18 mei 2024, 01:57:05

Valkparkiet

Gestart door Yens, 3 juni 2013, 21:45:01

« vorige - volgende »

Yens

Hallo,

Eerst had ik een bourke parkiet maar die zijn blijkbaar moeilijk tam te krijgen dus ik heb een valkparkiet uit de winkel aangeschaft en ze zeiden dat het een jong was. Maar het is een volwassen pop. Ik zou nu graag een jong valkje willen kopen die ik erg tam kan maken maar mijn ouders zullen dat niet fijn vinden om weer een nieuwe te gaan halen. Hoe zou ik ze kunnen overtuigen? Of moet ik het zo laten als het is?
Een dag zonder mijn valkparkiet is een dag niet geleefd.
Groetjes Yens, Pino,Loko,Krokie,Candy,Falk en Piko

Yens

Ik zou dan de volwassen pop willen geven aan iemand die ik goed ken en ik weet dat hij een pop zoekt.:)
Een dag zonder mijn valkparkiet is een dag niet geleefd.
Groetjes Yens, Pino,Loko,Krokie,Candy,Falk en Piko

carco

Het is ook nooit handig een vogel aan te schaffen in een winkel.
Je kan beter naar een goede kweker op zoek en een jonge vogel nemen die al tam gemaakt is of aan handen gewend  ;)

Wel jammer trouwens.

Bourkeparkieten zijn trouwens wel goed tam te krijgen hoor.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Yens

Misschien eens aan mijn ouders vragen als ik er toch een zou kunnen krijgen.
Een dag zonder mijn valkparkiet is een dag niet geleefd.
Groetjes Yens, Pino,Loko,Krokie,Candy,Falk en Piko

jfvhl

Ik mag stellen dat je gewoon belazerd bent door die dierenwinkel. Maar kan me voorstellen dat je het dier niet terug wilt brengen, al dat gesol met die arme dieren. Kijk toch uit met die dierenwinkels, al dat gehandel, kijk uit voor ziektes als je meerdere vogels neemt, zet ze apart een tijdje en let dan goed op. Fijn dat je het popje wel kwijt kunt, maar informeer eerst bij een goed kweker. En zolang de mensen bij die dierenwinkels blijven kopen zullen ze er in blijven handelen soms onder erbarmelijke omstandigheden, de goede winkels daargelaten....
groet,
Jantina

Yens

Ik heb eens rondgekeken op websites en heb een kweker gevonden die veel verschillende mutaties heeft bv. Albino,grijs gepareld,witmasker. Jammergenoeg zijn het alleen vrouwtjes de albino's.
Een dag zonder mijn valkparkiet is een dag niet geleefd.
Groetjes Yens, Pino,Loko,Krokie,Candy,Falk en Piko

Yens

5 juni 2013, 15:31:30 #6 Last Edit: 5 juni 2013, 15:33:05 by Yens
50 euro. Dit is toch een goed prijsje voor een handtam gemaakte valkparkiet? De valkparkieten zijn 7 weken ongeveer. ::) Hij vraagt voor al zijn mutaties dezelfde prijs ook voor witmaskers,albino's   :D
Een dag zonder mijn valkparkiet is een dag niet geleefd.
Groetjes Yens, Pino,Loko,Krokie,Candy,Falk en Piko

Rianne

Volgens mij is dat die handopfokker, of niet? Ter vergelijking, een tamme wildkleur kost bij ons 20 geloof ik. Dus voor 50 euro heb je er dan 2...

Yens

5 juni 2013, 17:30:40 #8 Last Edit: 5 juni 2013, 17:33:25 by Yens
In belgiƫ is het ietsjes duurder denk ik hier vragen er veel 50 euro.
Een dag zonder mijn valkparkiet is een dag niet geleefd.
Groetjes Yens, Pino,Loko,Krokie,Candy,Falk en Piko

Rianne

Informeer eerst maar hoe die kweker ze tam maakt. Is dit dmv handopfok, weet ik waarom t zo duur is.

Yens

IK zal het eens vragen.
Een dag zonder mijn valkparkiet is een dag niet geleefd.
Groetjes Yens, Pino,Loko,Krokie,Candy,Falk en Piko

Yens

Ja, je had gelijk. Hij doet handopfok.
Een dag zonder mijn valkparkiet is een dag niet geleefd.
Groetjes Yens, Pino,Loko,Krokie,Candy,Falk en Piko

Rianne

Niet aan beginnen hoor, je betaald veel meer geld en je valkparkiet kan niet eens zelfstandig eten!

Yens

Ze eten al zelfstandig.
Een dag zonder mijn valkparkiet is een dag niet geleefd.
Groetjes Yens, Pino,Loko,Krokie,Candy,Falk en Piko

Valkenhof Waalwijk

Kom maar eens bij mij kijken voor een jonge tamme valk
gr. Eddy