30 juni 2025, 16:10:07

Wanneer beginnen met tam maken?

Gestart door MrsTessje, 29 juni 2013, 08:32:58

« vorige - volgende »

MrsTessje

Ik heb mijn valkje sinds dinsdag en de kooi naast me op de bank. Als ik tegen hem praat fluit ie terug erg gezellig hehe hoelang moet ik hem laten wennen voor ik hem tam kan gaan maken? Hij is 10/11 weken. En hoelang duurt het ongeveer voor een valkje tam is als je regelmatig er mee bezig bent (2 a 3 keer per dag)

Alvast bedankt

Suus91

Hoi zorg eerst dat hij goed gewend is aan jou en de omgeving.
Daarna kun je beginnen met het tam maken.

Hoelang het duurt om het tam te maken? Dit is niet te zeggen, dit verschilt per parkiet, en hangt ook deels af van de parkiet. Een parkiet die je makkelijk en snel vertrouwd zal sneller tam zijn dan een schuwere parkiet. Het ligt er ook hoevaak per dag en hoelang je per dag bezig bent met je parkiet

Ieder geval neem de tijd voor het tam maken niks overhaasten ;)

Knufjes Sita, Eppo, Merel, Olaf, Frouwkje, Cheeky, Dobby & Pucky

MrsTessje

zal zeker niks overhaasten want dat gaat volgens mij alleen maar averechts werken nee ik neem alle tijd met hem. Blijkt dat hij dus eerder 10 maanden is dan 10 weken maar goed hij is wel een poppie hoor :D 

jfvhl

't Is inderdaad -volgens mij bedoel je POEPIE  ;D  haha, wat een mooie kuif zit erop.
Succes en geduld is het sleutelwoord. Wat voer op je platte hand en proberen maar of ie het doet.
good luck
groeten,
Jantina

MrsTessje

Had nog 1 vraagje. waar ik Loeki heb gekocht vertelde me hij is 10 weken maar ik hoor heel veel na het zien van de foto dat hij minimaal 10 maanden is.... :( Kunnen jullie me zeggen wat jullie bevindingen zijn? En nee een poppie hahaha ook al is het een kereltje haha  :P

Suus91

Foto van de onderkant van de staart en de binnenkant van de vleugels kun je dat zien.
Knufjes Sita, Eppo, Merel, Olaf, Frouwkje, Cheeky, Dobby & Pucky