2 mei 2025, 21:25:33

Hoogte Invliegat.

Gestart door Stoempie, 16 mei 2013, 18:38:45

« vorige - volgende »

Stoempie

Hey ik heb zelf een nestkast gemaakt en weet dat het gat tussen de 6 en 7 Cm moet zijn voor valkparkieten maar op welke hoogte moet dit gat komen?

Kan iemand mij dit vertellen.

Sven de Valk

ik denk dat dat niks uit maakt als ze er maar inkunnen..

Stoempie

Als ik mijn andere nestkastjes bekijk zou ik denken op 2/3 van de hoogte dan zal dat wel ongeveer goed zijn denk ik?

Lin

Als je een staand blok hebt maakt het gat in het blok niet uit. bij een  liggend blok hebt dan heb je meestal een stokje op een paar cm hoogte en het gat zit dan op ooghoogte van een valkparkiet als je het blok zou neerleggen. Maar het komt niet zo nauw.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Stoempie

Bedankt voor de reacties, ik heb het block afgemaakt en aan het kooi gemonteerd het heeft nog geen 5 minuten geduurd voor ze er in zaten dus dat zit wel goed, het andere block dat in de kooi hangt zitten hun jongen in ik hoop maar dat ze deze niet gaan verwaarlozen, zou het mogelijk zijn de jongen naar het nieuwe block te verhuizen zonder dat het problemen geeft?

Lin

Ik zou niet gaan verplaatsen met jongen.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Stoempie

Bedankt de jongen zijn nu uitgevlogen en de moeder zit al met regelmaat in de nieuwe block. Er is wel 1 jong gebeten tot bloedens toe (Het Jongste 2 weken bijna 3)maar ik ben naar de dierenarts mee geweest en het is verzorgd ik heb dit nu wel alleen zitten en moet het elke dag ontsmetten en verzachtende zalf op de wondjes doen en nu met de hand verder groot brengen, dit lijkt wel aardig te lukken.

Stoempie

Momenteel gaat het goed met het jong (Jeppe gedoopt)
Hij vliegt al goed rond en begint zelfs al zelf te eten.