28 maart 2024, 11:55:33

hoi kan iemand me hier mee helpen

Gestart door Doina, 6 juli 2013, 14:12:31

« vorige - volgende »

Doina

hoi kan iemand me misschien helpen ik heb 2 valkparkieten die 6 weken oud zijn maar 1 daar van eet zelf standig en de andere die wil alleen de pap eten en word daar door ook veel lichter en als je langs loop of naar de keuken gaat dan gaat hij schreeuwen omdat hij nu veel lichter word geef ik hem 3x per dag pap zodat hij misschien weer op goede gewicht komt


met vriendelijke groeten doina

smiley

Hallo

Een valkje van 6 weken is nog niet zelfstandig en zou door zijn vader nog 2x per dag worden gevoerd !!
Je moet de kleine wegen op een digitale keukenweegschaal en als hij bv 80 gram weegt geef je hem 3x per dag 8ml pap .
Pas wanneer je ziet dat hij weer zwaarder word kan je naar 2x een voeding .
Als hij dan bv 90 weegt geef je hem 2x 9ml ...
Bied beide kleintjes van alles aan ,bruin brood trosgierts grasparkietenzaad eivoer enz ..
Let goed op de andere want ook die zal nog niet genoeg eten om op gewicht te blijven en ik zou die dan ook 1x per dag pap geven ..(in de avond )

Groetjes Conny


bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

Doina

hoi bedankt voor u reactie en het valkje is al ligter dan 80 gram vandaar dat ik hem extra pap geef maar hij blijft de heledag gewoon door gillen en ze krijgen om de 2 dagen trosgier en ze hebben 2 bakken met voer en een bakje met eivoer dus eten komen ze niet tekort en de andere valkparkiet die eet zelfstandig al want die weegt nu 92 gram en hij word steeds wat zwaarder

smiley

hallo

Je mag de pap net ze dik maken als appelmoes en eventueel van lepel voeren ..
Geef hem maar 4x daags 8ml maar hij moet wel iets zwaarder gaan worden .
Wegen moet voor elke pap maaltijd en schrijf het op !!
Komt het niet aan dan zou ik ermee naar een vogelarts gaan .
Het constante bedelen doen pap vogels altijd ..daar moet je niet op in gaan .
Zit de kleine wel goed in de veren ..en is het wel levendig ?

Groetjes Conny


bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

Doina

hoi bedankt voor u reactie nou ze word stukje voor stukje zwaarder maar ze wil nog steeds niet echt zelfstandig eten en ze is nu 7 weken oud en ze is levendig want ze beweegt net of ze adhd heeft maar ze blijft gillen als je eten heb gegeven en als je er gewoon langs loopt of als je naar der kijkt de andere doet dat niet we proberen haar ook gewoon elke keer te pakken zonder eten maar ze blijft maar gillen voor eten :S

Doina

oja en ik las dat je 7 of 8ml mag geven en dan 3 a 4 keer per dag maar ik geef meer want anders zit de krop helemaal niet vol ik geef hem 3spuitjes  3 keer per dag en dan is de spuit helemaal vol dus dat is 9 spuitjes op een dag maar de spuitje is maar 6cm lang en 1,5 cm breed dus het is een klein spuitje heb er nog een foto van

smiley

Ga na de je apotheek en haal daar een 10 ml spuitje .
Kost 25 cent .
En die vul je tot aan 8 ml ,jij hebt daar een spuitje van ik denk 1 ml en dan is het niet raar dat het blijft gillen om eten .
Als dit echt een 1 ml spuitje is en je geeft er hier 3 van dan komt hij per voeding 5 ml tekort !!
Dus ga er 1 halen en geef hem daar 8 ml van ...
Ook moet je hem wegen voor en na de pap dan zie je op aan het gewicht wat er bij gekomen is !!
Weegt hij 80 voor je begint te voeren en daar na maar 83 dan heeft hij maar 3 ml op ...

Groetjes Conny


bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

Doina

hoi deze spuit heb ik nu


nou ik had hem voor het eten gewogen en hij woog 81 toen ik hem de 8ml gaf woog hij 87 of 88 maar hij blijft dan steeds schreeuwen de heeledag voor meer map en als ik hem 8ml heb gegeven is ze krop niet eens vol want gister avond gaf ik hem 2x en toen stopte hij zelf en vloog hij naar ze kooi toe. en ik kan niet eens naar kooi kijken en hij begint gewoon te schreeuwen en als andere kijken doet hij niks kan het ook misschien zijn dat hij me als moeder ziet??? en dat schreeuwen de heeledag is ook niet leuk en hij is nu 7 weken en hij pak maar een klein beetje van de voer en dan hoef hij niks meer en de andere valkje in de kooi die wil niks van de pap te maken hebben en die eet zelf het voer


groetjes doina

smiley

Beste Doina

Dit gedrag is normaal voor een valkje dat aan de pap zit ,we waarschuwen mensen altijd voor dit gedrag .
Het ene valkje is heel snel van de pap met 6 weken al en de andere doet er soms 10 weken over !!
Daar moet je nu doorheen en de kans is groot dat het nog even duurt ..
Geef buiten de pap je kleintje ook grasparkieten zaad en trosgierst ,droog of nat eivoer en elke dag een stukje  bruin brood.
Zet de bakjes op de grond of hangt ze naast de stok waar hij graag zit ... en ga goed opletten of je het hem ziet eten .
Je kan hem ook op schoot nemen en een stengel trosgierst onder zijn snavel houden op het moment dat hij gaat krijsen .
Wat ook belangrijk is ,is dat het kleine valkje niet alleen schreeuwt om eten ,hij wil ook graag aandacht en geknuffeld worden .
De spuit die je nu heb is goed !! En nu gaan we het anders aanpakken ..
Je weegt hem.. en dan  geeft hem 's morgens vroeg om 8uur .. 1 voeding van 8/9 ml verder niet .
En dan weegt je hem aan het einde van de middag weer kijk wat hij dan weegt !
schrijf het ook op ,rond 8 uur in de avond weeg je hem weer en geef je hem 8/9 ml en daarna niets meer !!
Pas de andere dag geef je hem dan weer een spuit met pap .
herhaal dit steeds , totdat je ziet dat hij zelf iets gaat eten .


Groetjes Conny


bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

Doina

hoi nou ik heb nu 8 dagen opgeschreven op een blaadje de gewicht in de ochtend en in de avond voor dat ik hem ging voeren en na het voeren en bijna elke dag was het gewicht het zelfde maar hij vertikt het om nog steeds zelf te gaan eten en als ik hem niet meer ga voeden weet ik niet of hij zelf gaat proberen of dat hij dan verhongerd want als je honger heb ga je meestal wel zelf eten  ik weet echt niet wat ik meer moet doen en hij blijft gewoon schreeuwen en hij krijgt ze 8ml elke keer en hij is nu 8 weken oud

groetjes doina

Doina


Rianne

Ik kan er niks aan toevoegen helaas. Het schreeuwen hoort erbij. Je moet er alleen niet aan toegeven en gewoon 2x per dag zn voeding geven. Ook al bedelt hij daarna nog.

smiley

Hallo doina

Het valkje zal dit gedrag best nog even volhouden ,de 1 is zelfstandig met 7 weken en de ander pas met 12 weken .
Dat is het nadeel van een papvalkje en na een aantal weken vinden de meeste het dan ook niet meer leuk !!
Toch zal je nu vol moeten houden want stop je zomaar met de pap dan zou je valkje dood kunnen gaan van de honger .
Gewoon 2x per dag blijven geven en je zal zien dat hij opeens minder pap zal nemen .
en dan is het tijd om alleen in de avond nog pap te geven ....wel blijven wegen hij mag niet afvallen !!!!

Groetjes Conny


bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht