16 juni 2024, 12:19:35

Algemene vragen/ intresse

Gestart door borgqueenx, 3 juli 2013, 11:16:30

« vorige - volgende »

borgqueenx

Ik heb samen met de rest van de mensen in dit huis wel zin om waarschijnlijk een valk parkiet te kopen. Het liefste wil ik eentje die al voor een groot gedeelte tam is, waar we dan verder mee kunnen gaan.
we zitten in een gezin van 4, waar meestal we vaak wel weg zijn, maar waarschijnlijk met een maximum van 4 uur per dag.

Ik heb geen idee of de valkparkiet de juiste keuze is, of dat ik beter een andere kan doen....maar het belangrijkste is de tamheid en dat hij enthousiast kan zijn als je bijv thuiskomt en vrolijkheid.

Voorlopig willen we waarschijnlijk slechts 1, dus hij moet wel een paar uutjes per dag zonder aandacht doorbrengen.(max 4 uur dus)

Verder hebben we een behoorlijke kooi van zo'n 90x90x200cm, die we tot nu gebruikten voor onze diamantduiven.

Suus91

Als je vaak weg bent is het beter om er 2 te nemen omdat ze anders regelmatig alleen zit.
Knufjes Sita, Eppo, Merel, Olaf, Frouwkje, Cheeky, Dobby & Pucky

borgqueenx

4 uur per dag alleen laten is te lang?
wat is het maximale?

milaja

4 uur per dag moet geen probleem zijn hoor.

Suus91

Als je meerdere uren per dag weg bent vindt ik persoonlijk dat je er beter een bij kunt zetten.
Het zijn namelijk ook groepsdieren. En met zijn 2en durven parkieten vaak meer.

Ik heb zelf overigens ook grasparkieten, dit zijn ook erg vrolijke beestjes.
Die van mij vinden het bijvoorbeeld prachtig om even de bovenverdieping rond te racen ( ze hebben boven een eigen kamer)
En met zijn 2en zijn ze bijna nergens bang voor.
Vindt de een iets interessant zit de andere er zo bij.
Merk bij de valken dat het daar net iets anders gaat.
Knufjes Sita, Eppo, Merel, Olaf, Frouwkje, Cheeky, Dobby & Pucky

carco

Valkparkieten zijn groepsdieren ja, maar kunnen echt wel een paar uur op een dag alleen zijn hoor ;)

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




borgqueenx

bedankt voor de antwoorden:)