9 mei 2025, 17:52:19

Optibird voeding?

Gestart door Peter en Barbara, 8 mei 2013, 15:00:02

« vorige - volgende »

Peter en Barbara

Hallo,

sinds enige maanden zijn mijn valkparkieten overgeschakeld op Nutribird (Versele Laga).

Nu heb ik een ander merk ontdekt, Optibird.

Ik vroeg me af wat jullie bevinding is van Optibird en van Nutribird.
Het voornaamst lijkt mij een gezonde voeding voor onze vogels. Zijn Optibird en Nutribird elkaar evenwaardig, of is er toch ene die boven de andere springt?

Groetjes,
Peter & Barbara.
--
Mvg, Peter en Barbara
73.

smiley

Hallo

Ik geef het ze hier allebei ...bij de Optibird eten ze eerst de zaadjes eruit en gaan dan verder aan de pellets .
Ook krijgen ze hier zaad erbij ,heb met beide pellets goede ervaringen ...
Wel is mijn ervaring dat ze de Nutribird original lekkerder vinden de de tropical ..
En niet elk valkje hier lust de Optibird of de Nutribird vandaar dat ik ze allebei geeft (12 valkjes met eigen smaak )

Groetjes Conny

bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

Lydia

Zelf heb gehoord dat Nutribird (en Kaytee) een slechte pelletsoort is. Dit i.v.m manier hoe het is gemaakt. Weet er het fijne niet van.
Van de Optibird namen ze vaak alleen de witte pitjes (zaadjes)

Zelf geef ik Zupreem fruitblend, en 3x per week biologische zaadjes. Daar zijn ze dol op  :D
Hier koop ik alles. Ben er erg tevreden over. Al zijn de bezorgkosten  :censuur
http://parrotparadise.eu/

carco

Nutribird en Kaytee zijn juist pellets die wel goed uit de testen komen.

Klik op het plaatje voor onze site!

Lydia

Volgens 2 hele goede vogelartsen (Hedwig vd Horst en Peter Bastiaansen) zijn Kaytee en Nutribird niet de goede pellets omdat:
er zitten onnatuurlijke kleurstoffen in, en de pellet wordt te hoog verhit waardoor er belangrijke stoffen verloren gaan!!

Dit is een letterlijke citaat van bovengenoemde vogelartsen  ;)

Dus waarom zou ik dat niet geloven?
Er zijn genoeg goede pelletsoorte zoals: Harrisons, Zupreem, Optibird, Scenic en Beapher+ (voorheen Ecobird)

carco

Op de site van dierenkliniek de baronie waar Bastiaansen aan verbonden is staat dus dat ze wel goed getest zijn, kijk zelf maar ;)
Klik op het plaatje voor onze site!

Peter en Barbara

Dierenartsen en praktijken kunnen beweren wat ze willen, belangrijkste voor ons is te achterhalen welke bewering er commercieel getint is en welke gebaseerd is op wetenschappeliijk onderzoek.
In het laatste geval kan je dan nog altijd 2 wetenschappers hebben waarbij de ene een bepaalde pellet prima vind en de andere dat niet vindt (bv omdat er teveel stoffen verloren gaan door oververhitting).

--
Mvg, Peter en Barbara
73.

Sven de Valk

ik wil ook graag pellit's gaan gebruiken maar waar kun je ze kopen (bestellen) en welke gebruken jullie? want er zijn nog verschillende namen, ik bedoel bijv. nutribird c15, b15?

Lydia

Dierenwinkel Utopia verkoopt Beapher+
Dierenartsen kunnen het ook bestellen.
Hier koop ik pellets en zaadmixen ;)
http://parrotparadise.eu/

Lydia

Carco, ik zie idd dat het er staat op hun site.
Wel vreemd dat, dat er zo staat  :-\ vooral ook omdat Peter en Hedwig (via de mail) mij hebben verteld dat Kaytee en Nutribird niet de allerbeste pellet zijn, door de te hoge verhitting en de onnatuurlijke kleurstoffen.

Wel is elke pellet beter als alleen maar zaadvoeding ;)

Ik zal morgen Peter Bastiaansen mailen met de vraag over die opmerking op hun site ;)