Wat is er aan de hand met mijn valkparkiet?

Gestart door Sonja, 17 november 2002, 17:46:21

« vorige - volgende »

Sonja

Afgelopen donderdag heb ik de valkparkiet van een collegaatje gekregen, omdat zij er allergisch voor bleek te zijn.
Het beestje begint aardig te wennen hier, hij begint te kletsen en is heel actief in zijn kooi.
Maar het viel me ineens op dat hij af en toe flink zit te trillen op zijn stokje, een soort bibberen. Ook zit hij regelmatig met zijn snavel in zijn vacht (veertjes goed aan het doen?) en vliegen er soms veertjes in het rond.
Hij lijkt me niet echt ziek ofzo aangezien hij gewoon actief is, veel speelt, en sterk op de omgeving (mij) reageert, kletst etc. Ook eet hij goed.
Maar wat zou het dan kunnen zijn??

Groetjes van Sonja

Paul

Hallo Sonja,
Heel Leuk dat je nu ook een valkparkietje hebt  gekregen, welkom bij de club :-)
Als ie actief is en zelfs een beetje kletst heeft ie het erg naar zijn zin.
Dat pikken in de veertjes is juist heel normaal want een valkparkiet is de hele dag bezig zijn veertjes te verzorgen dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.
Af en toe laten er wel wat veertjes los maar dat is normaal want dat zijn vaak loszittende veertjes.
Eten doet ie ook dus dat is ook geen probleem.
En dat trillen, bij mij doen ze dat ook soms maar waarom weet ik eigenlijk niet.
Echt koud zullen ze het niet hebben met die bontjas aan :-) en valkparkieten kunnen best tegen lagere temperaturen en ik denk niet dat het kouder als 20 graden is in huis want dan zou je zelf ook gaan bibberen :-)
Je hoeft je dus niet echt zorgen te maken en zeker niet als het maar af en toe is dat ie een beetje trilt want die van mij zijn er al best oud mee geworden, een is er al 11 jaar :-)

Groetjes,  Paul

Mandy

Tja, wat het is weet ik ook niet.
Ik kan alleen zeggen dat ik het ook waarneem.
Al mijn gras- en valkparkieten doen dat wel 's en m'n papegaai binnen ook, maar waarom?
Ik kan er nergens iets over vinden. Maar ze zijn allemaal al jaren gezond, dus het zal wel geen kwaad kunnen.
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl