29 maart 2024, 11:10:46

Tic Tac en Tum Tum

Gestart door Suuús, 26 juni 2013, 10:05:57

« vorige - volgende »

carco

Jij hebt je vogels toch binnen?
Dan raad ik zee oliet heel erg af!!!
Ik heb het zelf buiten liggen en in het nachthok en twijfel voor het laatste al om weer beuksnippers te gaan gebruiken. Voor buiten is het ideaal, heb je het binnen stik je bijna in de stof!
Niet doen dus! Gewoon beuksnippers gebruiken.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Suuús

Ik heb mijn vogels inderdaad binnen Caroline. Bedankt voor je tip over het stof. Het is inderdaad niet heel erg prettig als het zo erg stoft. Lijkt me ook voor de valkjes niet fijn.

Voorlopig heb ik nog een hele grote zak beukensnippers staan waar 1 keer bodembedekking uit is. En ik ben opzich wel tevreden over beukensnippers. Het stinkt niet, vogeltjes vinden het leuk om in te prutsen, stuift niet. En als ik halverwege de zak toch denk dat ik liever wat anders op de bodem wil, dan ga ik tegen die tijd wel even informatie winnen op internet :)

Johny en Evelien

Vreemd Caroline hier hebben we er geen last van. Heb je het wel de eerste keer nat gemaakt? Je moet wel de korrel van 2,5 - 5 mm hebben of 5 tot 8 mm. Gek dat dierentuinen etc het gebruiken ipv beukensnippers.

Maar goed de 1 vindt dit fijn en de ander dat. Is ook persoonlijk he net als zoveel dingen  ;D

Liefs Evelien
Funky, Lady, Bandit, Ravi, Duke, Yukiko, Layla, Zen, Angel, Charlie, Shadow, Tai, Chi, Happy, Lulu en Jewel
www.funkytownbirds.123website.nl
www.werkgroepvalkparkieten.be
www.artandjewelrybyevelien.nl

carco

Ik ken veel mensen die dezelfde ervaring hebben, oa Smiley (Conny) heeft het een tijdje binnen gebruikt, die doet het nooit meer.
Buiten waait het dus wel weg die stof binnen niet. Zeef het maar eens een keer als het een tijdje ligt en je hebt het binnen. Ik doe echt een mondkapje om. Ik heb sinds ik het gebruik ook een luchtreiniger in het nachthok : alles ziet wit.

Maar zoals ik al zei voor buiten is het ideaal, maar voor binnen dus niet  ;)

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Suus91

Mijn valkjes zitten binnen en ik ken met de beukensnippers ongeveer 2 weken doen, ze zitten dan ook grotendeels van de dag buiten de kooi, en ik vindt dat lang genoeg hoor.

Als ik de zoekfunctie ga gebruiken hoor ik toch wel dat mensen het duur vinden. En volgens mij heb je meer voor het zelfs bedrag voor een zak beukensnippers, dus als je het zo bekijkt is het over het algemeen wel duur.

Ik poets hier al elke dag de kooi, stokken en de vloer, heb al genoeg werk aan hun wat ik doe omdat ik van ze hou, maar als ik dan ook lees dat het binnen erg stoft moet ik er niet aan denken zo een bodembedekker als zeopet te gebruiken.
Ben tevreden met beukensnippers, gebruik het al jaren!
Valkjes vind het af en toe zelfs ook leuk ok ermee te spelen.
Knufjes Sita, Eppo, Merel, Olaf, Frouwkje, Cheeky, Dobby & Pucky

carco

Ik heb net even een foto gemaakt als bewijs ;)
De laatste keer had ik een zak die erg slecht was. Normaal zijn het korrels, dit was bijna een zak stof. Je ziet het er tussen zitten.

Ik zou zelf ook geen kooien gaan zeven binnen, veel te veel werk en het stof is wat dan dus naar boven komt.
En veel langer dan normaal laat ik het ook niet liggen, want het wordt toch vies vind ik zelf.

Alleen buiten is het ideaal omdat het nat kan worden en niet schimmelt, wat met beuksnippers dus wel het geval is.



Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Suuús

Hihi zo lief.
Tic Tac begint me een beetje na te fluiten  ;D
Gewoon het fluitje waarmee ik ze altijd roep.
Vanmiddag deed hij het, en nu net weer.
En uiteraard als ik het wil filmen doet ie 't niet meer.. ::)
Haha maar dat komt wel.

Johny en Evelien

Ik geloof je wel hoor  ;D Ik heb dit alleen niet ervaren. Ik zou gewoon de leverancier bellen dat je een zak hebt die heel slecht is. Wij hebben het buiten en in het midden waar het voer hangt niet. Daar gewoon klinkers. Zeven is inderdaad een hoop werk.

Elk voordeel heb zijn nadeel!  ;D

Liefs Evelien
Funky, Lady, Bandit, Ravi, Duke, Yukiko, Layla, Zen, Angel, Charlie, Shadow, Tai, Chi, Happy, Lulu en Jewel
www.funkytownbirds.123website.nl
www.werkgroepvalkparkieten.be
www.artandjewelrybyevelien.nl

Suus91

Mijn wildkleur man vindt het ook veel te leuk om mee te helpen, die zit er met zijn neus bovenop als ik de bak leeghaal, als ik m vul gaat hij er zelfs inzitten en af en toe met snippers gooien.

Die van mij ken kusgeluidjes maken en Joe Cheeky! Zeggen
Knufjes Sita, Eppo, Merel, Olaf, Frouwkje, Cheeky, Dobby & Pucky

Suuús

Haha leuuk!  ;D
Ik wil ook nog meer dingen leren, maar dit was de eerste keer. Dus even een hoogtepuntje haha.

Heb het bouwbakkersfluitje ook al een aantal keer aangezet. Dus dat is het volgende project haha 

Suus91

Mijn andere mannetje fluit trouwens ook fwiet fwieuw, als hij eenmaal de slag te pakken heeft gaat hij tegen mijn opaline merel een heel verhaal eraan brabbelen.

http://m.youtube.com/watch?v=o-T6dwQwd2Q

http://m.youtube.com/watch?v=OaVJsi6dftI

Die met de naam Olaf fluiten is al heel oud, was van toen ik hem hier net had dat hij zijn deuntje ging doen.

Knufjes Sita, Eppo, Merel, Olaf, Frouwkje, Cheeky, Dobby & Pucky

Suuús

Ohh wat een knapperd is dat zeg!!
Super leuk hoe hij fluit hihi  ;D

Suus91

Ja tis een lekker ding, hij is iets jonger dan de rest, samen met mijn lutino. Hun zijn ong 2,5 jaar, de cinnamon en opaline rond de 3, en het koppel wildkleur is ca 4 jaar.

Maar geniet er wel van, in de ochtend zit hij ook gek te brabbelen, anders als dit, maar als k m stiekem wil opnemen stopt ie altijd haha
Knufjes Sita, Eppo, Merel, Olaf, Frouwkje, Cheeky, Dobby & Pucky

Suuús

Jaa leuk is dat..
Ik hoop dat die van mij dat ook gaan doen.
Lekker brabbelen. Lijkt me erg gezellig  ;D

Gister weer met de twee onder de douche geweest.
Waren lekker nat, en Tic Tac gleed bijna van m´n hand af toen hij z´n vleugels wijd deed haha.

Heb nog een leuk filmpje van Tic Tac dit op m´n wasrek z´n acrobaten kunstjes laat zien haha.
Moet ´m alleen nog even uploaden, dus die komt later.

Suus91

Haha dat heeft die van mij ook hoor, die zit zo te genieten dat ze d'r evenwicht verliest, ze viel al keer bijna toen had ze zich maar snel vastgezet in mijn buik, au!
Maar ze weet gelukkig wel dat ze me ken vertrouwen.
Knufjes Sita, Eppo, Merel, Olaf, Frouwkje, Cheeky, Dobby & Pucky