Dagje Amersfoort met parkieten voor opnames

Gestart door Suus91, 15 juli 2013, 08:20:03

« vorige - volgende »

Suus91

Hallo iedereen!
Een tijdje geleden ben ik hier op het forum benaderd door floorseltje ( Floortje bökkerink ) met de vraag of ik met 1 of meerdere parkieten langs wilde komen voor de opnames van een nieuw programma. Ik was natuurlijk erg blij dat ik gevraagd was en nadat de locatie bekend was definitief ja gezegd.

14-07-2013
Gisterochtend om half 10 de vogels in de kooi gezet. Sita mijn valkparkiet ging er als eerst in, vervolgens was mijn vrouwtje Dobby aan de beurt. Aangezien ze niet handtam is. Heb ik de kooi voor transport tegen de andere kooi aangezet en haar zodoende in de kooi weten te zetten.
10u zijn we vertrokken. 11u/11.15 aangekomen. Reis verliep prima. Beestjes waren ook lekker o hun gemakje.
Vervolgens mij en mijn gezelschap aangemeld ik was namelijk niet alleen aangekomen.
Rond een uur of 12 kwam iedereen buiten samen, omdat Rob ( de tuinman ) ons ging vertellen wat er vandaag zou staan te gebeuren. Hierna kwam de introductie. Rob kwam bij iedereen langs om de kijker voor te stellen aan het baasje en dier. Dit was wel wat overdreven nep maar anderzijds wel erg grappig.
Vervolgens heb ik wel een tijdje moeten wachten tot de opnames maar me gelukkig in de tussentijd wel vermaakt. Mijn hond was namelijk ook mee. Ook mijn vriend was erbij en mijn moeder die een paar daagjes bij mij en mijn vriend op bezoek was. De locatie was ook erg leuk het werdt namelijk gehouden op een natuurboerderij, een soort van kinderboerderijtje.
Gelukkig was ik niet de enige met parkieten want er waren nog 2 voilerevogeltjes, wat voor weet ik niet. En er was ook nog een meisje met 2 groenwangparkieten die zelf ook gewend waren aan valkparkieten.

Tijdens de opnames stonden er ook nog anderen mensen aan de zijkant met hun dier. Dit was regelmatig met verschillende mensen, ook ik heb daar een keer tussen gestaan.
Om c.a 15.45 was ik aan de beurt, erg spannend maar ook erg leuk om te doen.
Je ging met een zogenaamde dierenexpert gewoon ene gesprekje maken. Hij ging dan wat vertellen over de diersoort, en ik sloot daar dan mijn eigen informatie over mijn 2 parkieten over aan.
Ook ging hij bij ieder dier een product meegeven en ook ik dus.
Ik kreeg een basketbalveldje met een bal en net en trappertje zodat ze bij het net kunnen
En verder heb ik 2 pakjes met eivoersnoepstaven gehad ( 1 al voor de opnames gehad en 1 tijdens de opnames ) of ik deze staven ga geven weet ik niet maar het gebaar is in ieder geval wel erg leuk.
Vervolgens nog een na reactie moeten geven met Rob en toen kon ik gaan.

In de tussentijd tijdens het wachten, werd er af en toe ook op het grasveldje gefilmd. Ze kwamen an met een lange stoom met daarop een kleine camera gemonteerd dan langs de dieren om zulke stukjes film later ook weer in het programma te verwerken. Dus ook bij mij, zoals op bepaalde momenten zat ik Sita en Dobby wat trosgierst te voeren en dan kwamen ze dat ook filmen. De gewone opnames waarom het om draaide werden dan even gepauzeerd, het was af en toe even wat anders filmen, zoals die stukjes tussendoor die ik net beschreef.

http://www.mijnalbum.nl/Album=3KTBWKXA
Knufjes Sita, Eppo, Merel, Olaf, Frouwkje, Cheeky, Dobby & Pucky

Suuús

Echt superleuk!
Klinkt als een gezellig dagje en een nieuwe ervaring voor mens en dier  ;D

Wanneer wordt het uitgezonden?
En overigens dat basketbal ding vind ik zoo leuk!!
hihi dat wil ik die van mij echt gaan leren

Suus91

Heb nu de datum dus binnen. Vanaf 1 september zal het uitgezonden worden van 17:00u tot 17:30u
Je kunt ze trouwens ook op facebook vinden. Even zoeken naar beestengeluk
Knufjes Sita, Eppo, Merel, Olaf, Frouwkje, Cheeky, Dobby & Pucky