28 maart 2024, 19:38:33

Avonturen van de 6 musketiers

Gestart door Suus91, 16 juli 2013, 09:41:09

« vorige - volgende »

Suus91

Inmiddels alweer tijdje geleden sinds laatste update, er zijn ook weer een aantal dingen veranderd. Vanaf half december tot vorige week ongeveer hebben Cheeky en Frouwkje wel aantal keren gepaard met resultaat.

Nacht van 26 op 27 januari is het eerste ei gelegd.

28 januari tussen 17.30 en 18.30 is het 2e ei gelegd.

Weet niet precies wanneer je kunt zien of het ei bevrucht is maar een van de eitjes lijkt ietsje witter heb ik het idee we zullen het zien! Loop van middag komen foto's!
Knufjes Sita, Eppo, Merel, Olaf, Frouwkje, Cheeky, Dobby & Pucky

Rianne

Je zou juist een rode verkleuring moeten kunnen zien na een aantal dagen broeden. :)

Suus91

Dat wist ik Rianne, maar niet precies na hoeveel dagen. Had gegoogeld maar de een zegt na 3 dagen de andere weer een week. Maar ik ken de eitjes nu niet pakken. Vooral de man is heel erg fel wat betreft broedsheid. Die zit nu alleen de avond bij me te tuttelen.
Knufjes Sita, Eppo, Merel, Olaf, Frouwkje, Cheeky, Dobby & Pucky

Suus91

Dit vond ik online. Misschien wel erg toepasselijk omdat ik misschien ook kleintjes krijg.
Dit is weliswaar geen valkparkiet vermoedt ik maar toch het kijken zekers waard!

http://www.maxisciences.com/poule/decouvrez-comment-un-embryon-de-poule-se-developpe-a-l-interieur-de-son-oeuf_art31870.html
Knufjes Sita, Eppo, Merel, Olaf, Frouwkje, Cheeky, Dobby & Pucky

Suus91

5 februari 2014, 09:51:15 #64 Last Edit: 5 februari 2014, 09:57:44 by Suus91
Nog beloofde foto's
Het laatst gelegde ei ( de mini)



Cheeky en Frouwkje met hun 3 eitjes



Mama Frouwkje



Olaf, Merel, Eppo

Knufjes Sita, Eppo, Merel, Olaf, Frouwkje, Cheeky, Dobby & Pucky

Suus91

3 juni 2014, 10:01:24 #65 Last Edit: 3 juni 2014, 10:04:04 by Suus91
Een tijdje niet online geweest en dus ook het dagboekje niet bijgewerkt. In de tijd dat ik niet ben geweest is er toch wat gebeurd. Na het mislukte nestje ondanks 3 bevruchte eitjes zijn ze toch weer paar keer gaan paren en vervolgens broeden voor alsnog zonder resultaat.

Nu zit ik op facebook ook bij een groep; valkparkietengroep merci. De eigenaar van de groep die had zelf te veel eitjes en stuurde ze dus op naar mensen die deze eitjes wel wilden. Ik was daar 1 van. Ik heb toen 6 eitjes ontvangen. 1 hadden ze de eerste dag uit het blok gegooid de rest niet. Na een aantal dagen zag ik bij 1 ei belletjes dus deze verwijderd en de overige 4 laten liggen. Na ongeveer een week zag ik dat het kleinste ei (De valkparkieten van wie ik de eieren ontvangen heb legden wat grotere eitjes) bevrucht was, dus dit ei met regelmaat gecontroleerd. 1x ook een dikke ader gezien die bewoog en vervolgens kwam dan ook het jong in het ei voorbij.

20 Mei 2014 op Dinsdagochtend...
Zoals gewoonlijk ging ik elke dag even kijken hoe de ouders het doen met het broeden. En ineens zag ik daar een schattig lief klein geel donsje liggen!



Nu volgen de foto's van de groei van kleine Indy tot nu toe.
Dag 1


Dag 3


Dag 5


Dag 7


Dag 11


Dag 12


Dag 14


Overigens sinds gisteren ook wat verder gegaan met betrekking tot het tam maken. Indy moet nu gaan leren dat ik uit meer besta dan een hand. Dus ik neem Indy af en toe met me mee. Gisteren was dat op schoot zitten terwijl ik wat was aan het opvouwen was.
Vanochtend was het even bij me zitten bij de laptop.


Verder ken ik nog mede delen dat de pleegvader mij ook al heeft bewezen dat hij mij vertrouwd met Indy.
Afgelopen zondag had ik visite en ik liet Indy zien aan mijn schoonzus. Toen ik Indy op mijn hand had kwam Cheeky ook ineens bij me, ik dacht vast ff tutten. Na 2 kusjes liep Cheeky richting mijn hand en begon ineens kleine Indy te voeren.
Dit was erg lief om te zien en mee te mogen maken.

Tot de volgende update!




Knufjes Sita, Eppo, Merel, Olaf, Frouwkje, Cheeky, Dobby & Pucky

de_vogelkamer

Lief!!!  :-* :-*

Wat gaat het hard he? Voor je het weet zit kleine Indy al helemaal in de veren!  ;D
Ga je haar houden? kan me voorstellen dat je zo wel een enorme band met haar opbouwt

Groetjes Neline

Suus91

Hoi ik ben er nog niet over uit maar zoals het nu lijkt blijft ze eerst.
Als het een mannetje is is het zeker dat ze blijft.
Mijn tamste popje is namelijk broeds. Ze had ook al eitjes gelegd en zit nu ook steeds in een voerbakje te broeden terwijl daar niks ligt. Buiten haar broedse gedrag is ze nog steeds de lieverd.

Kleine Indy wordt zover ik weet een opaline cinnamon bont.
Hoe ze er precies uitkomt weet ik nog niet. De valkparkieten van de eigenaar van wie ik de eitjes heb die hebben namelijk nog niet eerder een nestje gehad.

Indy is overigens ook een heel lief schatje. Neem dr nu ook regelmatig mee op schoot voor het tam maken en het lijkt er op dat ze al aardig aan me gewend is. Alleen als er dingen gebeuren die onbekend zijn vindt ze nog wel eng. Dan is het krijsen en blazen maar dan is het even over t bolletje aaien en dan wordt Indy weer helemaal rustig gaan de oogjes weer lief dicht en is het weer goed.

Nu ze ouder wordt merk ik al wel dat de weegschaal een stuk minder leuk is haha ze loopt er het liefst zo snel mogelijk weer af ;D
Knufjes Sita, Eppo, Merel, Olaf, Frouwkje, Cheeky, Dobby & Pucky