16 mei 2025, 19:18:20

Hulp bij overzetten op pellets.

Gestart door brenda1986, 19 juni 2013, 21:51:09

« vorige - volgende »

brenda1986

19 juni 2013, 21:51:09 Last Edit: 19 juni 2013, 22:22:36 by brenda1986
 Hallo,

Ik heb vanaf december al een valkparkiet volgensmij is ze ongeveer een jaar oud,ze heeft als ik de dierenarts moet geloven iets ondergewicht,haar borstbeen is goed te voelen ook vind ik haar bevering niet echt mooi,het kan beter volgensmij.

Ik ben nu al 2 weken bezig om haar aan de pellets te krijgen.ik heb harrisson's met het oranje etiket de extra fine versie. Door mijn onzekerheid en nog een licht trauma van mijn eerste parkiet die na een week al dood ging in mijn hand. En een gebrek aan rekenkunde met name procenten want dat zie ik vaak in schema's of ze werken met bijvoorbeeld 1/2 van dit en 1/3 van dat lukt het niet haar over te zetten en ben ik bang dat ik iets fout doe.

Kan iemand mij hier mee helpen? Want ik ben bang dat ze anders weer dood gaat,over mijn vorige heb ik nog steeds nachtmerries en wil dit niet weer. Ik woon in een woongroep voor mensen met een beperking en die kunnen me hier niet goed genoeg mee helpen,of ze weten niet wat ze ermee moeten.

Kan ik bijvoorbeeld een tijdje mijn parkietje bij iemand plaatsen tot het moment ze aan pellets gewend is? Als dat gaat lukken tenminste want dat is ook maar de vraag. En ze is volgensmij al behoorlijk lang in de rui sowieso al een paar maanden denk 4 ongeveer of 3. Overal liggen pluisjes en veren. En ze pikt ook aan haar veren.

Groetjes Brenda

Suus91

Hoi dat je parkiet al enige tijd in de rui is klopt niet. Je zegt dat je parkiet ook zelf verten uittrekt? Dat duidt dus op irritatie, waarschijnlijk heeft hij last van parasieten. Ik raad je dan ook aan om hiermee langs de vogelarts te gaan, deze ken dit voor je vaststellen en medicatie meegeven. Wat betreft de pellets ken ik je niet helpen, geen ervaringen ermee
Knufjes Sita, Eppo, Merel, Olaf, Frouwkje, Cheeky, Dobby & Pucky

carco

Krijgt ze nog gewoon zaad naast de pellets?
En is de andere doodgegaan door het overzetten erop?

Klik op het plaatje voor onze site!

brenda1986

Denk eerder dat als ze schud veren los laat,trekken doet ze niet ze doet wel een soort van pikken.

De ander was blijkbaar al ziek toen ik hem kocht,en hij had een klein wondje waarvan ik dat ook niet wist want zag nergens bloed. Denk dat er iets met de longetjes was want de laatste paar dagen klonk hij nogal schor.  De ander kreeg geen pellets omdat ik er toen nog niet vanaf wist,die kreeg gewoon beaphar zaad. De ander krijgt naast pellets die ze helaas niet eet teurlings 228.

Suus91

Ook zo lang in de rui zijn lijkt mij ook niet goed voor een vogeltje hoor ;)

brenda1986

Lijkt mij ook niet goed,ik ga binnenkort ook iets aanschaffen wat helpt bij de rui.

Suus91

brenda1986

Dankje voor de tip,ik heb al wat spullen besteld net.:)