Wie weet het geslacht van dit valkje?

Gestart door Selene1, 3 juni 2013, 16:53:34

« vorige - volgende »

Selene1

3 juni 2013, 16:53:34 Last Edit: 3 juni 2013, 17:38:44 by Selene1
Wie kan mij vertellen of dit een pop of een man is?

Groetjes Selene

BvZwolle

Selene1

Tamara8

volgens mij zie ik een visgraat motiefje op de staart, dat zou betekenen dat ze een pop is.

Larissa

Was het masker eerst helemaal donker ? en daarna naar geel weg getrokken ?

Zo ja dan is het een man, heeft deze valk al een grote rui gehad dus ook staartveren gewisseld

Groetjes Larissa

Selene1

3 juni 2013, 23:34:03 #5 Last Edit: 3 juni 2013, 23:36:44 by Selene1
Bedankt voor de reacties.
Nee toen het valkje jong was zat die donkere kleur geel er ook al dat is hetzelfe gebleven, die visgraat motief zat er na de rui nog op.
Ik heb begrepen dat de kleur van het kopje meer grijs is als geel en als het nog geler zou zijn of worden dat het dan een mannetje is maar als het zo blijft dat het dan een popje is.
Als ik naar het gedrag kijk is het ook een popje, ze toont geen macho gedrag en tiks nergens tegen aan en fluit niet eens, ik heb ook een ander popje die dat ook allemaal niet doet.
Ze zit in de kooi met een bonte valkparkiet en dat is een mannetje als ik naar het gedrag kijk.
Tevens heb ik ook een wildkleur mannetje en zijn staart is gewoon grijs zonder motief, kopje is gewoon geel en hij fluit en praat ook en tikt ook overal tegen aan met zijn snavel net als het bonte mannetje.
Met het paren zit het bonte mannetje bovenop dit valkje waarvan ik denk dat het een popje is.

Selene1

Hier nog een paar nieuwe fotos die ik zojuist heb gemaakt.
Ik heb een foto kunnen maken van het wildkleur valkparkiet "vermoedelijk popje" kunnen maken samen met een wildkleur mannetje.

Selene1

hier nog een paar fotos

Selene1

hier de laatste fotos

*Esther*