Valkparkiet draagt zelfde DNA als WITLOOF !

Gestart door Saskia, 14 april 2003, 23:50:48

« vorige - volgende »

Saskia

14 april 2003, 23:50:48 Last Edit: 15 april 2003, 14:07:00 by admin
Dit kwam ik tegen op internet:

20 Januari 2003: Valkparkiet draagt zelfde DNA als WITLOOF !"...    (Eigen bericht)

Onderzoekers zijn er toevallig achter gekomen dat de Lutino-valkparkiet, dit is de bijna-albino, oftewel de lichtgele mutatie, afstamt van de WITLOOF !
De gelijkenis is inderdaad treffend, zoals u op de foto kan zien.
Professor Rudi Germonpretz van de universiteit te Luik vertelt:
"We waren in onze laboratoria tegelijk bezig met het onderzoek van DNA in vogels, meerbepaald valkparkieten, en de eventuele aanwezigheid van DNA in groenten. Toen we de lijsten van de respectievelijke DNA's samenstelden, kwamen we tot de conclusie dat er opvallende overeenkomsten waren. Daarom gaan we er van uit dat men destijds bij wijze van proef, of misschien wel zelfs als grap, DNA-stukken van een witloof heeft geïmplanteerd in een bevrucht valkparkieten-ei."



Het is niet waar dus je moet het niet geloven,maar erg leuk vind ik hem wel. :D :D :D

Kolkkie

Het is wel een cool verhaal. Het is wel redelijk overtuigend in elkaar gezet. Sommige mensen kunnen er zelfs intuinen :D :D.

Greetz

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Paul

Hoi Saskia,
Echt lachen zoals dat geschreven is  :D
Ik ben benieuwd waar dan de geparelde dan van afkomstig is :-)

Groetjes,  Paul

Saskia

misschien van een ananas?Die heeft ook schubjes. :D

Beatrice Ginckels

Heel leuk verhaal en dan hebben alle valkjes Belgische voorouders :D :D

Peter

CitaatDit kwam ik tegen op internet:

20 Januari 2003: Valkparkiet draagt zelfde DNA als WITLOOF !"...    (Eigen bericht)

Onderzoekers zijn er toevallig achter gekomen dat de Lutino-valkparkiet, dit is de bijna-albino, oftewel de lichtgele mutatie, afstamt van de WITLOOF !
De gelijkenis is inderdaad treffend, zoals u op de foto kan zien.
Professor Rudi Germonpretz van de universiteit te Luik vertelt:
"We waren in onze laboratoria tegelijk bezig met het onderzoek van DNA in vogels, meerbepaald valkparkieten, en de eventuele aanwezigheid van DNA in groenten. Toen we de lijsten van de respectievelijke DNA's samenstelden, kwamen we tot de conclusie dat er opvallende overeenkomsten waren. Daarom gaan we er van uit dat men destijds bij wijze van proef, of misschien wel zelfs als grap, DNA-stukken van een witloof heeft geïmplanteerd in een bevrucht valkparkieten-ei."



Het is niet waar dus je moet het niet geloven,maar erg leuk vind ik hem wel. :D :D :D
Hoi Saskia,

Ik was hem ook al eens tegen gekomen maar vervolgens de link vergeten. Hij is inderdaad er goed en leuk :)

Bedankt voor het plaatsen!

Groetjes,
Peter

JERONIMO

  :D :D :D :D:DHaHa  :D :D :D :D:D vind het ook een hééééééle goede iedereen lag plat van het lachen ;)  :D :D :D :D
Dus dan heb ik witloof in een kooitje zitten en valkparkieten in de eiskast liggen ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;)

Saskia

Sinds ik het gelezen heb noem ik m'n valkjes witlofjes.
Alleen m'n geparelde lutino Zoe is niet echt een witlofje wand die hebben geen parels,maar ja :D.

Chewy


Jaimy_en_Viggo

witlof?  denk ik? ja, volgens mij witlof  :)

Chewy

Dacht ik ook altijd :). Misschien kan het wel allebei? Ach wat maakt het uit... ze snappen toch wel wat ik bedoel? :D.

Groetjes en dikke kus voor Jaimy! :)