18 april 2024, 06:17:52

plukken?

Gestart door -lieke-, 5 juli 2013, 08:26:08

« vorige - volgende »

-lieke-

Mijn valkpgparkietjes hebben 4 superschattige jonkies alleen nu zag ik dat de oudste (ongeveer 2 1/2 week) allemaal bloedpuntjes op zijn koppie heeft. De op een na oudste heeft er ook een paar maar niet zo veel. Moet ik actie ondernemen?

Ze zitten ook heel weinig in het blok, toen ze eitjes hadden en de eerste week dat ze jongen hadden zaten ze er de hele dag op. Nu gaan ze bijna alleen maar naar binnen om te voeren. De jongen voelen wel gewoon warm aan.

Groetjes lieke

sepke

6 juli 2013, 11:29:54 #1 Last Edit: 6 juli 2013, 22:55:16 by sepke
Dat ze niet zo veel meer in het blok zitten maar alleen maar met voeren is hier ook zo. Als de kroppen maar goed gevuld zijn dan is er niets aan de hand.Wat betreft het plukken kan ik je geen antwoord geven heb hiermee tot nu toe gelukkig nog geen ervaring mee. Je kan wel observeren om te bepalen wie er plukt zodat je in uiterste nood deze apart zet. Maar eerst maar even andere reacties afwachten.
M.v.g. Sepke

Kijk ook even op onze site.
http://houtsevalkparkiet.webklik.nl/page/houtse-valkparkiet

Suus91

Wat betreft het plukken heb wel eens gelezen dat sommige ze een jasje gemaakt van een panty omdoen. Hoe dit verder in zijn werking gaat geen idee, zelf nog niet zoveel ervaring op het gebied van kweken
Knufjes Sita, Eppo, Merel, Olaf, Frouwkje, Cheeky, Dobby & Pucky


-lieke-

Het is de mama die plukt.. zij zit nu de hele dag in de kooi en het blok en de papa zijn gewoon erbuiten. Mama mag een paar keer per dag los, dan voert ze de kleintjes wel. Ik ga er dan bij zitten en zodra ze plukt gaat ze terug in de kooi.. vervelend maar het is niet anders.. ik geef ze terug2x per dag pap om de papa te ontlasten en om ze weer aan te laten wennen mocht papa het ook niet meer doen zoals het hoort.