6 mei 2025, 01:28:16

geel jong uit 2witmaskers, kan dat?

Gestart door Spanksel, 3 juni 2013, 02:15:52

« vorige - volgende »

Spanksel

Ik ken iemand met een nestje van 3 jonge valkjes, waarvan de moeder een witmasker cinnamon opaliine is, en de vader witmasker bont...
De jongen zijn nog erg jong en ik heb geen verstand van de kleurontwikkeling op die leeftijd, maar het zijn tot nu toe 2 witte bolletjes en 1 knalgele...
Naar mijn weten is dit onmogelijk, of ze moet zijn vreemdgegaan.

Kan iemand dit verklaren?

BvZwolle

Hey,

Mijn gele donsjes worden ook witmasker opaline chinamon, dus de kleur van het dons geeft niet aan welke kleur ze uiteindelijk worden.

Groetjes!

Rianne

De kleur van het dons geeft wel degelijk aan wat voor kleur de valk zal krijgen. Hebben 2 witmaskers een geel donsje, is de pop vreemdgegaan.

mariejj

of er heeft een ander koppel een ei in hun blok gelegd.

carco

Citaat van: BvZwolle op  3 juni 2013, 06:49:28
Hey,

Mijn gele donsjes worden ook witmasker opaline chinamon, dus de kleur van het dons geeft niet aan welke kleur ze uiteindelijk worden.

Groetjes!

Dit kan niet!!
Een een cinnamon opaline witmasker heeft altijd wit dons!

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

*Esther*

Citaat van: BvZwolle op  3 juni 2013, 06:49:28
Hey,

Groetjes!

Nee, een wit donsje wordt altijd een witmasker variant.
Een geel donsje een oranje wang of geel wang of bleekmasker variant.
Al zijn bij mij de bleekmasker donsjes wel bleker/lichter geel.

*Esther*

Citaat van: Spanksel op  3 juni 2013, 02:15:52
Ik ken iemand met een nestje van 3 jonge valkjes, waarvan de moeder een witmasker cinnamon opaliine is, en de vader witmasker bont...
De jongen zijn nog erg jong en ik heb geen verstand van de kleurontwikkeling op die leeftijd, maar het zijn tot nu toe 2 witte bolletjes en 1 knalgele...
Naar mijn weten is dit onmogelijk, of ze moet zijn vreemdgegaan.

Kan iemand dit verklaren?

Klopt, het is onmogelijk.
De pop is vreemd gegaan
Er heeft een andere pop een bevrucht eitje er bij gelegd