15 mei 2025, 22:11:34

mening gevraagd jong

Gestart door ruben83, 29 mei 2013, 23:32:19

« vorige - volgende »

ruben83

29 mei 2013, 23:32:19 Last Edit: 3 juni 2013, 22:51:06 by ruben83
Hey beste mensen,

View My Video

smiley

Hallo Ruben

Dit jong ziet er prima uit !!  goed in de veren en loopt en beweegt goed ..
Dus mijn mening is mooi jong ...

Groetjes Conny

bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

ruben83

ok dank je wel voor de reactie.
Heb ik toch meer zekerheid dat alles goed gaat. Zag wel geen problemen maar als groentje kan je zoiets als ontwikkeling moeilijk gaan inschatten.
Groetjes

Alexandra

ziet er goed uit hoor! geniet er maar van !

Check out m'n website: http://www.Lichtstadvalkjes.nl

ruben83

Suus91

Wat een lieverdje! Geniet ervan ;)
Knufjes Sita, Eppo, Merel, Olaf, Frouwkje, Cheeky, Dobby & Pucky

BvZwolle

Ruben... Ik weet dat ik misschien een zeikert ben, maar roken in de kamer is voor de valk echt heel slecht.... :-X

ruben83

Zal wel allemaal niet zo slecht niet zijn mijn grootvader heeft al zen hele leven kanaries in huis en rookt constant al zijn vogeltjes zien er heel goed uit en leven en kweken zeer goed in huis. En ik herinner me toen ik jong was, het stamcafé van mijn vader was een echt rookhok en daar zat een roodstaart die al drie generaties meeging in dat café.

Rianne

Voor mensen is het al niet gezond, voor een vogel al helemaal niet. Dat een dier het jarenlang overleeft betekent niet dat het niet schadelijk is.

Suus91

Zowel mijn partner en ik zijn geen rokers, en al staan mijn vogels boven in hun eigen kamer. Voor iedereen die hier komt geldt hetzelfde, roken gebeurd buiten.
Als er binnen gerookt wordt, rook je zelf eigenlijk ook al mee dus voor vogels zal dit ook wel degelijk wat gelden lijkt mij

ruben83

6 juni 2013, 21:08:18 #10 Last Edit: 6 juni 2013, 21:16:37 by ruben83
 ::) ga de discussie nie aangaan hoor. Zal wel waar zijn maar met dat vingertje wijzen naar de rokers altijd. Zijn jullie dan allemaal perfect ?
Ik rij uit principe niet met de auto (heb die ook niet nodig voor het werk) wie denk je dan dat de lucht het meest vervuilt jouw auto of mijn sigaret? Of tellen de vogels buiten allemaal niet mee? De simpele huismus is bijna uitgestorven, of wordt op zen minst bedreigd net als de zwaluw komt niet door sigarettenrook hoor. Verder ga ik hier niet op ingaan.
Groetjes

Suus91

Dat je rookt is op zich niet erg. Maar gezonder zou wel zijn omdat niet in het bijzijn van de jonge valken te doen, denk dat de buitenvogels o.a wel wat gewend zijn in tegenstelling tot de huisvogels.

Nee is niet bedoeld om je aan te vallen of dergelijke heeft toch geen nut om ruzie over te maken... ;)

Rianne

Het gaat hier toch over roken? En niemand zegt toch dat je moet stoppen of zo? We bedoelen het alleen voor het welzijn van je huisdieren. Als je je verdiept in hoe een valkparkiet, of vogel in het algemeen, in elkaar steekt, zul je begrijpen waarom ik zeg dat het voor een vogel al helemaal niet gezond is.
De grootste reden vanwege het uitsterven van inheemse vogelsoorten is nieuwbouw, wegenaanleg, en het feit dat uitheemse vogelsoorten (denk aan de halsbandparkieten in de Amsterdamse parken) ze wegjagen.

ruben83

ik weet het wel is ook niet verkeerd opgenomen, laatste tijd krijg je zoveel kritiek als je rookt dat ik het soms niet meer kan horen. Ik kan je wel zeggen dat luchtvervuiling en andere vervuiling veel vogels dood. Denk maar aan olierampen,... En geloof me vrij vogels sterven echt wel ook aan de slechte lucht buiten. Het aantal gevallen van luchtzakontstekingen, en andere luchtwegenproblemen zijn vertienvoudigd in 25 jaar tijd. en dan spreek ik nog over één van de taaiste vogels die er zijn (duiven)
Ben/was een milieu activist en  weet waarover ik het heb.
Trouwens het roken in huis is heel beperkt, heb ook kinderen en enkel als iedereen slaapt word er in huis gerookt en goed verlucht zodat niets in huis rondhangt.
dr vogels zitten dan nog eens in de keuken, nu was het eens uitzonderlijk omdat ik een filmpje wou maken dat de vogel in de zetel zat 's avonds. Meestal blijft het beestje mooi in de keuken. (word al genoeg moe en tam gemaakt overdag door de kinderen dat ik em s avonds zen rust gun  :))

Suus91

Tip, ook opletten met dampen in de keuken, en teflondamoem, deze zijn ook niet gezond voor je parkiet.