ontdeugend en speels hihi

Suus91

Haha volgens mij heb ik het wel eens geroepen hoor, maar Sita is echt mijn lievelingetje.

Ook vanochtend was het weer feest.
Etenstijd! Lekker voer voor ze maken en ze hadden de bakjes goed leeggemaakt dus Cheeky en Sita gingen steeds op mij zitten tijdens het klaar maken. Ik zet de bakjes altijd op de stoel en dus ja als je dan bezig bent en je staat voorover om wat in het bakje te doen dan landen ze gewoon maar op je rug in de hoop dat ze al stiekem wat voer kunnen pikken. Helaas voor hun moeten ze wachten dus als ik weer rechtop ga staan m het volgende te pakken schrikken ze natuurlijk maar stug volhouden hoor.

Ook had ik vandaag even de vloer geveegd en even het blik vlakbij de stoel gezet waarna ik even gezeten heb.
Cheeky die had weer een bui dus vloog op de vloer, richting het blik. Ja houtsnippers en lege zaadjes wat in het blik komt is toch erg leuk. Vervolgens kwam Frouwkje er ook bij zitten.
Daarna kwam Merel, gevolgd door Eppo en Olaf. Cheeky en Frouwkje werdt het wat te vol dus vervolgens gingen ze met zijn 3tjes over de vloer. Achter mekaar aan hobbelend, geweldig gezicht!

http://m.youtube.com/watch?feature=youtu.be&v=Hq0bhErEA10&desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3DHq0bhErEA10%26feature%3Dyoutu.be
Knufjes Sita, Eppo, Merel, Olaf, Frouwkje, Cheeky, Dobby & Pucky

Suus91

17 juli 2013, 16:31:16 #4 Last Edit: 18 juli 2013, 20:37:51 by Suus91
Sita
Knufjes Sita, Eppo, Merel, Olaf, Frouwkje, Cheeky, Dobby & Pucky

Suus91

Vandaag een rustig dagje voor mijn 6 valken.
Echter waren de grasjes vandaag erg vrolijk.
Even met de pc met een kan water, siroop en een glas bij me. Amper een glas ingeschonken en een van mijn grasjes lande gelijk op mijn glas om een slokje te drinken.

Verder vandaag is er bij de lieverds gepoetst ook dit vondt Cheeky weer prachtig
Knufjes Sita, Eppo, Merel, Olaf, Frouwkje, Cheeky, Dobby & Pucky

Suus91

Iemand trouwens ook een idee hoe ik foto's ken verkleinen?
Ik plaats nu via tinypic of photobucket. Gewoon plaatsen krijg ik altijd melding dat ie te groot is, foto zelf verkleinen die erop moet ken niet het wordt geüpload via mijn tablet, en deze foto's staan niet op de vaste pc
Knufjes Sita, Eppo, Merel, Olaf, Frouwkje, Cheeky, Dobby & Pucky

Yens

Via Picasso ofzo iets kan je de foto's verkleinen ;)
Een dag zonder mijn valkparkiet is een dag niet geleefd.
Groetjes Yens, Pino,Loko,Krokie,Candy,Falk en Piko

Suus91

Citaat van: Yens op 18 juli 2013, 22:52:22
Via Picasso ofzo iets kan je de foto's verkleinen ;)


Ik neem aan dat het picasa is? Picasso krijg ik alleen kunstwerken via google hihi
Knufjes Sita, Eppo, Merel, Olaf, Frouwkje, Cheeky, Dobby & Pucky

Yens

Jaja, een van die twee was het  ;D
Een dag zonder mijn valkparkiet is een dag niet geleefd.
Groetjes Yens, Pino,Loko,Krokie,Candy,Falk en Piko

Suus91

Goedenavond!
Vandaag waren de moppie weer heerlijk vrolijk.
Ze hebben sinds kort een triangelschommel van hout en touw. En deze is nog niet supergeliefd maar ze zitten er regelmatig al op.
Olafje was nog niet helemaal wakker vanochtend. Hij dacht ik ga lekker op die schommel, hij vliegt erheen, mist hij m de slimmerik. Dus maar doorgevlogen naar de reservekooi die altijd in het kamertje staat.

Volgens mij heeft Sita vandaag ook wat ast van de warmte want in vergelijk met normaal zat ze best bol, verder eet, drinkt en poept ze nog wel goed, ook voor het kroelen is ze nog altijd in de mood. Vanavond dus maar even douchen en/of sproeien
Knufjes Sita, Eppo, Merel, Olaf, Frouwkje, Cheeky, Dobby & Pucky

Suus91

Goedemorgen!
Gisteren hebben de beestjes zich goed vermaakt en er stond mij een leuke verassing te wachten toen ze gisteren de kooi in moesten. Eppo en Olaf stappen meestal alleen op je hand als ze de kooi in of uit moeten maar gisteren zaten deze 2 lieverds voor het eerst al uit hun eigen zelf in de kooi te wachten.

Zojuist net lekker gedouched met Sita. nu lekker bovend zittend in de kamer waar de grasjes ook staan. Grasjes zijn vandaag lekker aanhankelijk want zodra Sita bij me ziet moeten deze 2 haar gelijk na apen.
Leuk is het zeker want deze 2 grasparkieten zijn eigenlijk niet handtam maar toch echte durfals. Ook als je met een broodje gaat zitten in hun bijzijn komen ze er als de hazen op af, en gaan ook gelijk op je hand zitten terwijl je een broodje probeert te eten.
Gelukkig vindt ik dit zelf niet zo heel erg, het zijn ten slotte mijn lieve vogels waar ik dan ook erg van hou!
Knufjes Sita, Eppo, Merel, Olaf, Frouwkje, Cheeky, Dobby & Pucky

Suus91

Goedenavond allen
Gisteravond was het voerdertijd en mijn boefjes hadden weer honger, werd continu op mijn rug besprongen door sita en Cheeky.
Dit ging vrij snel over maar toen bekt Cheeky de kast naar even in te duiken en Frouwkje erbij. Even koekeloeren of er in de kast nog wat losse zaadjes lagen. Normaal hebben ze de avond niet zo veel behoefte aan nog eten naar gisteren wel, erg n leuk dus. Cheeky heeft me vandaag pij weet geholpen met verschonen van de bodem, lekker met de beukensnippers aan de wandel terwijl hij op de lade zit.

Vandaag ook nog weer de liefdes serenade van Olaf aan merel gehad, ook Cheeky was weer in de moed om kusgeluidjes te maken en zijn joe Cheeky!
Knufjes Sita, Eppo, Merel, Olaf, Frouwkje, Cheeky, Dobby & Pucky

Suus91

Goedenavond!

Vandaag weer een boeiend dagje gehad. Had amper de vogels los en zou even terug de slaapkamer in gaan nog even lekker wakker worden. Vliegt mijn tamste ineens uit de kamer (wel gewend van haar alleen niet als ze vrijwel direct uit de kooi is) hoppa op de badkamerdeur. Haar maar even bij me genomen en nog even met haar en manlief nog even op bed gelegen om lekker wakker te worden. Ja manlief heeft vakantie dus heerlijk wat langer uitslapen. Vervolgens met haar naar beneden gegaan om wat ontbijt klaar te maken. Vervolgens heeft madame lekker over de bank heen en weer gewandeld ze was kennelijk in een vrolijke bui de lieverd.
Komt ze ineens naar me toe loopt recht op mijn bakje yohurt met muesli af steekt zo haar snavel erin om even een hapje te nemen haha.

Gelijk natuurlijk laagje yoghurt op dr snavel waar ik best wel even om moest lachen. Maak ik haar snaveltje weer schoon besluit ze nog een hapje te nemen lekker ding ook.

Vervolgens manlief en ik het centrum in geweest even wat ophalen voor hem en nog even langs Lucardi geweest voor nieuwe ringen voor ons beiden want morgen de eerste zijn mijn lieverd en ik alweer 4 jaar samen (01-08-2009)
Morgen dus mooi de ringen ophalen en lekker genieten.

Eenmaal thuis weer even in het huisje beziggeweest en vervolgens een oud parkietentafeltje van zolder gehaald om deze bij hun neer te zetten. Hier staat momenteel het basketbalveld met bal en trappetje op. De tafel moet verder nog even met iets opgeleukt worden want hij is nog een beetje saai. Was het idee om hier een leuk klein speelplattegrondje van te maken.
Knufjes Sita, Eppo, Merel, Olaf, Frouwkje, Cheeky, Dobby & Pucky

BroertjeLydia

Heey,

Wat een mooie foto van Sita zeg!
Erg grappig om je filpjes te bekijken  ;)

Groetjes Lydia