4 mei 2025, 18:17:04

Punky

Gestart door Lique, 22 september 2003, 21:23:13

« vorige - volgende »

Lique

Hoi allemaal,

Ik heb net een advertentie op de verkoop pagina gezet.
Ik ben op zoek naar een zeer goed thuis voor mijn lieve dominante Punky.

Als je er nog een lieverd bij wilt, alleen niet bij een man, denk dan eens aan Punky.
Hij kan ook een beetje praten. Hier bij ons gaat het totaal niet.
Ik wil niet dat hij in de voliere komt, want hij is een binnenvogel.
hij verdient het om bij een popje te zitten, alleen beter is, om geen nestje te krijgen met hem, omdat hij de kleintjes kaal plukt. En dat kan erg slecht voor de kleintjes aflopen.
Lees maar op de verkoop pagina, en als je hem een goed thuis kan bieden, houd me op de hoogte.
 :'( :-/ :-X
groetjes Lique

Speedy

Wel een kanjer he.....net zo als ik met yellow had het...hm.
Gog moeilijke keus misschien geweest, maar wel de goeie...ik hoop het dat iemand hem wil...

Succes,
   Trudie

Irene

Jeetje Lique,
Wat een moeilijke beslissing heb je genomen, maar misschien idd wel verstandig. :-/ Ik hoop dat hij een goed huis krijgt!
Groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes

Lique

Hoi,
 Ja, ik word echt helemaal gek van hem, hij kan bij helemaal niemand in de kooi.
Ik moet telkens een aparte kooi bvoor hem en pino hebben, want Punky maakt ieder mannetje af, die bij hem in de buurt komt.
Daarom kan ik hem beter nu weg doen, en ervoor zorgen, dat hij het goed heeft, want als ik mij al aan hem ga ergeren, dan moet Peter zich er al een behoorlijk lange tijd aan geergerd hebben.

groetjes lique

ziralioness

22 september 2003, 23:44:46 #4 Last Edit: 22 september 2003, 23:46:11 by ziralioness
Heel begrijpelijk... wat een ellende!!!
Punky is een prachtige valk... het zou fijn zijn als hij gauw een goed thuis krijgt...! Ik blijf checken...!!!!

En wie weet....

Maar wel een dingetje... hij heeft dus ook een popje, Pino, een diens vriendin Sam... hoe moet het daarmee?? Je kan een koppeltje toch niet scheidden??

Liefs,
Diane

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Lique

Hoi Diane,

Het zal moeilijk zijn, om ze te scheiden, maar als Pino met Sam is, is ze Punky vergeten.
Alleen Sam komt weinig meer bij Pino, omdat Punky dat niet toe laat.
Daarom is het ook beter, als Punky bij alleen een popje komt, zonder plannen voor een 3e of nog meer.
Punky is hier geboren, en na 6 weken, toen hij zelf at, naar Maaike toegegaan.
Zij had een andere valk, Odie, ze konden het al vanaf het begin niet goed vinden met elkaar.
Alleen toen Punky ouder werd, en een echte man werd, begon hij erg dominant te worden tegenover odie.
Toen hij hier was, ging het echt heel erg goed.
Alleen hij kan niet bij andere mannen, en aangezien onze plannen, om alle valken bij mekaar in 1 voliere in de kamer te doen, gaat dit ook niet lukken.

Groetjes Lique

Tara

Hoi Lique,

Punky is echt een mooie valk en hoe graag ik 'm ook wil, kan ik geen vervoer regelen en erger nog, kan hij niet binnen :(. Dus jah, wel spijtig ... Maar later als ik alleen woon ga ik in ieder geval mijn valkjes tam binnen houden, en enkele voor in een volière ofzo, ik zie het nog wel :). Veel succes met het ... wegdoen ... van Punky, wat namelijk wel erg jammer is.

ziralioness

23 september 2003, 00:09:35 #7 Last Edit: 23 september 2003, 00:12:45 by ziralioness
Ik zou hem best wel willen eenerzijds... maar zit met ouders anderzijds... en heb geen kooi....  :-/ Zou allemaal wel heel lastig worden...
Maar ik houd het in de smiezen.

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!

Lique

:-/Hoi, Maar Nina en Kiko zijn beide popjes?
Want als een van de 2 wel een man is, gaat het zowiezo al niet lekker :-/

Groetjes Lique

ziralioness

Probleem twee... ik weet de geslachten inderdaad niet. Nina lijkt namelijk een man te zijn... dus zou Punky altijd gescheidden moeten blijven!

Lique

Ja, dat zou jammer zijn, want het is ook een enorme knuffel.
Nee, denk niet dat het echt wat gaat worden dan :-[ :-/

groetjes lique

ziralioness

Kon Punky ook niet losvliegen met andere parkieten?? Viel hij dan ook uit...?

Punky klinkt alsof hij een gedragsprobleem heeft... hij denkt duidelijk dat híj de baas is...! dat komt vooral in het verhaal van Maaike goed naar voren... Hij zet zichzelf boven Maaike en valt haar aan omdat hij 'zijn zin niet krijgt'. Hij denkt Odie te bezitten... Meneer moet leren dat de MENS de baas is en niet hij!!!

Tara

Als ik alleen zou wonen Lique, dan zou ik hem meteen komen halen om hem alleen bij me thuis te houden, maar helaas, hier mogen geen valkjes binnen :(.

Lique

Hoi Diane,

Ja, hij denkt idd dat hij de baas is.
Maaike had ze op haar slaapkamer, en ze waren echt altijd los.
Alleen toen hij broeds werd, ging hij zijn territorium afbakenen.
Dat was dus de hele slaapkamer.
Daarom is hij hier bij mij niet zo heel erg vaak los, genoeg om te vliegen en te doen, maar geen 24 uur per dag.

groetjes lique

ziralioness

Hmm... lastig...

Ik heb veel artikelen van dr. Hooimeijer gelezen over gedragstherapie bij papegaaien... Ik moet eerlijk bekennen dat ik het jammer vind dat het hier gewoon niet mogelijk is, anders had ik graag geprobeert om Punky nog zijn gedragsproblemen af te leren...!!!!!! ;) Ik ben niet gauw bang te krijgen, dat scheelt. :P