28 maart 2024, 14:05:06

Valkje gewicht normaal?

Gestart door Yens, 10 juli 2013, 10:39:59

« vorige - volgende »

Yens

21 juli 2013, 19:18:29 #15 Last Edit: 21 juli 2013, 19:25:15 by Yens
Ik weet het zelf niet maar de kweker en dierenwinkel zijden dat. Hij pelt de zaadjes al.hij doet zijn  Vleugels gesprijd en pikken bv op de vloer als hij zichzelf ziet iemand zei dat dat machogedrag was.. Mijn oudersmoeten mij vervoeren! De dichtsbijzijnde vogelarts is Lommel of Lanaken in BelgiĆ« en dit is een stukje rijden.
Een dag zonder mijn valkparkiet is een dag niet geleefd.
Groetjes Yens, Pino,Loko,Krokie,Candy,Falk en Piko

Yens

Ik wil naar de dierenarts gaan! Mijn moeder blijft koppig en wil niet naar de dierenarts met mij gaan.   :-\ mijn pa zegt er niks over. Ik had dit allemaal laten zien maar ze zei tegen mij dat ik aandacht zoek op dit forum! Ik wil alleen advies wat ik moet doen en ze zegt ook dat de vogel gezond is en ze heeft geen ervaring met vogels ze heeft zelfs schrik ervan. Dan denk is mijn moeder een vogelarts!?nee!.
Een dag zonder mijn valkparkiet is een dag niet geleefd.
Groetjes Yens, Pino,Loko,Krokie,Candy,Falk en Piko

Suus91

Er is dan ook verschil tussen enige kennis hebben of een vogel/dierenarts zijn.
Hoop dat je moeder inziet dat het hier wel om het welzijn van een levend dier gaat.
Knufjes Sita, Eppo, Merel, Olaf, Frouwkje, Cheeky, Dobby & Pucky

Yens

Als onze hond een onsteking heeft gaat mijn moeder snel naar de dierenarts. Maar bij mijn vogel wat niet genoeg weegt. Nee hoor! Hier kan ik zo kwaad van worden. De kweker die heeft ook niet veel ervaring. Hij is nog nooit met zijn vogels naar de doerenarts gegaan.
Een dag zonder mijn valkparkiet is een dag niet geleefd.
Groetjes Yens, Pino,Loko,Krokie,Candy,Falk en Piko

carco

Jij kan hier niets aan doen, dat er stijging in het gewicht zit is prima.
Gewoon zo door gaan zoals je nu doet en nog even niet minderen met de pap.
Het gedrag wat jij beschrijft lijkt inderdaad macho gedrag te zijn ;)
Wat je wel kan overwegen is wat mest opsturen naar de arts, dit kan je zelf doen en heb je geen auto voor nodig.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Yens

Er is een dierenarts in het opvangcentrum voor vogels en zoogdieren. Ik kan hem misschien vragen als hij het eens wilt onderzoeken. Hij heeft een heel dure microscoop daar staan dus hij kan het wel onderzoeken als hij wil.
Een dag zonder mijn valkparkiet is een dag niet geleefd.
Groetjes Yens, Pino,Loko,Krokie,Candy,Falk en Piko

Yens

Hallo iedereen

Ik heb goed nieuws. Falco eet al redelijk zaadjes eigenlijk de helft van de tijd dat die wakker is. Hij woog nu deze morgen 81 en de dag ervoor 76 gram dit ziet er al beter uit :D. Zou ik een voeding weg moeten houden? Want nu heeft die soms genoeg bij 5 ml.
Een dag zonder mijn valkparkiet is een dag niet geleefd.
Groetjes Yens, Pino,Loko,Krokie,Candy,Falk en Piko

Larissa

Hoi,

Ik weet niet hoeveel voedingen je nu nog geeft, maar 1tje minder zou het proberen waard zijn.

MOcht hij weer te veel afvallen kun je altijd overwegen iets bij te doen

S6

Yens

Hij krijgt 4 voedingen dus nu 3
Een dag zonder mijn valkparkiet is een dag niet geleefd.
Groetjes Yens, Pino,Loko,Krokie,Candy,Falk en Piko

Yens

Mijn valkje eet alleen nog van de pap als het in een voederbakke zit anders wilt hij het niet eten bv van de spuit. Kan het dat hij zelfstandig zelf wilt eten? Hij eet al redelijk zaadjes en valt niet af. Ik zet nu elke dag een potje met pap in de kooi. Als iemand nog tips of advies heeft hoor ik het graag.
Een dag zonder mijn valkparkiet is een dag niet geleefd.
Groetjes Yens, Pino,Loko,Krokie,Candy,Falk en Piko

Yens

vallen valkjes af als zelfstandig gaan eten? Ik heb hem ook zien drinken toen het erg warm was gisteren. Hij is een beetje kleiner dan Krokie de volwassen pop. komt het dat Falco lager zit en niet op zijn hoogste punt?
Een dag zonder mijn valkparkiet is een dag niet geleefd.
Groetjes Yens, Pino,Loko,Krokie,Candy,Falk en Piko

smiley

Hoi
ze kunnen een paar gram lichter worden dat is normaal .
Weeg hem in de ochtend schrijf het op en weeg hem in de avond nog een keer .
Is hij aangekomen dan geef je hem geen pap ,is hij afgevallen dan geef je hem een bakje met pap ...
Doe dit een paar dagen en als hij twee dagen achter elkaar aankomt dan is hij zelfstandig .

Groetjes Conny


bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht