28 maart 2024, 09:09:47

Het virus onder mijn vogels

Gestart door Tara, 14 december 2003, 15:50:26

« vorige - volgende »

Suzanne

Potverdorrie, wat vervelend Tara. Ik zou zeer zeker terug gaan naar die dierenwinkel, want dit is niet normaal meer  >:(

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Tara

Thx Lique,

zielig he :'( Bah .... Het zit me echt nie mee .... Echt zielig ....

Nou, Malaia gaat in ieder geval goed hier binnen, en daar ben ik blij om in ieder geval ... De poepjes zien er beter uit want enkele dagen terug leken die zwart, of ze dat waren weet ik nie, anders was het erg donkergroen, maar nu herken je gewoon weer de groene kleur, wat goed is. Maar ik maak me nu het meest zorgen om de vogels van buiten .... :'(

Stijn dc

hello

waarom maak je je zorgen, het binnenhok is toch verwarmd? dat is een grotere luxe dan bij mij, en ik ben niet echt bang.

Tara

Maakt helemaal nie uit of het nu verwarmd is of nie,

Ze hebben het POLYOMAVIRUS

Dat heeft helemaal niets met warmte te maken! Bekijk maar eens de link die Lique al eerder gaf .... Dan weet je wat meer :'(

tommy

jeetje het zit je niet mee zeg.
Het is altijd verdrietig als een valkje sterft, maar als je dan hoort dat je een virus hebt wat nog meer slachtoffers kan maken daar zou ik echt ziek van worden.
Wij hebben thuis geen kinderen maar mijn valkjes zijn mijn kinderen ze gaan voor iedereen en alles.
Gatver ik voel me helemaal verdrietig als ik lees dat er zoveel valkjes overlijden de afgelopen tijd.
Ik wens je veel sterkte en beterschap voor je vogels Tara.
Groetjes Annemieke

Tara

Dank je Annemieke,

zo zie ik hun ook, ze zijn alles voor me ...

Mensen ... Tiko is ziek ... :'( :(

Paul

16 december 2003, 22:54:36 #21 Last Edit: 16 december 2003, 22:58:29 by Paul
Hoi Tara,

Jij ook niet al weer zieken he, wat erg dat er weer een dood is :-(
In elk geval heel veel sterkte met het verlies van Tequila en ik hoop dat dit echt de laatste is.
En hopen dat Tiko snel opknapt natuurlijk.

Heel veel sterkte met alles.

Groetjes, Paul

Tara

16 december 2003, 22:57:01 #22 Last Edit: 16 december 2003, 23:37:07 by tara_dewulf
Echt zielig ...

Malaia maakt het goed ... Ik ga nu kijken hoe het gaat met de anderen :'(

Tara

Tiko, Musli, Tazko, Tako, Piko, Kiako en nog enkelen, hebben een opgezette krop ... Verder, ziet niemand er nog gezond uit .... Mensen, ben kapot ... Heb net met de valkjes gaan 'praten' en ... Zowat afscheid genomen, omdat misschien morgen weer een rotdag wordt :'(

Lique

16 december 2003, 23:16:01 #24 Last Edit: 17 december 2003, 00:01:36 by Angelique
Hoi Tara,

Heb je geen medicatie meegekregen? want nu gaan er meer valkjes lijden, terwijl er tochgoede medicijnen zijn?

Tara

Maar Lique ...

Er is helemaal niets aan te doen zei de DA al :'(

Ik wou dat ik iets kon doen, want het is echt nie leuk om je valkjes te zien lijden, terwijl je zelf al zo meelijdt :'( :'(

Suzanne

Ooooh, wat verschrikkelijk Tara!! Ik lees idd op de link die Lique gaf dat er geen medicijnen zijn voor de zieke vogels. Vreselijk om je vogels zo te zien lijden, en niks te kunnen doen  :'( Kan me heel goed voorstellen dat je niet meer naar je voliere durft te gaan  :'(

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Lique

Hoi Tara,

BIOMUNE
Dat medicijn kan je proberen te krijgen.
Waarschijnlijk kan je er niet aan komen, maar probeer het toch maar.
Als je valken het overleven, mag je geen nesten krijgen van de vogels.
Je moet de kooien heel goed schoonmaken met een virusdodend middel (Halamid).
Zorg dat je goed ventileerd.
Waarschijnlijk heeft hoopje deze ziekte bij zich gedragen, en zo al je andere vogels besmet


Tara

Dank je Lique, zou je ff kunnen uitleggen wat dat medicijn inhoudt?

Heb vandaag al alles geventileerd, morgen kan ik alles schoonmaken ....

Groetjes, Tara

Lique

hoi tara,

als ik jou was, zou ik morgen gelijk feld bellen, om te vragen wat je moet doen.
wat wij lezen zal wel goed zijn, alleen kan je het beter navragen bij iemand die er echt verstand van heeft.
zelf heb ik er gelukkig geen last van gehad, en hoop dat zo te houden.
want nu zijn al jouw vogels een gevaar.
je weet niet welke vogel het wel en niet heeft.
maar 1 ding is zeker, je moet ze allemaal laten testen, en het klinkt hard...
maar een vogel die het heeft, kan je het beste laten inslapen, want hij hoeft er niet dood aan te gaan, maar hij kan wel anderen besmetten, die vervolgens dood gaan.
nesten hoef je voorlopig ook niet op te rekenen.