had een vraagje dit is toch ook een wilg

Gestart door Doina, 31 mei 2013, 18:29:57

« vorige - volgende »

Doina

hoi ik had een vraag ik wil een boompje of takken in me voliere hebben maar nu vroeg ik me af of dit nou wilge takken zijn en of de valk deze bladeren mogen eten

mvg

smiley

Hallo Doina

Dit is de krul-hazelaar die mogen ze gewoon hebben !!wel goed schoon sproeien voor dat je ze geef.
Ook de bladeren kunnen ze eten ,ze vinden het eerst een beetje eng en daarna word de tak gesloopt  ;)

Groetjes Conny

bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

Doina

hoi bedankt voor u reactie want we hebben deze takken van onze boom geknipt en op internet zeggen ze dat het een wilg is maar wou het zeker weten en of het veilig is voor me valkjes en we hebben nu ook een dikke tak die nu in water staat dat hij wortels krijg en mss in de volière zetten

jfvhl

Krul-hazelaar, krul-wilg, het is om het even. Bij ons in de volière hangt en staat alles vol met deze takken, ik maak er ook zelf schommels van, dikkere stokjes zagen, haakjes erin, wel dichtmaken zodat ze niet met ringetjes erin blijven haken.
Ik maak alle schommels zelf tegenwoordig, heerlijk slopen en kluiven en wiegelen. Je kan de meest leuke dingen maken en ook nog eens effectief zijn, om te spelen en te klimmen en te vernielen.....het is de aspirine van de natuur, zo liet ik me eens door een boer vertellen (toen ik in de polder aan het  'tuinieren' cq 'slopen' of aan het 'toeeigenen' was), die de takken zelfs aan de schapen geeft en aan de konijnen. Dus niet alleen voor vogels is het goed. De takken zullen met huiden haar worden gesloopt, ze vinden het heerlijk!
groeten,
Jantina