27 april 2024, 08:14:32

Welke mutatie?

Gestart door Cody, 27 januari 2014, 17:58:37

« vorige - volgende »

Cody

Hoi  allemaal, dit is Johnny, mijn vondelingetje
weet iemand toevallig welke mutatie dit is?






mariannenl

....schrik niet wat ik zeg ( maar wacht nog even de meningen van anderen af ) ik vermoed dat je een valkje hebt die een leverziekte heeft
Dit is onder andere te zien aan de veerstructuur, bek, vleugels en duidelijke gele kleur
Het is een wildkleur man

Cody

en wat kan ik hieraan doen? naast uiteraard een bezoekje aan de dieenarts? en is het besmettelijk, overdraagbaar?

mariannenl

naar een goede vogeldierenarts zou ik sowieso gaan met het valkje, ik zie dat je er aan andere bij hebt en weet niet of dat van het begin af aan al zo was

Ik zie hier op het forum een bericht, bekijk dat eens : http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php?topic=41857.0

ALS het leverziekte is is dit niet besmettelijk  maar zal de vogel een aangepast dieet moeten hebben en kan hij het overleven , maar nogmaals laat hem onderzoeken door een goede vogeldierenarts

Cody

ok, ja klopt er zit nog een valkje bij hem en een grasparkietje. van het voorjaar wil ik ze terug in de voliere hebben, maar hijzelf is een vondelingetje en in de voliere was het voor hem te koud  in het najaar. Toen heb ik hem binnen gezet en mijn handtamme valkje uit de voliere bij hem gezet voor een beetje aanspraak. Het grasje kwam  er later bij want die vond ik op een morgen in de voliere naast zijn helaas overleden vriendje en zelf was hij er ook niet al te best aan toe.
Dus zijn ze gezellig met zijn drietjes. Ik ga is kijken hier in de omgeving voor een vogelarts (buitenland) en dan ga ik daar zeker even naar toe met hem

mariannenl

dat bedoel ik met zit hij alleen je geeft nu aan dat er een parkietjes bij is gekomen die ineens zijn maatje kwijt was, ook dat kan door een ziekte zijn, snap je me,
Dus ik had ze niet meteen bij elkaar gezet.

Ik vermoed dat het leverziekte is maar ik ben geen dierenarts dus nogmaals kijk waar er bij je in de buurt een goede zit en laat de vogel onderzoeken
Hoe zien de poepjes eruit ?

wim roskam

volgens mij gewoon een wildkleur met verhoogt geelfactor / mosterdkleur . ik heb er zelf zoeen gehad en deze was kerngezond . zoek maar op mosterkleur op deze site , groeten wim .

PS  , NIET ALLE VALKEN MET GELE DOORSLAG HEBBEN EEN LEVERZIEKTE , DIT FABELTJE MOET EENS STOPPEN . ZE HEBBEN PAS EEN LEVERZIEKTE ALS DIT DOOR BLOEDONDERZOEK IS VASTGESTELD .

mariannenl

15 februari 2014, 22:53:53 #7 Last Edit: 16 februari 2014, 11:30:08 by mariannenl
wim het is niet alleen de diepgele kleur de conditie van de vogel laat te wensen over, en dan   zou  het leverziekte kunnen zijn  maar ik ben geen dierenarts dus een nader onderzoek is wel raadzaam dat heb ik al meteen gezegd bij het zien van de foto s
Ik heb er zelf eentje gehad ong 2 jaar geleden (donja) die heeft het niet gehaald  ondanks medicijnen ander voer enz .
Ik heb zelf een nakomeling uit  mosterd ouders en die vogel kijkt heel anders

ps je hoeft hier niet te schreeuwen