handopfok aan het proberen maar krop is na 4 uur nog niet leeg

Gestart door marloes343, 1 juni 2013, 20:07:48

« vorige - volgende »

marloes343

Hallo allemaal,

ik ben vandaag voor het eerst begonnen met handopfok omdat de ouders van dit vogeltje niks meer voor hem doen.
maar nu is het geval dat ik om kwart voor 4 voeding heb gegeven
en ik nu (4 uur later) weer voeding wilde geven maar dat de krop nog niet leeg is

wat betekend dit kan het zijn dat deze vogel ziek is dat daarom de ouders er niks meer mee te doen wilde hebben of verteerd deze vogel gewoon slecht

ik hoop snel van jullie te horen

Groetjes marloes

smiley

Hallo

De krop hoeft niet helemaal leeg te zijn voor de volgende voeding ..
Alleen na de laatste voeding van bv 10 in de avond geef je niets meer tot de volgende dag ,dan moet de krop wel leeg zijn .
Hoe is oud is deze vogel ? en hoeveel weegt hij ? hoeveel voeding geef je het per keer ? allemaal vragen wat we moeten weten om je goed te kunnen helpen ...

Groetjes Conny


bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

marloes343

Bedankt voor je reactie conny

De vogel is anderhalve week oud maar loopt heel erg achter in gewicht
hij weegt nog geen 10 gram ik heb hem net 1 ml voer gegeven maar ik krijg de daarbij behorende lucht niet uit zijn krop ik wil hem vandaag proberen 7 keer te voeren 

ik heb het idee dat hij wel goed in orde is want hij is vrij beweeglijk en piept veel als ik hem voer
ik denk alleen wel dat hij uitgedroogd is want zijn huidkeur is vrij donker roze/rood

groetjes marloes

smiley

Hallo Marloes

Het zal moeilijk worden om zo'n kleintje groot te brengen ,maar je hebt geen keus ..
Deze heeft waarschijnlijk niet genoeg van pa en ma gehad en jij hebt hem net op tijd gevonden ..
De pap moet op deze leeftijd ietsje dunner ,maar doe heel voorzichtig geeft de kleine de tijd om te slikken .
Zodra hij een beetje bij gekomen is zal zijn kleur ook weer verbeteren .
De eerste tijd zal hij het vocht aanvullen door de pap pas daarna zal het iets gaan aankomen ....
Deze baby moet onder een warmte lamp ,want als hij te koud is dan verteerd het eten in zijn kropje niet ...
er staat een opfok schema hier boven in de lijst ,daar vind je ook de tabel voor voeding en hoe warm het moet zijn .

Groetjes Conny


bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

marloes343

Hoi conny

ik moet zeggen dat ik het heel moeilijk vind om de juiste dikte van de pap te vinden. Ik doe nu een halve eetlepel pap met 3 volle eetlepels water. Verder doe ik steeds ietsjes in zijn bekkie en wacht ik telkens met het volgende beetje totdat hij het heeft doorgeslikt.
De pap hou ik aan op 39 tot 41 graden.

Maar moet ik hem echt 7 keer voeden of mag het ook 5 keer

groetjes marloes 

marloes343

En ps  het vogeltje ligt bij een ander nestje in,
word hij daar goed genoeg warm gehouden denkt u?

groetjes

smiley

Hoi

Je hebt nog een broedend koppel zitten ?? want dan zou ik hem daar laten ...
Als deze valkjes zelf al jongen hebben van ongeveer dezelfde leeftijd ...


Gr. Conny


bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

marloes343

Hoi hoi

Dat heb ik geprobeerd maar dat andere koppel voert het kleintje niet
ik haal hem er nu iedere keer uit en na het voeren gaat hij er weer bij in.

Kan dit??

groetjes

smiley

hoi

Hebben ze zelf nog geen kleintjes dan ???  ik heb dit zelf nog nooit hoeven doen ..
Best moeilijk om een goed advies te geven dan .
Maar voor dit moment lijkt het en goede oplossing jij voert hem en zij houden het warm ..


Groetjes  Conny


bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

marloes343

Hoi,

ja dat is het hem nu juist het koppeltje waar dit kleintje bij in ligt is al een stuk groter
deze jongen kunnen zichzelf al warm houden en daar ligt dit kleintje steeds onder en telkens als ik hem eruit haal is hij ook erg warm

Wat me vandaag opviel is dat de kleintje een blauwe plek op zijn hoofdje heeft is dit erg?

ik heb het idee dat zijn koppie wel iets groter is geworden hij weegt nu ongeveer 16 a 17 gram ik kan het niet met zekerheid zeggen omdat ik geen digitale weegschaal heb die wil ik morgen gaan halen
Hoeveel gram zou hij op een dag moeten aankomen?

groetjes marloes

Larissa

Hoi hoi

Als je een jong wilt overleggen dan altijd in een nest waar ze ongeveer dezelfde leeftijd hebben, dus 1.5 a 2 weken. Niet bij een nest in leggen wat 3 a 4 weken is want dan kunnen deze jongen het kleintje letterlijk vertrappen

Het blauwe plekje op zijn hoofdje kan in houden dat hij al bijna vertrapt is geweest,

Het beste wat je nu zou kunnen doen is apart zetten onder een warmte lamp, knuffel er bij in en pappen.

Of terug richting ouders omdat daar de jongen bijna van de zelfde leeftijd hebben. En dan er uit halen en pappen en weer terug leggen.


S6 met dit kleintje

marloes343

Hallo,

ik weet niet of ik dit red
Het kleintje krijgt van mij niet genoeg voer
is er niemand die dit jong van mij over wil nemen (gratis)
ik wil niet dat ie doodgaat en ik heb er niet genoeg tijd voor

als iemand dit van mij wil overnemen zou ik echt heel erg blij zijn
Voer, spuitje en termometer krijg je erbij
ik woon in lievelde dat is in gelderland

groetjes marloes

Rianne

Vermeld even je woonplaats, misschien woont er iemand in de buurt die je kan helpen.

carco

Klik op het plaatje voor onze site!




marloes343