28 maart 2024, 20:48:55

valkje zaadjes proberen te pellen

Gestart door Yens, 11 juli 2013, 15:55:28

« vorige - volgende »

Yens

hallo

mijn 5 weken oude valkje Falco pikt zijn zaadjes en hij draait het eens rond in zijn bek en laat het dan vallen en mijn vraag is nu of hij te lui is voor te pellen of dat de zaadjes misschien nog te hard voor hem zijn? ik gebruik grasparkietenzaad.
Een dag zonder mijn valkparkiet is een dag niet geleefd.
Groetjes Yens, Pino,Loko,Krokie,Candy,Falk en Piko

Yens

als ik de zaadjes een beetje kapot maakt dat hij ze makelijk kan pellen doet hij het.
Een dag zonder mijn valkparkiet is een dag niet geleefd.
Groetjes Yens, Pino,Loko,Krokie,Candy,Falk en Piko

Johny en Evelien

Beste Yens,

Een valkje van 5 weken eet geen zaadjes! De zaadjes die hij binnen krijgt zitten in de "pap" die papa en mama hem voeren. Hij is niet lui, hij kan het niet eten!
Funky, Lady, Bandit, Ravi, Duke, Yukiko, Layla, Zen, Angel, Charlie, Shadow, Tai, Chi, Happy, Lulu en Jewel
www.funkytownbirds.123website.nl
www.werkgroepvalkparkieten.be
www.artandjewelrybyevelien.nl

Yens

Mijn antwoord is dus als ik het begrijp dat het valkje nog te jong is. Hij was wel het trosgierst aan het pellen sinds vandaag
Een dag zonder mijn valkparkiet is een dag niet geleefd.
Groetjes Yens, Pino,Loko,Krokie,Candy,Falk en Piko

Johny en Evelien

Ja yens, hij is te jong. Trosgierst is klein en hoeft niet gepeld te worden. Hij doet een poging om zelf te eten maar let wel goed op want enkel trosgierst is onvoldoende voeding en ook de vochtinname, drinken dus kan hij nog niet of onvoldoende zelf.

Met een week of 6,5 kunnen ze pas echt zaadjes gaan eten en zullen ook voorzichtig zelf drinken maar worden wel nog bijgevoerd. De ene us sneller dan de ander maar tot 8 weken zeer goed opletten, je zou hem wat eivoer kunnen geven aangemaakt met een beetje water. Het us wel zaak dat je het aangemaakte eivoer elke dag vers aan maskt en wat ' s avonds over is weggooien want als je het met water aanmaakt bederft het nog sneller.Klein beetje peterselie eraan toevoegen zorgt voor vitamine en mineralen. Verse peterselie een klein toefje en dan fijn hakken. Groetjes Evelien
Funky, Lady, Bandit, Ravi, Duke, Yukiko, Layla, Zen, Angel, Charlie, Shadow, Tai, Chi, Happy, Lulu en Jewel
www.funkytownbirds.123website.nl
www.werkgroepvalkparkieten.be
www.artandjewelrybyevelien.nl