19 april 2024, 10:19:04

wie kan mij helpen?

Gestart door Roan, 9 juni 2013, 23:38:09

« vorige - volgende »

Roan

Heey.

Zoal ik al eerder geschreven heb over jaapie en pap.
Nog even een paar dingentjes.

Jaapie kreeg toen nog 3 keer per dag pap ben daarna overgestapt naar 2 keer en dat ging eigenlijk wel heel goed.
Nu merkte ik dat jaapie steeds minder pap wou dus ben overgestapt naar 1 keer per dag, omdat ik zag dat jaapie ook altijd zaadjes at.
Nu vind ik dat het toch niet echt goed gaat. Vind dat hij toch te weinog zaadjes eet en hij zelf er ook niet naar toe gaat om een zaadje te eten.
Ik moet het echt bij hem neerzetten, lijkt alsof jaapie gefocust is op andere dingen ipv ze eten.
Ook drinkt hij niet wat ik echt niet snap.
Ben eigenlijk een beetje radeloos wat ik nu moet doen hij kan toch niet altijd pap blijven eten...
Wat moet ik doen en hoe kan ik hem aan het eten kan krijgen.
Ik heb ook kiemzaadjes maar dat snapt die niet en pallets en zaadjes. Ik heb zoveel voor hem maar niets pakt die...

Alvast bedankt

smiley

ga hem in de ochtend wegen ,,,,schrijf zijn gewicht op ..
Pas rond een uurtje of 7 in de avond weeg je hem weer ....
Is hij dan aangekomen of gelijk gebleven dan geef je hem geen pap !!
Is hij afgevallen geef je hem 8/9 ml ,dat hou je gewoon vol totdat je ziet dat hij is aangekomen zonder pap .....
Sommige willen gewoon niet zo gemakkelijk van de pap af ..daarom zeggen wij kwekers ook altijd dat pap vogels erg lastig kunnen zijn ,en na zoveel weken is de lol er dan echt wel vanaf ..

Groetjes Conny


bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

Roan

Okee dan gaan we hem gewoon wegen, ik denk ook dat hij dit doet omdat hij ze pap te lekker vind...
Bied hem altijd zaadjes aan maar eetnvolgens mij ook niet alle zaadjes die in ze bakje zitten maar een paar, maar ben al blij dat hij wat eet.
Dat was inderdaad de probleem deze komt niet van een fokker vandaan maar uit de dierenwinkel, jaapie is gebracht terwijf deze nog pap moest hebben...