6 mei 2025, 02:58:35

albino

Gestart door twineric, 14 juni 2013, 09:27:03

« vorige - volgende »

twineric

Hey mensen,
Ikheb een nestje zitten van een wildkleur (split is onbekent kan alles wezen) met een parelwitmasker.
de eerste 2 eieren zijn uitgekomen nu is mijn vraag is die met het witte dons een albino of word het een witmasker het kuiken is nu 3 dagen oud.

Groetjes eric

ruben83

Ben maar een amateur maar als je even de calculator erbij neemt lijkt het alsof een albino niet mogelijk is. (ik neem aan dat de witmasker een pop is aangezien je gepareld zegt)
Als de oogjes openen zal je het wel zien zeker  :)

carco

Er zit hier geen albino bij: dit kan je nl gelijk aan de oogjes zien.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Patrick

Citaat van: ruben83 op 18 juni 2013, 16:43:27
Ben maar een amateur maar als je even de calculator erbij neemt lijkt het alsof een albino niet mogelijk is. (ik neem aan dat de witmasker een pop is aangezien je gepareld zegt)
Als de oogjes openen zal je het wel zien zeker  :)

Als de man split witmasker en lutino is kan er zeer zeker een albino uitkomen (is eigenlijk een witmasker lutino want albino's bestaan niet bij de valkparkieten)

Zag als het goed is 2 gele donsjes en 1 witte dan kan je alvast vaststellen dat de man in ieder geval split witmasker is.
Alle jongen zijn in ieder geval split witmasker en de mannen ervan in ieder geval split opaline (gepareld).
Geel dons betekend een wildkleur en wit dons een witmasker. Dan kan je direct al zien als ze uit het ei zijn. Lutino kan je ook gelijk zien want dan hebben ze rode ogen ipv zwarte.
Lid van Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.nl