29 maart 2024, 12:55:18

Avonturen van de 6 musketiers

Gestart door Suus91, 16 juli 2013, 09:41:09

« vorige - volgende »

Suus91

Gisteren hebben mijn grasjes en Sita een dagje beneden gespeeld. 1 van de grasjes was namelijk gewassen ( Hij heeft een huidschimmelinfectie ) En sinds ik weer thuis ben is Sita weer super aanhankelijk ja die heeft me duidelijk gemist haha. Dus Pucky mooi onder de staande lamp gezet op de bankleuning want ik heb geen warmtelamp en die lamp waar hij zat geeft nog best wat warmte af, dus eenmaal voldoende opgewarmd en nog wel een aardig nat verenpakje maar op de bank gezet, want meneer gaf kennis wel te willen wandelen. Sita erbij en vervolgens volgde Dobby vanzelf.

De foto's moeten nog even geupload maar was een prachtgezicht
Knufjes Sita, Eppo, Merel, Olaf, Frouwkje, Cheeky, Dobby & Pucky

Suuús

hihi leuk!
Huidschimmelinfectie? Getsie, hoe zie je dat bij vogels? ???
Had je Pucky niet even met de fohn kunnen drogen/opwarmen. Vinden ze hier heeeerlijk.
Ik ben benieuwd naar de foto's.

Suus91

Ik föhn hem het eerste gedeelte ook daarna onder de lamp.
En ik hen gemaild met hedwig van der Horst kweekbuis opgestuurd gekregen moest paar veren plukken. Vondt ie niet leuk want telkens als je daarna kwam was hij nog wel wat boos oeps.
Om een positieve draai aan het wassen te geven elke keer belonen met trosgierst.
Knufjes Sita, Eppo, Merel, Olaf, Frouwkje, Cheeky, Dobby & Pucky

Suus91

Helaas is 1 van mijn grapjes overleden ze is helaas door mijn kat gepakt... Vond alleen nog haar onderlijfje, vleugels en een paar veren.
Wat een klap in mijn gezicht...
Knufjes Sita, Eppo, Merel, Olaf, Frouwkje, Cheeky, Dobby & Pucky

BroertjeLydia

Jeetje wat vervelend...   :-[
Heel veeel sterkte!

Suuús


Suus91

Er komt wel gelijk een nieuwe bij hoor, maar schrik zat er toch wel even in. Vond beneden nog een halve parkiet. Dit is gewoon iets wat niet had mogen gebeuren. Al had ik eerder verwacht dat de zwakkere gepakt zou worden. Maar Dobby was ook niet bepaald bang. Heb een rottweiler ze durven rustig over de vloer als de hond ook boven in hun kamer ligt.
Knufjes Sita, Eppo, Merel, Olaf, Frouwkje, Cheeky, Dobby & Pucky

Nadiine


Xxx, Nadiine! ♥

Kijk ook eens in ons dagboekje!
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,39065.0.html

Suus91

Dank je, heb inmiddels weer een nieuwe ditmaal een bonte maar ik denk nog zekers aan Dobby. Morgen hoop ik dat mijn bestelde collage opgehaald ken worden. Ik plaats nog foto's van de collage en de nieuweling Cindy
Knufjes Sita, Eppo, Merel, Olaf, Frouwkje, Cheeky, Dobby & Pucky

Suus91

24 oktober 2013, 11:17:08 #54 Last Edit: 24 oktober 2013, 11:18:44 by Suus91
Een van de meest recente foto's van Dobby die ik nog had


En dit is de nieuwe parkiet






Cheeky en Frouwkje






Olafs liefde die eindelijk beantwoord wordt hihi




Overigens is Cindy de nieuwe parkiet een klein duiveltje haha
Die ken kwetteren en af en toe brullen haha. Ook alweer een echte pretletter
Knufjes Sita, Eppo, Merel, Olaf, Frouwkje, Cheeky, Dobby & Pucky

Suuús

Wat een mooie parkiet was Dobby.
Maar je nieuwe aanwinst is ook prachtig!
Welke soort vind je nou het leukste gras of valkjes?
haha ben ik altijd benieuwd naar  ;D

Nadiine

Wat een knapperd zeg!

Ohh ja ben ik ook wel benieuwd naar inderdaad!
Ik vind het persoonlijk wel een moeilijk vraag hoor ik heb ze beide.. In huis vond ik de grasjes zekerweten leuker! want die valkparkieten konden mij net ff wat te hard gillen hahaha!
Maarja de valkjes waren weer avondtuurlijker dus blijft moeilijk!

Hier in de voliere kan ik echt niet kiezen! ;D

Xxx, Nadiine! ♥

Kijk ook eens in ons dagboekje!
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,39065.0.html

Suus91

Uhm oops moeilijk moeilijk. Sita is wel mijn lievelingsvalkje maar de hobby is echt begonnen met grasjes. Na overlijden vorig jaar met floppy is de valkenliefde ook gegroeid. En als ik op dit moment moet kiezen zou ik geen keuze kunnen maken gek op beiden soorten! Allebei uniek soort on van te genieten
Knufjes Sita, Eppo, Merel, Olaf, Frouwkje, Cheeky, Dobby & Pucky

Suus91

Hey iedereen.
Vondt het wel weer tijd om even een update te doen.
Wellicht kennen jullie Sita en haar achtergrond wel wat.
Wat het laatste betreft heb ik daar over zitten nadenken.
Het vorige baasje wat ook nog schoonfamillie is heeft een tijdje geleden namelijk nogal wat heibel gemaakt omtrent het geslacht.
Ik was er achter gekomen dat Sita een vrouwtje bleek te zijn.
Helaas bleken hun daar niet goed mee om te gaan met gevolg van verwijdering en blokkering op facebook.
Toch ga ik proberen weer benadering te zoeken.

Hoe ik het ga aanpakken is een foto van haar nu sturen en vragen wat zij voor hen nog betekent. Vervolgens de situatie weer eens onder het licht brengen, en dat het geen verschil maakt of het nu wel of geen man is.
Tijdje erover boos geweest maar nu vindt ik eigenlijk wel dat deze boosheid van hun kant mag ophouden.
Vindt het erg jammer dat het zo gelopen is want wat ik belangrijker vind is dat het beestje hier erg gelukkig is en ik hoop dat hun dat ook willen inzien. Wel of geen man, andere naam of niet belangrijker is het geluk van het diertje.
Knufjes Sita, Eppo, Merel, Olaf, Frouwkje, Cheeky, Dobby & Pucky

Suus91

Sta op het punt om misschien te stoppen met de hobby grasjes vooral omdat bij mijn grasje pucky de problemen lijken op te stapelen en ik eigenlijk hem niet meer de benodigde stress van medicatie en het op en neer rijden van naar de vogelarts wil bezorgen. Mijn andere grasje wil ik misschien nog houden of een thuis met soortgenootjes geven.

Maar ben nu vooral in dubio wat betreft pucky vooral omdat het mij ook steeds breekt en hem ook wel.
Wat zouden jullie doen?
Wil hem niet weer stress aandoen van steeds Dierenarts en medicatie...
Knufjes Sita, Eppo, Merel, Olaf, Frouwkje, Cheeky, Dobby & Pucky