10 mei 2025, 17:47:38

mijn valkparkiet pipo

Gestart door Benni1991, 12 juli 2013, 20:19:02

« vorige - volgende »

Benni1991

Pipo is ongeveer 3maand nu, nu is het zo dat de vogel precies veel jeuk geeft. Hij zit echt veel te krabben Ook heeft hij precies een soort schilfertjes , deze komen eruit als hij met zijn veren schudt. Ook geeft hij soms zo niesbuien dat hij wel 10maal na elkaar niest. Pipo ziet er niet ziek uit hij doet heel normaal en eet heel veel. Kan iemand hier soms een antwoord op geven?

Suus91

Misschien iets van parasieten?
Zou er wel mee naar de vogelarts gaan
Knufjes Sita, Eppo, Merel, Olaf, Frouwkje, Cheeky, Dobby & Pucky

mariannenl

Zie je stoppeltjes van nieuwe veren, kan ze in de rui zijn, want daar kunnen ze last van hebben
Indien tam kun je een heel klein beetje helpen ( bij papegaaien kun je dan een beetje aan het plastic achtige hulsje wrijven) om de rui te bevorderen

Vogel is nog vrij jong maar eventueel sproeien met plantenspuit kan ook helpen

Nogmaals wit komt van de veren af, bij de een wat erger dan de ander, als ik hier een grijze roodstaart op mijn schouders heb gehad is het shirt daar  wit , dus  dat is volkomen normaal, alleen bij de een wat meer als bij de andere vogel

Niezen in de gaten houden maar kan ook reiniging zijn, ik neem aan dat hij niet steeds zit te niezen maar af en toe ?

mariannenl

o sorry ik zie dat er gisteren hier door jou ook al een item ove ris geplaatst ...

Marianne