28 maart 2024, 12:34:52

Tic Tac en Tum Tum

Gestart door Suuús, 26 juni 2013, 10:05:57

« vorige - volgende »

Suuús

26 juni 2013, 10:05:57 Last Edit: 3 juli 2013, 13:26:07 by Suuús
Inmiddels zo'n half jaar geleden heb ik me hier aangemeld op het  forum. Zat al een aantal jaar na te denken om vogels te gaan houden. Helaas waren mijn ouders het hier niet mee eens, er mochten geen dieren meer bij zeiden ze.

Ongeveer een half jaar geleden ben ik gaan zoeken naar een eigen huisje en sinds een maand woon ik op mezelf. Ik had ik al 2 valkparkietjes besteld bij Neline van De Kattukse Valkjes.
Heel veel heen en weer gemaild over kleuren en de verzorging etc.

Maandag kreeg ik een mailtje dat m'n valkjes klaar waren om te verhuizen en vandaag ga ik ze halen  ;D

Ik ben helemaal hieper de pieper. Heb gisteravond de kooi in orde gemaakt, zodat ik ze lekker met rust kan laten als ze bij me komen. Kunnen ze even wennen aan alle nieuwe indrukken.

Kooi ziet er nu zo uit:



Ik heb in het verleden altijd tamme ratjes gehad. En daar maakte ik een soort van jungle van de kooi met hangmatten, touwen, plateaus en dergelijke.
Ik moest me dus wel een beetje inhouden om dat nu niet te doen haha, maar volgens mij is het wel goed gelukt en hangt de kooi zo niet te vol. :)

Vanmiddag plaats ik foto's van m'n kleine fluffies. Ga ze om half 2 halen.  ;D ;D

Suus91

Ziet er goed uit, mogen alleen wel wat extra stokjes bij als ik het zo zie, maar ben erg benieuwd naar je valkjes.
Knufjes Sita, Eppo, Merel, Olaf, Frouwkje, Cheeky, Dobby & Pucky

Suuús

Extra stokjes.
Top ga ik die nog ff halen.
Ik was sowieso nog van plan om van die nagel-slijt stokken te kopen.
Maar dan koop ik ook nog wat gewone :)
Bedankt voor de tip.

Mijn valkjes zijn trouwens:
Tik Tak:
Witmasker Cinnamon Opaline
Geslacht: onbekend.

Tum Tum:
Lutino Opaline
Geslacht: popje

Ben een aantal weken geleden wezen kijken, maar toen zaten ze nog niet volledig in de veren. Dus ben erg benieuwd wat voor beauty's het nu zijn geworden :)

Suus91

Een een goede tip koop ook wat pediperch stokken: http://www.zooplus.com/shop/birds/cage_accessories/perches/126568

Deze zijn erg goed voor de nagels en de snavel.

Wel leuke namen trouwens!
Knufjes Sita, Eppo, Merel, Olaf, Frouwkje, Cheeky, Dobby & Pucky

Suuús

Bedankt voor de tip.
Ik ga ze gelijk bestellen.
Heb er vanmiddag nog 4 stokken bij gekocht.

Nou ze zijn d´r hoor!  ;D
Mijn Tic Tac en Tum Tum 

Vanmiddag gehaald, in het kooitje gezet, doekje eroverheen en hopla de auto in.
Klommen in de auto al het hele reiskooitje door. Nieuwsgierige aagjes ^^
Eenmaal thuis aangekomen fluffies in het hok gedaan, en ze vielen gelijk aan op het eten.
(ik had al die verhalen op internet gelezen dat ik niet raar moest opkijken als ze een dag niet aten, maar ik keek raar op dat ze direct begonnen te eten haha  )
Nouja ff paar uurtjes lekker laten zitten en vanavond om 7 uur de gordijnen dichtgedaan (was bang dat ze anders tegen het glas aan vlogen) en het kooitje open gezet.
Tic Tac is de brutaalste van het stel en die kwam dan ook gelijk kijken. Stapte op m'n hand en ging gezellig op de bank zitten gluren. Was zich gelijk aan het wassen en hupte vrolijk op m'n arm en daarna m'n schouder op 
Tum Tum had een klein zetje nodig. Die stapte op in de kooi en heb ik vervolgens zelf op m'n schouder gezet. Hebben ff klein stukje gevlogen maar zitten voornamelijk lekker te tweeten en overal aan te plukken met hun snavel haha. Daarna weer even in de kooi gedaan om "bij te komen"
En nu zit ik dit verhaal te typen met twee valkjes op m'n schouder die zich uitgebreid zitten te wassen hihi   

Deze smile ;D ;D ;D ;D ;D krijgt niemand meer van m'n gezicht af vandaag.

Oke nog even een aantal foto'tjes van m'n fluffies   



De lutino opaline is Tum Tum
Witmasker Cinnamon Opaline is Tic Tac

Morgen weer een nieuwe verhaal hoe ze de nacht zijn doorgekomen  :)

Suus91

Wat is die opaline mooi zeg!
Goed teken dat ze gelijk de eerste dag al eten. Maar als het moet ken een parkiet zover ik weet 3 dagen zonder eten. Nog best knap hoor, maar er zal dan ook nog wel voer in de krop zitten.

Mijn grasjes heb ik vanavond bij de valkjes moeten weghalen, vrouwtje zat weer achter mijn albino Olaf aan, arm beestje.

Ik heb overigens zelf 4 van die stokken in de kooi hangen.
Ik had je wel de Engelse site gegeven zag ik later pas, maar als je naar zooplus.nl gaat en dan bij zoeken invult pediperch komt ie ook wel tevoorschijn.
Knufjes Sita, Eppo, Merel, Olaf, Frouwkje, Cheeky, Dobby & Pucky

Suuús

Hoi Hoi!

Hier gaat nog steeds alles goed
Ze voelen zich al wat meer thuis en vliegen steeds meer kleine stukjes.
Vanmiddag nog even bij de dierenwinkel geweest om sepia te halen.
Heb toen ook nog maar 2 zitstokken meegenomen en een doosje met "snoepzaad" :D

Bij thuiskomst Tum Tum en Tic Tac eruit en samen met ze het doosje snoepzaad open gemaakt.
Nouuuuu dat was feest! Vooral Tic Tac die verloor het zakje niet uit zijn ogen.
Kwam elke keer op het randje van het zakje zitten en eten eten eten haha.
Tum Tum moest nog even kijken wat het was want het zakje is zilver en kraakt en dat is eennngg.
Maar met veel praten, rustige woordjes en geduld durfde zij ook uit het zakje te eten.
Weer een stapje dichterbij angst-af   ;D

Trouwens wel leuk om te vertellen dat zodra ik de kooi open zet dat Tic Tac direct op het randje gaat zitten en hop op het tafeltje vliegt en vervolgens op m'n schouder.
Tum Tum moet het altijd eerst even uitkijken en blijft dat bij het randje steken. Hier gaat ze dan zitten kijken. Maar met veel geduld gaat zij vast ook wel zelf de stap nemen om uit de kooi te vliegen  :)

Suus91

Let wel op dat snoepstaven en snoepzaad wel ongezond is ;)
Een van mijn valkjes gaat s'ochtends als ik hen uit de kooi haal ook klaar zitten met gespreide vleugels, die wil dan haar ochtendosis kroelen hihi
Knufjes Sita, Eppo, Merel, Olaf, Frouwkje, Cheeky, Dobby & Pucky

Suuús

Jaa dat weet ik.
Geef ze ook zeker niet te veel :)
Maar vond het grappig dat ze het zoo onwijs lekker vonden dat ze er echt op af doken  ;D

Suus91

Weet je wat hier ook zo geweldig is?
Als het weer voedertijd is, zitten ze allemaal goed op te letten zogauw de bakjes hangen en de kooi weer op de plek staat gaan ze allemaal snel in de kooi en eten.
Mijn wildkleur man is de ongeduldigste, die gaat steeds op je rug/hoofd of in de kast zitten terwijl je eten voor ze maakt.
Mr. Ongeduldje haha!
Knufjes Sita, Eppo, Merel, Olaf, Frouwkje, Cheeky, Dobby & Pucky

Suuús

Haha grappig!
Ik probeer m´n valkjes ook wat groenvoer en fruit aan te bieden. Maar ze eten er niet echt van heb ik het idee.
Is dit normaal voor jonge valkjes en moeten ze het `leren eten`?
Ik heb appel, banaan, kers, tomaat en paprika aangeboden.

Heb 't in de kooi gelegd, en nu er inmiddels alweer uitgehaald omdat het anders gaat rotten. Heeft er 1 dag gelegen maar er is niks vanaf.

Suus91

Wat eens wilt helpen is het inb de voerbak doen of het voor hun neus opeten en hun ook laten proeven.
Knufjes Sita, Eppo, Merel, Olaf, Frouwkje, Cheeky, Dobby & Pucky

Suuús

Zal het eens in de voerbak doen.
Voor hun neus (snavel  :P) opeten en hapje laten proeven heb ik geprobeerd, maar dan lopen ze hard weg haha.

Met Tic Tac en Tum Tum gaat het overigens nog steeds top :)
Ze worden alletwee steeds wat losser en vinden een beetje hun weg zowel in de kooi als in m'n kamer.

Ze gaan beiden zelf de kooi uit nu wanneer ze dat willen. Eerst durfde Tum Tum dit nog niet, maar nu wel :)
Daarnaast zitten ze ook steeds meer te tweeten, wat ik heel gezellig vind :) Had vanmiddag een aantal geluidjes aangezet die ik hier op de site had gevonden. Daar keken ze beiden wel even raar van op ;D

Het vliegen gaat steeds beter. Ze weten nu een beetje waar ze wel en niet kunnen landen. En worden steeds een beetje handiger. Ook vliegen ze steeds meer bewust richting mij :)

Tic Tac heeft vanavond een beetje een ADHD aanval. Die gaat van bank naar bank, van kooi naar bank, van bank naar de kooi, van de kooi weer naar de tafel, van de tafel naar mij en van mij weer naar de bank. Haha gekke vogel.

Hieronder nog een aantal foto's die ik afgelopen dagen gemaakt heb :)


Tic Tac eet gezellig mee.

Kersen zelf hoeven ze niet, maar de stokjes zijn heeeel leuk  :-X






Tic Tac in het zakje met snoepzaad  :-X


:-* Lief he!!

Ik wilde heel onschuldig even een foto van Tic Tac maken.. Krijg je dit:


Ik ga je PAKKENNN  :o


En uiteindelijk heb je dan dus billen op je foto  :P


:-* kusje


Met z'n twee op m'n voet haha


En zo zaten ze lief te zitten met z'n twee vanmiddag  :)


Tot de volgende keer maar weer  ;D

Suus91

Erg lief de foto's
Die van mij vindt het ook zo leuk om over je blote huid te lopen, soms best even pijnlijk met die scherpe nageltjes haha.

Rietjes en broodclipjes zijn hier ook altijd erg spannend hihi.

Als ik die 2 trouwens zie lijkt het wel of de een wat jonger is dan de andere. Ook aan net lijfje en grote van de kuif te zien.
Ken het mis hebben hoor maar lijkt wel zo
Knufjes Sita, Eppo, Merel, Olaf, Frouwkje, Cheeky, Dobby & Pucky

Suuús

Dankje.
Tic Tac is van 6 mei. Wat hem vandaag precies 8 weken maakt.
Hij is inderdaad wel wat kleiner en ieler dan Tum Tum, terwijl ze maar 2 dagen schelen.
Maar ze zijn uit een ander nest en Tic Tac is geplukt door de ouders, dus heeft ook nog niet helemaal een mooi verenpak.

Die nageltjes doen inderdaad pijn op je blote huid. Gelukkig heb ik 2 van die nagelslijt stokken en heb ik die uit je linkje ook besteld.
Rietjes en broodclipjes ga ik eens uittesten :)