5 mei 2025, 20:57:57

hinkepinken tijdens slaap

Gestart door Goofy, 11 juni 2013, 09:18:15

« vorige - volgende »

Goofy

Mijn valkparkiet Goofy is ca 23 jaar, bijzonder actief en kerngezond. Sinds een paar nachten zit hij 's nachts op zijn kooi te hinkepinken of te schokken. Net of hij door 1 pootje zakt. En dat is om de 30 seconden en het gaat maar door. Als ik hem op mijn schouder neem, lijkt het over te gaan. Maar dan kan ik natuurlijk niet slapen en dan zet ik hem weer terug. Ik zie geen afwijkingen aan zijn pootjes. Zijn gedrag is normaal; klimmen en lopen doet hij gewoon. Kunnen de vogels als ze ouder worden, niet meer tegen het raster van de kooi spijlen? Snijden die a.h.w. in de voetzool? Dus op een kussen laten slapen of zachte doek?
ππ

Rianne

Vanwege zijn leeftijd denk ik dat hij misschien de kracht in zijn pootjes een beetje kwijt raakt, of dat hij misschien iets van artrose oid heeft. Probeer idd maar een ander slaapplekje voor hem te maken en hopelijk zie je dan verschil. :)

smiley

Hoi Hoi

Mijn oude dame zit altijd in de nacht op het dakje van het badje te slapen of in een grote voerbak .
Zij heeft ook last van doorzakken en zit daarom graag op een platte ondergrond ...

Groetjes Conny

bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

Goofy

Hartelijk dank Rianne en Conny. Ik ga een lekker zacht slaapplekje voor Goofy maken.