29 maart 2024, 07:52:52

Aloha!

Gestart door Mamatini, 9 juli 2013, 16:31:55

« vorige - volgende »

Mamatini

Aloha,

Ik ben Tini, 28, en zo'n beetje mijn hele leven al trotse (uhm, tja... bezitter klinkt zo naar en baas ben ik soms, maar over de poezen nooit haha) medebewoner? van vele dieren.

Hamsters, muizen, ratten, cavia's, konijnen, slangen, aquaria met allerhande dieren, honden, poezen, vogels...
Veel eigen dieren gehad en veel opvang/herplaatsing gedaan, tot ik een tijdje geleden daar helaas geen tijd en ruimte meer voor had.

Ik heb een korte tijd helemaal geen huisdieren gehad, dat was bepaald niet leuk en ruim een maand geleden heb ik een grote vogelkooi gekocht.

Vroeger had ik rosella's, prachtig om te zien, maar schreeuwen dat ze kunnen en lelijk bijten! Die zijn puur voor de kijk.
Toen een rosella alleen kwam te zitten heb ik hem een (tamme) valkparkiet als maatje gegeven en die was vreselijk leuk, gezellig en aanhalig.

De keus was nu dus snel gevallen op valkjes.

Een maand zoeken, kijken, mailen, bellen, vragen en ik heb een geschikt stelletje gevonden.
Ze zijn nog niet tam, maar ze zijn jong (zelfde nest, de oudste en jongste, 6 en 7 weken) en ik heb eindeloos geduld als het op dieren aankomt, daarbij woon ik inpandig op mijn werk en kan dus heeeeel veel van mijn dagelijkse tijd aan ze besteden.

Ik hoop dat ze snel kunnen wennen aan hun nieuwe huis, dan kan het proces van tam maken beginnen en kunnen ze hopelijk zeer binnenkort lekker los rondvliegen.

1 is gepareld met een witte kop, de andere is een zachtgele lutino.
Van de geslachten kan ik (nog) niet veel zeggen, maar als bij jongen ook gedrag een kleine indicatie kan zijn dan heb ik 2 heren (ze fluiten en roepen sinds aankomst hier al regelmatig, ik begreep dat dames wat stilletjes zijn). Maar vooralsnog geen garantie.

En het maakt mij overigens ook niet uit, zolang ze het samen goed kunnen vinden en blij zijn met elkaars gezelschap.