Wie weet het geslacht en leeftijd van deze parkiet?

Gestart door Selene1, 30 mei 2013, 22:05:28

« vorige - volgende »

Selene1

Hallo allemaal,

Dit valkje heb ik bij de kinderboerderij vandaan gehaald, hij zat als enige tamme valkparkiet in een voliere met heel veel vogels. Dus ik vond dat ik hem moest overnemen, nu is die helemaal zichzelf.
Helaas konden ze me daar niks vertellen over zijn leeftijd of geslacht, zelf denk ik dat het een mannetje is, als ik  naar het gedrag kijk.
Voor mijn gevoel is hij ook niet veel ouder dan 4 jaar, mijn andere valkje is namelijk 4 jaar en neemt helemaal geen nieuwe melodietjes met fluiten over of iets, en dit valkje van de kinderboerderij neemt nog allemaal nieuwe deuntjes over met fluiten en hij praat me na, want ik zeg vaak Koechie kom is hier, en dat zegt hij nu ook.

Ik hoop dat iemand mij wat meer kan vertellen over het geslacht en leeftijd.

Alvast bedankt!

Groetjes Selene

Suus91

Geel kopje duid op een mannetje. Ik denk dat hij jaar 3 of 4 is, durf het alleen niet met zekerheid te zeggen
Knufjes Sita, Eppo, Merel, Olaf, Frouwkje, Cheeky, Dobby & Pucky

Selene1

Dankje voor je reactie,

en die leeftijd had ik ook in mijn gedachte!

Hoop dat het echt zo is, dan is ie hopelijk nog heel lang bij me :)

Suus91

Aan het Kuifje te zien schat ik hem zelf tussen de 3 en 4.

Let trouwens welop met grasjes en valkjes samen. Grasjes zijn wat brutaler en dominanter als valkjes.
Had die van mij eerst ook samen totdat het vrouwtjes grasje achter een van de mannenvalken achteraan ging. Mannetje is sindsdien als de dood voor haar en ze leven nu elk in een eigen kamer
Knufjes Sita, Eppo, Merel, Olaf, Frouwkje, Cheeky, Dobby & Pucky

Selene1

Bedankt voor de reactie!
Ik heb 3 verschillende kooien, 2 valkjes in 1 papegaaien kooi, nog 2 valkjes in 1 papegaaienkooi en de grasparkieten in een normale kooi. Dus ze kunnen me valkjes niet lastig vallen, en als ze los vliegen komen de grasparkieten bijna nooit in de buurt van de valkjes, de grasparkieten en valkparkieten zitten vaak apart van elkaar.

bedankt voor de waarschuwing :)