Valkje van vier weken blijft zelfde gewicht

Gestart door Scylla, 25 mei 2013, 08:09:13

« vorige - volgende »

Scylla

Hallo

Een vriendin vroeg mij als dierenvriend om een valkje in nood te helpen. Dit valkje werd verstoten door de ouders. Snel heb ik me verdiept in handopfok, met hulp van deze uitstekende website. Ik heb haar onder mijn hoede sinds vorige vrijdag, ze was toen drie weken. Gisteren is ze er 4 geworden. Alles gaat goed, behalve haar gewicht. Ze weegt al vijf dagen hetzelfde, 73 gram. Uit het voedingsschema kon ik opmaken dat dit een goed gewicht is voor haar leeftijd, maar het verontrust me dat het steeds hetzelfde blijft. Ik geef haar nog 4x per dag 7ml pap nutribird a21. Ze eet het met veel enthousiasme op. Verder is ze ook energiek en ze zit goed in de veren. Er staat eivoer en parkietenvoer in haar kooi. Trosgierst vindt ze al heel lekker, van het eivoer en parkietenvoer heeft ze enkel nog maar eens van geproefd. Wat kan ik doen aan het gewicht?

Alvast bedankt

Marjolijn

smiley

Hallo Marjolijn

Je zou 2 ml meer per voeding kunnen geven en dan kijken of hij aankomt ....
Of je doet er een voeding bij dus vijf op een dag ..
Een vogeltje van 4 weken gaat meer bewegen dus gaat ook energie verbruiken ,en daardoor groeit hij dan niet meer n gewicht !!

Groetjes Conny


bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

Scylla

Bedankt Conny, ik heb vandaag een voeding meer gegeven. Nu afwachten hoe het gaat met haar gewicht. Ik hou je op de hoogte!

Scylla

Ondertussen gaat het de goede kant op met haar gewicht!

Dit is een foto van haar:



Zou dit een wildkleur of een cinnamon gepareld valkparkietje zijn?

smiley

Hallo

Dit is een gewoon gepareld valkje  ,als het een man is verdwijnen de parels en blijft er een wildkleurtje over !!
Wat is het gewicht nu ??

Groetjes Conny


bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

Lin

Het gaat goed wat ik lees. Ik zou dan idd vaker geven dan meer. Ben toch altijd bang dat de krop dan teveel te verduren krijgt. Op een gegeven moment komen valkjes ook niet meer aan, dan kan je voeren wat je wilt maar blijft het zo.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Suus91

Zou idd ook al zeggen een geparelde man.
Want ik zie er al geen cinnamon in?
Knufjes Sita, Eppo, Merel, Olaf, Frouwkje, Cheeky, Dobby & Pucky

Lin

Citaat van: Suus91 op 29 mei 2013, 18:58:49
Zou idd ook al zeggen een geparelde man.
Want ik zie er al geen cinnamon in?


Hoe weet jij dat het een man is, weet jij de ouders? Het is inderdaad een opaline de uiteinden van de vleugels zijn nl zwart.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Scylla

Bedankt voor de reacties.

Zoals jullie me aanraadden, heb ik vanaf zaterdag iedere dag een voeding meer gegeven, vijf per dag. Haar gewicht ging als volgt:

25/05: 73 gram
26/05: 77 gram
27/05: 76 gram
28/05: 71 gram
29/05: 71 gram
30/05: 73 gram

Telkens 's ochtends om 7u voor haar eerste voeding gewogen.
Ik dacht dat haar gewicht in stijgende lijn ging, tot ze opeens weer wat vermagerde om vervolgens weer aan te komen.
Wel moet ik zeggen dat ze sinds begin deze week nog een heel stuk actiever geworden is. Ze klimt heel veel en begint te vliegen.

Wanneer zou ik een voeding minder geven?
Van haar parkietenvoer en eivoer eet ze enkel als ik het haar aanbied. Trosgierst eet ze zelf van.

Groetjes

Marjolijn


Suus91

Moest zijn een gepareld valkje, denk dat ik dat er per ongeluk onbewust heb neergezet oeps. Excuus hiervoor
Knufjes Sita, Eppo, Merel, Olaf, Frouwkje, Cheeky, Dobby & Pucky

Scylla

Hmm vandaag woog ze maar 67 gram!

Zie niets verkeerd aan haar, ze is heel energiek.

smiley

Hallo

Welke pap heb je en hoe dik maak je het ?? want de pap mag zo dik zijn als appelmoes ....
Maak je het dunner dan komt ze niet aan ,want er zit dan teveel water in ..
Bied je haar ook al andere dingen aan zoals nat of droog eivoer en trosgierst grasparkieten zaad ??

Groetjes Conny


bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

Scylla

Conny

Ik geef nutribird a21, ongeveer de dikte van vla.
Eivoer en parkietenzaad bied ik haar aan. Als ik het haar uit mijn hand geef knabbelt ze er wat aan, maar heb ze er nog niet zelfstandig van zien eten in haar kooi. Trosgierst eet ze wel al.

Groetjes

Marjolijn

ruben83

en hoe is het valkje ondertussen geƫvalueerd?